MONTREAL, QC - JUNE 12: Fernando Alonso of Spain driving the (14) McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MP4-31 Honda RA616H Hybrid turbo leads Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Csak új gumikat szeretett volna kapni a verseny végére, de ezt a McLarennél túl kockázatosnak tartották. Így sem szereztek pontot Kanadában.
Felejthető napot zárt a McLaren Kanadában, mondta Eric Boullier a verseny után. A wokingi istállónál valóban nincs sok ok az örömre, hiszen Jenson Button már a futam elején kiesett motorhiba miatt, Fernando Alonso pedig nem tudta megtartani a rajthelyét, és a 11. pozíciójával lecsúszott a pontszerzésről. Alonso 5 körrel a verseny vége előtt megkérdezte, hogy „akkor most kiállhatok?”, de később tisztázta, hogy nem akarta feladni a küzdelmet azon a pályán, ahol tavaly „amatőrnek" érezte magát az autója miatt.
„Nem haladtam pontszerző helyen, és már 55 kör volt az akkori gumiszettemben, nehezemre esett az autót a pályán tartani” – emlékezett vissza Alonso. „Ekkor talán kiállhattunk volna a bokszba úgy, hogy úgysem vesztünk pontokat. Gyorsabb és élvezetesebb utolsó köröket futhattam volna, de ez kissé kockázatosnak tűnt. Ha kint maradunk, talán begyűjthettünk volna egy pontot” – vélte.
Alonso szerint a McLarennek továbbra is dolgoznia kell a tempója javításán, mert egyszerűen nem voltak elég gyorsak, ráadásul a bokszban is gondja akadt, ezért visszaesett a mezőnyben. „Amikor megláttam, hogy a 14. helyen állok, biztos voltam abban, hogy már nem lesz Safety Car vagy ilyesmi, és végül nem is történt semmi. Ez volt a világ legunalmasabb versenye” – mondta. Arra számít, hogy Bakuban „még rosszabb helyzetben” lesznek a nagyon gyors vonalvezetés miatt.
Csapattársa, Jenson Button ennél is rosszabbul járt, mert a 9. körben, a hajtűkanyarból kihajtva egyelőre ismeretlen okból kigyulladt az autójában a Honda motor. „Nagy kár ezért, mert addigra már rengeteg üzemanyagot megspóroltam, és a DRS-t is minden körben használhattam, így még több benzint meg tudtam takarítani. Ez később nagy előnyt jelenthetett volna, de gyakran megtörténik, hogy sok üzemanyagot elraktározok a verseny végére, csak éppen nem jutok el odáig.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!