Rosberg: A versenyzők már nem irányított bábok

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Kínai Nagydíj, Safety Car
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (C) takes a corner during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 17, 2016. / AFP PHOTO / WANG ZHAO
Vágólapra másolva!
A pontverseny éllovasa élvezi, hogy nem szólnak bele a rádión a dolgába a versenyek alatt. A Mercedes közben Lewis Hamilton motorhibáinak megoldásával van elfoglalva.

Az idei szezon előtt tovább szigorították a 2014-ben bevezetett rádiós korlátozásokat, így a versenyzők a korábbiaknál jóval kevesebb segítséget kaphatnak a mérnökeiktől az autók vezetésével kapcsolatban. Sokan aggódtak, hogy a bonyolult folyamatokat nehezen tudják majd fejben tartani a pilóták, de a megszorítás eddig nem okozott látványos gondokat, maximum elrontott rajtokat. A pontversenyt vezető Nico Rosberg szerint bevált a szabálymódosítás.

„Nekem tetszik ez az irány, mert jobban magunkra vagyunk utalva” – nyilatkozta. „Manapság fontosabb a verseny előtti felkészülés, és intenzívebben foglalkozunk azokkal a dolgokkal, amelyeket a verseny alatt már nem mondhatnak el nekünk. Erre jobban koncentrálunk, mert a feladat összetettebb és intenzívebb, mint korábban, de a versenyen jó ez így. Igazi kihívást jelent, tetszik.”

Rosberg mérlege az idén eddig 4/4, ráadásul váratlan helyzetekben, például Safety Car fázisok idején sem inogtak meg Forrás: AFP/Wang Zhao

Rosberg szerint a nézők így már nem tekinthetnek a mérnökök által távirányított bábként a versenyzőkre, ezért is jó döntésnek tartja, hogy szigorítottak a szabályokon. Úgy véli, hogy bár a körülötte dolgozó szakemberek között mindenkinek jelentős feladata van, és a legfontosabb, hogy „egy rugóra jár az agya” versenymérnökével, Tony Rosszal, akivel az együtt töltött tíz szezon alatt nagyon közeli munkakapcsolatot alakított ki.

Minden hiba Hamiltont találja meg

Miközben Rosberg szempontjából jobban nem is indulhatott volna a szezon, háromszoros világbajnok csapattársát, Lewis Hamiltont néha az ág is húzza. A brit versenyző kétszer is rajthelyeket vesztett motorhiba miatt, több baleset vétlen részese is volt, és figyelmeztetéseket is kapott a sportfelügyelőktől. A hibák a Mercedest és Hamiltont is magyarázkodásra késztették.

– mondta Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője a Motorsport.com-nak. „Elég vicces, hogy 2014-ben nem volt sok motorhibánk, de a nyolc erőforrás közül mindegyik Lewisnál jelentkezett. Most is nyolc motorról van szó, és a problémák megint őt találják meg. Nem sok meghibásodásról van szó, de úgy tűnik, ezek nála alakulnak ki.

Lowe úgy véli, a csapat és Hamilton is túljut majd a nehéz időszakon, és hosszú még a szezon, így a világbajnoki címvédőnek marad esélye a felzárkózásra.

„A lényeg mindig az, hogy az ember egyszerre csak egy versennyel foglalkozzon, azon próbáljon a lehető legjobban szerepelni. Mi mindig minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy mindkét versenyzőnek a lehető legjobb lehetőségeket adjuk, továbbra is ezen fogunk dolgozni” – ígérte.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!