A crane lifts the car of Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo after his crash at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the first practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / KIRILL KUDRYAVTSEV
Vágólapra másolva!
Azt mondja, nem túl későn fékezett, hanem túl hamar vette le a lábát a fékpedálról, hogy minél nagyobb lendületet vigyen be a kanyarba. Elismerte, hogy a Red Bullnak nagyobb tapadásra van szüksége a bakui pályán.
Az Európa Nagydíj nyitónapján nem remekelt a Red Bull, és ezt nem csak az támasztja alá, hogy a versenyzőiknek a 7. és a 10. hellyel kellett beérniük a tabellán: Daniel Ricciardo elismerte, hogy egyelőre távol vannak a megfelelő beállításoktól.
Még mindig tapadás után kutatunk, nem tartunk ott, ahol szeretnénk
- jelentette ki. "Nem egyszerű működésre fogni a gumikat az új, olajos pályán."
"Úgy véljük, ha megtaláljuk ennek a módját, jelentősen javíthatjuk a köridőnkön."
Az ausztrál versenyző a délelőtti edzés második felében falhoz csapta autóját a 15-ös számú balkanyar kijáratánál, ahol egyáltalán nincs bukótér, lebontva Red Bullja jobb oldalát.
Valójában nem túl későn fékeztem, hanem túl korán vettem le a lábam a pedálról,
mert át akartam vinni a lendületet a kanyaron, de túl nagy volt a tempó" - magyarázta. "Még a kanyar csúcspontjánál sem hittem, hogy baj lesz, de kitört az autó fara, és elég csúnyán összetört. Pozitívum, hogy a srácok kiválóan dolgoztak, így a második edzésen teljes egészében részt tudtam venni. Nagyon köszönöm nekik."
Max Verstappen, aki 7. lett az összesítésben, szintén nem zárt zökkenőmentes napot, ugyanis délelőtt csupán 7 kört tudott megtenni kuplunghiba miatt. A délutáni edzéssel sem volt elégedett. "Nem alakult tökéletesen számunkra" - nyilatkozta. "Egyértelműen van még tennivalónk. Ugyanakkor nem aggódom, mert bár javítani kell a tempónkon, megvannak a nagyon ügyes mérnökeink ehhez."
A holland tinédzsernek egyébként ez az első olyan nagydíja, amelyen nincs jelen édesapja, Jos.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!