Az egy héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon a McLaren ismét mindkét autójával pontot szerzett, erre a 2015-ös Magyar Nagydíjon volt utoljára példa. A még mindig gyenge Honda motort használó csapat ráadásul egy olyan pályán érte el sikerét, ami igen megterhelő az erőforrások szempontjából. A 6. helyen célba érő Fernando Alonso úgy véli, a karosszéria terén a McLaren már a legjobbak között van.
„Ott vagyunk az élcsapatok közelében” – idézte a Crash.net. „A Red Bullnak van most egy kis előnye, de utánuk következik egy autócsoport, amelybe a McLaren is befér” – jelentette ki a kétszeres világbajnok. „Mindenki keményen dolgozik. Ismerjük a helyzetünket, tavaly végig szenvedtünk egy nehéz szezont, de rengeteget tanultunk, és ezeket most beledolgozzuk az autóba.”
A McLaren 2014 végén nem csak a Mercedes erőforrást, hanem a technikai stáb egy részét is lecserélte, a tavalyi autó fejlesztéséből már Peter Prodromou, a Red Bull korábbi aerodinamikai specialistája is kivette a részét, de a teljesen versenyképtelen motor az autó kiismerését és pontos beállítását is ellehetetlenítette. Az idén a Honda már jobban muzsikál, és a McLaren utolérte a középmezőnyt.
Végre látjuk a haladás első, kézzelfogható jeleit, és élvezem a versenyeimet”
– árulta el Alonso, aki tavaly többször is kiabálva szidta a Honda motort, és viccet is csinált a küszködéseiből, de a Magyar Nagydíj időmérőjén például saját kézzel próbálta visszatolni autóját a bokszba. „Most már mindenképpen a helyes irányba tartunk, és nemsokára szerintem egy szép korszak köszönt ránk.”
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója a Motorsport.com-nak elárulta, hogy Barcelonában új padlólemezt, szárnyakat, és karosszériaelemeket vetnek be, de a francia szakember nem akart túlzott várakozásokat táplálni az újításokkal kapcsolatban, mert egyelőre nem tudja, mennyi fejlődést várhatnak az alkatrészektől. Motorszállítójuk, a Honda közben kijelentette, hajlandók további csapatok ellátására is.
Ezt egyelőre nem tervezzük, de megígértük az FIA-nak, hogy készek lennénk egy második vagy harmadik csapat kiszolgálására, úgyhogy felkészülünk erre”
– nyilatkozta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője. A Red Bull tavaly megkereste a Hondát ezzel kapcsolatban, de a McLaren ellenezte az ügyletet, és végül hivatalosan a rövid határidő miatt meghiúsult az együttműködés, de Haszegawa ezúttal azt mondta, most már csak rajtuk múlik, hogy adnak-e motort másnak is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!