Kísérletet tett az F1-es motorok erősorrendjének felvázolására a spanyol AS című lap. A gyártók általában kínosan ügyelnek arra, hogy pontos adatok még véletlenül se szivárogjanak ki tőlük, ezért az értékek pontosságában nem lehetünk biztosak, de a sorrend és az arányok alapján a becslések valószínűleg nem sokat tévednek.
Azt állítják, a Kanadai Nagydíjon bevetett fejlesztések ellenére a Honda továbbra is több mint 100 lóerős hátrányban van a listavezető Mercedes mögött. A japán erőforrás maximális teljesítményét az pontosan 844 lóerőre tartják, ami egy éve még versenyképes lett volna, hiszen a Toro Rossóban működő tavalyi, 860 lóerős Ferrari motor alig jobb ennél.
Ezt figyelembe véve feltűnő az olaszok erőforrásának fejlődése, ami az új turbónak is köszönhetően a lap szerint már 930 lóerőre tehető. Ennél csak a Mercedes aktuális motorja erősebb, az 950 lóerőnél tarthat, míg a Monacóra nagyot fejlődő Renault feltehetően 900 lóerő környékén van, így érthető, hogy a Toro Rosso jövőre miért tér vissza a franciák erőforrásához.
A Mercedes már a szezon előtt bejelentette, hogy átlépték a 900 lóerős lélektani határt, és már akkor úgy hírlett, hogy a Ferrari sem jár sokkal mögöttük. Az Ezüstnyilak szívéhez azóta csak kisebb fejlesztések érkeztek, zsetonjuk is maradt bőven, de így sem kizárt, hogy jelentősen növelni tudták a teljesítményüket. Mivel a montreali sebességadatok alapján már nincs valós előnyük a Ferrarival szemben, amit ők maguk is elismernek, a Brit Nagydíjra új fejlesztéssel készülnek a motorhoz.
Érdekesség, hogy Bernie Ecclestone tavaly még szabálymódosításokat sürgetett az 1000 lóerős érték elérése érdekében, de erre aligha lesz szükség.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!