Mindennaposak azok a vélekedések, hogy az F1-es autók túl lassúak lettek, nem elég nehéz vezetni őket, kezd kiveszni a veszély a futamokból, és az egész általában unalmas, mert kevés az előzés. Ezek részben megalapozott kritikák, de több versenyző is úgy véli, hogy még mindig okkal vágynak az F1-es sikerekre. „Az biztos, hogy régen megterhelőbb volt fizikai szempontból” – nyilatkozta Felipe Massa, aki 2002 óta a mezőny tagja.
Könnyebb autókat vezethettünk, és tankolni is lehetett a versenyek alatt, úgyhogy majdnem mindig a határon mentünk,
mint az időmérőkön. Fárasztóbb volt. Manapság már inkább technikai, semmint fizikai felkészültség kell a versenyeken” – tette hozzá a Williams versenyzője. „Figyelembe kell venni a gumik viselkedését, úgyhogy kevésbé vezethetünk agresszívan, de a versenyek ettől még korántsem könnyűek.”
A GP2 tavalyi bajnoka, Stoffel Vandoorne a Bahreini Nagydíjon beugróként pontot szerzett az F1-ben is, mielőtt megkezdte idei szezonját a nálunk kevésbé ismert japán Super Formula bajnokságban. Újoncként is a 3. helyen debütált, a futam után pedig azt mondta, hogy a Honda motoros autó „a kanyarokban az eddigi leggyorsabbnak tűnt” azok közül, amiket eddig kipróbálhatott, beleértve az F1-es McLaren Hondát is. Vandoorne ennek ellenére továbbra is az F1-be igyekszik.
Az F1 még mindig az autóversenyzés csúcsa.
Továbbra is izgalmas lesz, a versenyek jók, a küzdelem nagyon magas színvonalú, az embernek világbajnokok ellen kell helytállnia, és mindig is arról álmodtam, hogy itt szerepelhessek” – nyilatkozta a belga, aki előbb-utóbb főállású pilótaként is bemutatkozhat az F1-ben. Úgy véli, a nagy leszorítóerejű autókat felvonultató Super Formula és az F1 között a legnagyobb különbséget a gumik jelentik.
„A gumik nagyon másak, mint amiket az F1-ben használunk” – emelte ki. „A Pirelli abroncsokkal a versenyek nagyon izgalmasak, sok az előzés, és közelről lehet követni a többi autót, és a gyors kopás néhány pályán mindenképpen segíti az előzést is. Japánban is izgalmas versenyt futottam, de ott nem volt olyan sok előzés, mert nagyon nehéz egy másik autó nyomában maradni, talán a magas kanyarsebességek miatt.”
Vandoorne számára furcsa érzés volt, hogy Japánban a verseny elejétől a végéig padlógázzal autózhatott,
miután erre az F1-ben, és a GP2-ben sem volt lehetősége. McLaren tesztpilótája ráadásul ízelítőt kap abból is, hogy mi várható jövőre az F1-ben, hiszen elsősorban a szélesebb autóknak és gumiknak köszönhetően jövőre nagyobbak lesznek a kanyarsebességek. Ez Carlos Sainznak is kedvére való.
Gyorsabb lesz az egész, és ez motiválóan hangzik, hiszen az mindig kedvezett nekem, ha gyorsabb autóba ülhettem”
– nyilatkozta a Toro Rosso versenyzője. „Azt most nem tudjuk megítélni, hogy (a szabályváltozások) kedveznek-e majd az előzésnek. Adnunk kell ennek a kérdésnek egy évet, aztán majd meglátjuk, hogy jobb lett-e vagy sem. Az idő majd eldönti” – vélte.
A jövőre életbe lépő technikai szabályváltozások miatt az autók várhatóan nagyobb kihívás elé állítják majd a versenyzőket, de ez nem vált ki nagy izgalmat Fernando Alonsóban, ahogy a jelenlegi autók sem. Lewis Hamiltonhoz és Kevin Magnussenhez hasonlóan ő sem készül különleges edzésekkel a következő szezonra. „Nem hiszem, hogy nagy újdonságok jönnek,
fizikailag talán megterhelőbb lesz vezetni az autókat, de közel sem annyira, mint régen, amikor talán 8-10 másodperccel gyorsabbak voltak”
– nyilatkozta Alonso. „Emlékszem, hogy néha még a dobogóra sem tudtunk felmenni néhány verseny után, mindenki nagyon kimerült. Most még repedt bordákkal is kész voltam versenyezni. A téli tesztek után normális esetben nincs szükség külön felkészülésre.”
Az F1-ben az idén bemutatkozó Pascal Wehrlein is talált olyan szempontot, amit korábbi tapasztalatai után hiányol a jelenlegi állásában. A német túraautó-bajnokság (DTM) legfiatalabb bajnoka a hockenheimi nyitóforduló alkalmával kijelentette, hogy van, amiben a helyiek autói túltesznek az F1-en is, és a versenyzők képességei terén sem kell szégyenkezniük.
„A DTM-es csaták nagyon menők, igazi kerék a kerék elleni akció, koccanásokkal. A tavalyi küzdelmek igazán élvezetesek voltak” – lelkesedett a tavalyi bajnok.
Minden versenyző tud gyorsan autót vezetni, de a DTM-ben az számít, hogy megtaláljuk-e az utolsó tizedmásodpercet is, ez a trükk.
Tapasztalatra van szükség a beállítások kiismeréséhez is. A pilóták terén a DTM egyáltalán nincs lemaradva a Forma-1 mögött. Az élversenyzők mindkét sorozatban hihetetlenül gyorsak, és nehéz őket megverni, mindenkinek megvan a maga specialitása.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!