MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17 : Lewis Hamilton (GBR) of Mercedes AMG Petronas holding his helmet upside down during driver portrait session before the 2016 formula 1 Rolex Australian Grand Prix. Albert Park circuit in Melbourne, Australia on March 17, 2016. Asanka Brendon Ratnayake / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Az időmérő edzéssel kapcsolatos színjáték mellett a háttérbe szorult az F1 másik, szintén megoldatlan dilemmája: mi legyen a versenyzők feleslegessé vált sisakfóliáival?
Újabb érdekfeszítő kérdés került napirendre a csapatok és az FIA közötti megbeszéléseken, méghozzá az, hogy
mi legyen a versenyzők által leszakított és általában a pályára dobott sisakfóliákkal.
A probléma valójában már az Ausztrál Nagydíjon felmerült, de akkor elhomályosította az időmérő edzéssel kapcsolatos kálvária.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója Melbourne-ben figyelmeztette a csapatokat, hogy a sportszabályzat 3. fejezetében található 1.2-es pont szerint a versenyzők számára valójában nem engedélyezett, hogy a pályára dobják a letépett fóliákat a sisakjukról, miután azok elkoszolódtak.
Úgy tudni, hogy a tiltás betartatását a csapatok kérték, miután attól féltek, hogy a fóliák eltömíthetik a légbeömlő nyílásokat, különösen a fékhűtőkét. Az elmúlt években erre egy dokumentált eset volt, az egy évvel ezelőtti Spanyol Nagydíjon
Fernando Alonso McLarenje szedett össze egy fóliát.
Melbourne-be viszont megállapodtak abban, hogy a 2016-os Spanyol Nagydíjig ne járjon büntetés a pályára szemetelő versenyzőknek.
Egyes csapatok azonban úgy vélik, a sisakgyártók még mindig nem tudtak megfelelően felkészülni az F1 újabb reformjára, ezért
az FIA további két hetet biztosít számukra, hogy megoldást találjanak a problémára.
Erre hosszú évek után tényleg szükség van, főleg, ha jövőre bevezetik a Red Bull által javasolt aero szélvédőt. Ebből következően a tiltás várhatóan csak május 29-től, a Monacói Nagydíjtól lesz érvényes, ha addig nem tolják ki ismét a határidőt.
Kesztyűtartó kellene
Sergio Pérez és Romain Grosjean is elárulta Barcelonában, hogy egyelőre fogalmuk sincs, hogy mi lesz a megoldás a helyzetre. A mexikói pilóta lehetetlennek tartotta, hogy „túlélje” az egész versenyt a fóliák letépkedése nélkül, főleg azért, mert az első körben legalább hármat elhasznál. A Force India versenyzője szerint nekik vagy az FIA-nak kell előrukkolni egy ötlettel, hogy leállhassanak a sisakfóliák használatával. Grosjean elárulta, Melbourne óta ő próbálja a pilótafülkében gyűjteni a szemetet.
„Katasztrofális az egész” – mondta, mivel a fülkébe dobott fóliák „óriási zajt csapnak, és össze-vissza repkednek. Próbáltunk ragasztószalagot rakni a karosszériára, de ha egyet felragasztok, hova tegyem a többit? A verseny alatt 4-5 darabot letéptem, aztán Oroszországban rájöttem, hogy nem is kell a pilótafülkében tárolnom őket. Pedig megpróbáltam!” – magyarázta. „Igazából nem látok megoldást, hacsak nem rakunk kesztyűtartót az autóba.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!