VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB12 action ROSBERG Nico (ger) Mercedes GP MGP W07 action during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Canada from June 10 to 12 in Montreal - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault érdeme is, hogy Verstappen maga mögött tudta tartani Rosberget a Kanadai Nagydíj végén.
Izgalmas csatával zárult a Kanadai Nagydíj, amelynek utolsó köreiben Nico Rosberg támadni kezdte Max Verstappent a 4. helyért. Úgy tűnt, hogy csak idő kérdése lesz az előzés, mert Rosberg újabb gumikkal körönként olykor 2 másodperccel is gyorsabb volt a Red Bull pilótájánál, de a Mercedes motor erőfölénye és a DRS sem volt elegendő, hogy átlépje fiatal ellenfelét.
„A korábbi években simán elment volna, függetlenül attól, hogy (Verstappen) melyik oldalt választja” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „12 hónappal ezelőtt Max nem tudott volna így védekezni” – tette hozzá, de arra nem tért ki, hogy Rosberg saját elmondása szerint spórolt az üzemanyaggal, ezért láthatóan visszavett a tempóból két támadás között.
Horner a Reutersnek méltatta Verstappen mentális felkészültségét, és nem hagyta ki az alkalmat, hogy visszavágjon Toto Wolffnak, miután a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója úgy vélte, a Williams fejlesztő pilótája, Lance Stroll érettebb Verstappennél.
„Nekem ez elég érett versenyzésnek tűnt valakitől, akiről Wolff úr azt mondta, hogy nem olyan érett, mint gondolta. Meglehetősen összeszedettnek nézett ki, ahogy visszaverte az ő nagyon tapasztalt és érett versenyzőjének támadásait” – élcelődött Horner, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Mercedes főnöke nem Verstappen sportolói kvalitásait vonta kétségbe, hanem arra utalt, hogy a pályán kívül viselkedik gyerekként.
A szurkolók is mindenesetre egyetértettek Hornerrel, mert
Verstappent választották meg a Kanadai Nagydíjon a nap versenyzőjének.
Daniel Ricciardóhoz hasonlóan ő is megkapta az új fejlesztésű Renault motort, amit Horner továbbra is „a helyes irányba tett lépésnek” tart. „Akad még bőven tennivalónk, de tavaly ezen a teljesítményközpontú pályán körhátrányban voltunk, és 1,5 másodpercet kaptunk az időmérőn. Az idén mindössze 3 tizedmásodperc volt a lemaradásunk."
Horner szerint továbbra is akadnak majd pályák, ahol a Ferrari gyorsabb lesz náluk, de úgy vélte, megérte tavaly összerúgni a port a Renault-val, mert fejlődésre sarkallták beszállítójukat.
„Tavaly valóban volt feszültség, viszály és bosszúság, de ez elősegítette a változásokat. Ennek pozitív végkifejleteként átszervezések történtek, és új embereket vontak be a programba. Rémi Taffin és csapata már most nyilvánvaló előrelépést ért el, és a Renault fejlődési görbéje nagyon ígéretes a jövőre nézve.”
Bár az ultralágy gumi bevezetése kissé árnyalja a képet, így is látványos, hogy Daniel Ricciardo a kanadai időmérőn 2,9 másodperccel gyorsabb volt tavalyi legjobbjánál, Fernando Alonso a McLaren Hondával 2 másodpercet gyorsult, Lewis Hamilton a gyári Mercedesszel 1,5 másodpercet javult, a Ferrari viszont Kimi Räikkönen esetében csak 1,4-et, bár Sebastian Vettel majdnem 6 tizedet vert csapattársára az időmérőn.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!