Élő:
Vágólapra másolva!
A Ferrarit meglepte, hogy a két kiállásos stratégia mennyivel gyorsabbnak bizonyult a háromnál, Vettel szerint hiba volt az utóbbit választani.

Miután az időmérőn rosszul reagált a megváltozott pályaviszonyokra, a Ferrari a Mercedesek ütközését kihasználva mindkét versenyzőjét a dobogóra juttatta a Spanyol Nagydíjon, a Red Bullhoz frissen előléptetett Max Verstappent azonban meglepetésre nem tudták legyőzni.

Vettel gratulál Verstappennek a Spanyol Nagydíj után Forrás: AFP/Josep Lago

Bár egészen a 37. körben lebonyolított harmadik bokszkiállásáig Sebastian Vettel haladt előrébb, ő végül a csapattársa mögött, a 3. helyen ért célba, Kimi Räikkönen és Verstappen ugyanis csak kétszer cseréltek kereket. A német ász utólag egyértelműen hibás lépésnek tartotta, hogy Daniel Ricciardót követve a három kiállásos stratégiát választották.

„Mindent megtettünk, hogy előrébb verekedjük magunkat, de

– ismerte el Vettel, aki az utolsó 12 körben alig tudta maga mögött tartani a 6 körrel újabb gumikon rohamozó Ricciardót. „Daniel példájából és az enyémből is látszott, hogy a három kiállás nem volt jobb."

A Pirelli a verseny előtt azt jósolta, hogy elméletben három kerékcserével lehet gyorsabban teljesíteni a távot, a Barcelonára jellemző előzési nehézségek miatt mégis előnyösebb lehet csak kétszer beállni a bokszba. Ez bebizonyosodott, a Ferrari dolgát azonban megnehezítette az is, hogy

a pálya utolsó szektorában, és különösen a célegyenesre vezető kanyarban a Red Bullok jobban tapadtak,

ezért a kisebb végsebességük ellenére sem tudták megelőzni őket.

Ráadásul a Vettel által a második és a negyedik etapban használt közepes gumik nem működtek tökéletesen a Ferrarikon. „Egész délután az volt számunkra a rosszabb keverék" – mondta a német. „Az igazat megvallva szerintem a lágyakon úgy fél másodperccel gyorsabbak voltunk a Red Bullnál, a közepeseken viszont azonos volt a tempónk. Mindenki láthatta, hogy a második etapban közelebb kerültem Maxhez, de nem tudtam igazán nyomást gyakorolni rá."

A kérdésre, hogy két kiállással nyerhetett-e volna, Vettel – akit végül 5,6 másodperccel Verstappen mögött intettek le – habozás nélkül rávágta: „Igen." Ám így az összetettben 13 pontra nőtt a hátránya Räikkönenhez képest, jóllehet, a címvédő Lewis Hamiltont 9 pontra megközelítette.

Räikkönen csalódott is, meg nem is

Csapattársához hasonlóan a startnál két pozíciót veszítő finn is úgy érezte, a Ferrari gyorsabb volt a Red Bullnál. „Rosszul rajtoltam. Amikor felengedtem a kuplungot, kipörögtek a kerekeim, és olyankor nincs mit tenni" – magyarázta. „Szerencsére a 3-as kanyarban sikerült többeket visszaelőznöm, úgyhogy nem buktam túl sokat. Lehetett volna rosszabb is."

– mondta Räikkönen, akinek a 11. körben, miután megelőzte Carlos Sainzot, már több mint 6 másodperc volt a hátránya Verstappenhez képest, végül mégis közvetlenül a sarkában ért célba. „Hiába értem őt utol, nem tudtam elég közel férkőzni hozzá, az utolsó kanyarból soha nem sikerült elég jól kigyorsítanom, és a gumijaim is megsínylették, hogy olyan sokáig követtem közelről."

Räikkönen az idén harmadszor állhatott dobogóra Forrás: AFP/Tom Gandolfini

Räikkönen ugyan csalódásként éli meg, hogy a Ferrari nem nyert, de a szombati küszködés fényében a 2-3. helyet is elfogadhatónak tartja. Az eddigi öt versenyből már harmadszor állhatott fel a dobogóra – annyiszor, mint tavaly az egész szezonban –, és Hamiltont megelőzve feljött másodiknak az egyéni összetettben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!