Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton steers his car at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the second practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / KIRILL KUDRYAVTSEV
Vágólapra másolva!
A Mercedes Hamilton és Rosberg oldalán is elvesztett 1-1 hosszú etapot a bakui szabadedzések alatt. A világbajnoki címvédő hétvégéje jól indult, csapattársa meglepődött a sorrenden.
Lewis Hamilton mindkét szabadedzést az élen zárta Bakuban, miután csütörtökön elmondta, semmi értelmét nem látja a versenyzők körében megszokott gyalogos pályabejárásnak, és a Mercedes szimulátorában sem gyakorolta a pályát, mert úgy vélte, az annyit ért volna, mintha Playstationön játszott volna.
Hamilton viszont nem a levegőbe beszélt, már néhány kör után felvette a ritmust, és csapaton belül is nagy előnnyel 1. lett mindkét tréningen. „Jó napom volt, remekül indult a hétvége” – jelentette ki. „Nem túl nehéz megtanulni a pálya nyomvonalát, de ettől még nincs könnyű dolgunk, mert a felület nagyon csúszós. A fékezés és a falak közelsége miatt Monacóra emlékeztet, de sokkal nagyobb tempóval érkezünk meg a kanyarokhoz.”
„Mindent összevetve inkább Valencia és Szocsi keveréke a sima pálya és a kanyarok stílusa miatt. Igazi kihívás, és mindenkinek nehéz dolga lesz a hétvégén. Nagyon oda kell figyelni, de ezt szeretem, úgyhogy élveztem ma a vezetést.”
Hamilton nem tért ki arra, hogy az első szabadedzésen egymás után többször is kicsúszott, egyszer érintőre vette a falat is, majd állóra fékezte az autóját, így Daniel Ricciardo balesete után már nem tudott kimenni a pályára egy hosszabb etapra. Ez Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője szerint hiányzik a csapatnak, főleg azért, mert délután Nico Rosberg sem tudta elvégezni ezt a feladatot, mivel a második szabadedzésen egyelőre ismeretlen okból kénytelen volt félreállni.
„Elkerülhetetlen, hogy ilyenkor a figyelmünk középpontjában a helyes beállítások megtalálása legyen” – nyilatkozta Lowe. „Alapvetően mindkét autónkhoz megtaláltuk a helyes balanszot magas és alacsony üzemanyagszinttel egyaránt, és a gumik is jól működnek. Sajnos elvesztettünk két hosszú etapot Lewis kockásra fékezett szuperlágy gumijai miatt, és azért, mert Nico lerobbant a célegyenesben” – mondta Lowe, miután Hamilton összesen 56, Rosberg pedig 58 kört tett meg.
A műszaki problémára Rosberg sem tudott magyarázattal szolgálni, de azt elmondta, hogy az első szabadedzésen teljesített, szuperlágy gumis etapja alatt jól érezte magát az autóban, az egykörös tempójával viszont még nem elégedett. „Ez kicsit trükkös volt, mert csak egy szett lágy gumit használhattam” – ismerte el.
Kissé meglepett ma a sorrend, mert a Force India volt mögöttünk.
Nem igazán tudom, hogy mire számíthatok a Red Bulltól és a Ferraritól, noha eddig ők voltak a legközelebbi ellenfeleink” – mondta a pontverseny éllovasa, aki szerint a pálya „nagyon király”, de továbbra is elégedetlen a biztonsággal néhány ponton, köztük a bokszbejáratnál.
Hamilton beszólt Rosbergnek
Amikor Hamiltont is megkérdezték, hogy mit gondol a pálya biztonságáról, a háromszoros világbajnok élesen bírálni kezdte ellenfeleit, akik – köztük Rosberggel – csütörtökön panaszkodtak a szűk bukóterek és a bokszbejárat miatt.
„Az biztos, hogy ezek a versenyzők nagyon sokat nyavajognak egy csomó átkozott dologgal kapcsolatban” – nyilatkozta. „A célegyenes nagyon rázós, és nem lehet jól látni az 1-es kanyart, mert az autó nagyon keményen vibrál, de ez is a versenyzés része. Ezek a srácok viszont azt akarják, hogy minden a lehető legsimább legyen, a jellegzetességeket és az életszerűséget kiírtanák a pályákból. Garantálom, hogy valaki panaszkodni fog a bukkanók miatt, de én csak mosolyogni fogok rajtuk.”
Hamilton „nevetségesnek” nevezte azt is, hogy a Pirelli az eddigi legmagasabb, 22 Psi értékű guminyomást írta elő a mezőnynek. „Nyilvánvalóan aggódtak a hétvége előtt” – jegyezte meg, de elismerte, hogy a célegyenesben 350 km/órás sebesség fölött neki is a „torkában dobog a szíve.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!