MONTREAL, QC - JUNE 12: Fernando Alonso of Spain driving the (14) McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MP4-31 Honda RA616H Hybrid turbo leads Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A McLaren nem vevő az ötletre, pedig úgy a japánok szerint is több adatot lehetne gyűjteni. A csapatnál biztosak benne, hogy a Honda jövőre közel lesz a Mercedeshez.
Bár az FIA tavasszal lényegében szabályba iktatta, hogy szükség esetén az összes gyártónak kötelessége motorral ellátni több csapatot is, és ez a leginkább a jelenleg egyetlen partnerrel rendelkező Hondát érinti, a McLaren még mindig ragaszkodik az exkluzivitáshoz. A csapatot irányító Ron Dennis eredetileg perrel is fenyegetőzött arra az esetre, ha a Hondára rákényszerítenek egy másik istállót, pedig a japánok nem tagadják, hogy ez sok szempontból hasznos lenne.
„Ha meglennének hozzá az erőforrásaink, semmi nem szólna egy második csapat ellen" – ismerte el a sportprogramjukat irányító Haszegava Juszuke az Auto Motor und Sportnak.
Úgy több adatot és tapasztalatot lehet gyűjteni, ami felgyorsítja a tanulási folyamatot."
A japán szakember ugyanakkor nem tagadta, hogy „a jelenlegi helyzetünkben nem tolonganak a motorunkért, és különben is, az összes csapatnak van partnere. De tervezzük kibővíteni az ügyfélkörünket, úgyhogy ha lesz érdeklődés a termékünk iránt, elláthatunk egy másik istállót is."
A Hondánál úgy vélik, az ERS terén a legutóbbi fejlesztéseik révén már beérték a Mercedest,
és azt ígérik, a belsőégésű motorjukat is fel fogják tornázni a szükséges szintre. A McLarennél szintén optimisták: a versenyigazgatójuk, Eric Boullier szerint mind ők, mind a Honda tisztában van vele, hogy mit kell tenniük a hátrány ledolgozásához. Boullier arra számít, hogy jövőre legalábbis „nagyon közel" lesznek a Mercedeshez.
„Ha megnézzük őket, nekik négy évükbe telt kifejleszteni a motort, mielőtt egyáltalán pályára léptek vele, és senki nem tudta, addig mit csináltak. Ezért fordulhatott elő, hogy amint megjelentek, rögtön szép munkát tudtak végezni" – nyilatkozta a francia a Motorsport.com-nak. „Mi még most is csak három évnél tartunk, de ebből kettőt éles versenyben töltöttünk, ezért mindenki azt kérdezgeti, hogy mit művelnek ezek?! Pedig ugyanazt az utat járjuk be, mint ők. Ez időbe telik."
A McLaren az elmúlt négy futamból háromszor már eljutott a Q3-ig, de pontot az idén összesen csak négy alkalommal tudtak szerezni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!