Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke arra számít, hogy az F1-es mezőny „egy vagy két” csapata még a szezon vége előtt csődbe megy. Utoljára 2014 végén a Caterham tűnt el jogutód nélkül, de a Manor is csak csődvédelem után állhatott ismét lábra, tavaly pedig a Lotust is a Renault közbelépése mentette meg. Az idén a Sauber küszködik likviditási problémákkal, és a Force India tulajdonosát is bíróság elé akarják állítani visszafizetetlen kölcsönök miatt.
„Bizonyos csapatok jelenleg nehézségekkel küzdenek, és tulajdonképpen nem lepne meg, ha közülük egy vagy két istálló nem érné meg a szezon végét” – jelentette ki Dennis az F1 Racing magazinban. „E csapatok menedzserei egyszerűen azért kerültek ebbe a helyzetbe, mert több pénzt költenek el annál, mint amennyijük van. Ez minden üzletben ugyanígy van: ha az ember többet költ a lehetőségeinél, ingoványos talajon találhatja magát.”
„Ez a sport viszont függőséget okoz, és az emberek mindig azt hiszik, hogy az autójuk következő fejlesztése csodát tesz, versenyképessé varázsolja őket, így aztán túlköltekeznek. A Forma-1-ben szükséges elvek egyike, hogy az ember megtanulja, hogyan kell elkerülni ezt. A bevételeket gondosan kell beosztani” – jelentette ki Dennis, aki kisebb megszakításokkal 35 éve a McLaren első embere.
„Még egy olyan robosztus szervezet is, mint a miénk, noha fizetőképes és egészséges, szándékosan visszafogja a tőkeköltést bizonyos időszakokban, hogy minden pillanatban tökéletesen működtetni tudjuk a csapatunkat. Azt viszont nem hiszem, hogy ez az elv az összes többi istállónál is tökéletesen érvényesül” – szögezte le.
Dennis az F1 általános helyzetével kapcsolatban kijelentette, hogy a versenysorozat „sokkal stabilabb annál, mint ahogy azt a legtöbb ember gondolja”, de ennek ellenére nem tagadta, hogy akadnak pontok, amelyeken fejleszteni kell.
„Rengeteg részlet van az F1-ben, amit a csapatok jobban is csinálhatnának, de nem könnyű olyan megoldásokat találni, amiket mindenki támogatni fog” – összegezte az F1 döntéshozatali mechanizmusának közismert problémáját. „Ha a csapatok ki is tudnak alakítani egy közös álláspontot, de az FIA, a CVC vagy annak képviselői nem támogatják, akkor a rendszerből adódóan nem lehet érvényesíteni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!