German Ferrari driver Michael Schumacher, Finnish McLaren-Mercedes driver Mika Hakkinen and his teammate Scottish David Coulthard (from L to R) listen to journalists' questions during a press conference in the media center, 27 July 2000, on the Hockenheim racetrack, three days before the German Formula One Grand Prix. AFP PHOTO PATRICK HERTZOG / AFP PHOTO / PATRICK HERTZOG
Vágólapra másolva!
Ron Dennis szerint megállapodott a későbbi hétszeres világbajnokkal, de az együttműködésük végül nem jött létre.
A McLaren a hétvégi Monacói Nagydíjon ünnepli fennállásának 50. évfordulóját, ennek apropóján az F1 hivatalos weboldala interjút készített Ron Dennisszel, a McLaren csoport elnökével, aki a wokingi csapat 20 világbajnoki címéből 17-et nyert meg. A beszélgetés egyik legérdekesebb pontja arról szólt, hogy mi nem jött össze Dennisnek az elmúlt 30 év során a McLaren élén, és több versenyzővel kapcsolatban is elismerte, hogy szerette volna megszerezni őket, de végül nem így történt.
„Gilles (Villeneuve-vel) kezet ráztam 1982 elején, hogy a következő évben jöjjön a McLarenhez. Imádtam volna, ha a mi autónkat vezeti. Igazán nagyra tartottam őt. Fantasztikus, és lenyűgözően elkötelezett versenyző volt, de sajnos meghalt a zolderi időmérőn abban az évben. Ő nagy veszteség volt a sportnak, és a McLarennek is” – emlékezett vissza a Ferrari egykori versenyzőjére, akit az F1 történetének egyik, ha nem a leggyorsabb pilótájának tartottak.
Bár az idősebb Villeneuve leigazolása is történelmi jelentőségű lett volna, Dennis elismerte, hogy – valószínűleg a ’90-es évek végén – egy még nagyobb névre, Michael Schumacherre is hajtott. A McLaren akkori partnere a Mercedes volt, ami a szintén német West cigarettamárka szponzori pénzeivel örömmel visszaszerezte volna a kezükből kicsúszott, akkor már kétszeres világbajnok pilótát.
A Grandprix.com korabeli hírei szerint Willi Weber, Schumacher menedzsere 1998 áprilisában cáfolta, hogy Schumacher tárgyalna a McLarennel, és Jürgen Schrempp, a Daimler-Benz akkori elnöke ’98 júniusában „abszolút nonszensznek” tartotta, hogy Schumacherre lecseréljék David Coulthardot vagy Mika Häkkinent. A német versenyző 1998 júliusában 2002-ig elkötelezte magát a Ferrarival, de Dennis elárulta, hogy majdnem elhappolta Schumachert.
Michael akkoriban már a Ferrarinál versenyzett, de megállapodtam vele, hogy a McLarennél vezessen.
Titokban találkoztunk egy monacói szállodában, de nem a nagydíj hétvégéjén, hanem egy másik alkalommal. Végül nem jött össze, mert a menedzsmentje meg akarta tartani a személyéhez köthető jogokat, tulajdonképpen az összeset, és persze egy csomó pénzt is akartak keresni. Ez sajnálatos volt, mert szerintem Mika és Michael mesés csapatot alkotott volna.”
Dennis két világbajnoki címet nyert Häkkinennel 1998-ban és 1999-ben, de 2000-től öt éven keresztül a McLaren (is) alulmaradt a Schumacher-Ferrari gépezettel szemben. Így is maradt azonban oka az örömre, például a 2000-es Belga Nagydíjon, ahol Häkkinen minden idők egyik legszebb előzését hajtotta végre Schumacher ellen, miközben a német kívülről próbálta lekörözni Ricardo Zontát a Kemmel egyenes végén.
„Aznap a Ferrari és a mi autónk eléggé kiegyenlített küzdelmet vívott. Bár Mika padlógázzal ment, és rendíthetetlenül közelített Michaelhez a verseny során, ő valóban lenyűgözően maga mögött tartotta Mikát, amikor már utolérte.
Michaelt biztosan sokkolta, hogy Mika teljes gázzal vette az Eau Rouge-t,
miközben az ideális ív mellett még nedves volt a pálya, aztán a Les Combes-ban nem csak Ricardót előzte meg, hanem őt is. Ricardót is elképeszthette, hogy a világ akkori két leggyorsabb pilótája rakétaként száguldott el mellette. Ha látom a videófelvételeket, még ma is elmosolyodok.”
F1-es pályafutása előtt Schumachert a Mercedes támogatta, és a Jordanhez is ők fizették be 1991-ben. Ekkor viszont kicsúszott a kezeik közül, mert Willi Weber és Flavio Briatore a Benettonhoz vitte, ahol 1994-ben és ’95-ben világbajnok lett, majd a Ferrarihoz igazolt.
Végül 2010-ben tért vissza a Mercedes kötelékébe, de nem a McLarenhez, hanem a németek gyári istállójához, ahol korábbi harcostársa, Ross Brawn volt a csapatfőnök, de a munkában 2012-ig részt vett Norbert Haug, a Mercedes-Benz Motorsport egykori igazgatója is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!