MONTREAL, QC - JUNE 12: Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes tF1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo akes the escape road as Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A német pilóta majdnem kifogyott az üzemanyagból a verseny végére. Elismerte, ő hibázott, amikor megpördült Verstappen támadásakor. Hamilton Muhammad Ali emlékének ajánlotta győzelmét.
Alaposan megfogyatkozott, mindössze 9 pontra csökkent Nico Rosberg előnye a világbajnoki pontversenyben, miután Lewis Hamilton ismét nyerni tudott, a német versenyző pedig a viszontagságos Kanadai Nagydíj végén csak az 5. helyen ért célba. Kettejük sorsa gyakorlatilag már a rajtnál eldőlt, amikor a lassan induló
Hamilton kiszorította Rosberget a pályáról a 2-es kanyarnál, ezért a német a 10. helyre esett vissza.
„Sebastian (Vettel) remekül rajtolt, én is elég jól, Lewis viszont nagyon rosszul” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Barcelonában is kívülről kerültem meg Lewist, ott ez remekül bevált, és most ugyanezt próbáltam, de ő most egy nagyon kemény versenymanővert tett” – utalt Rosberg arra, hogy a brit pilóta a fűre kényszerítette őt.”
„Összeértünk, és kicsúsztam, ennyi történt. Nem jött be, amit szerettem volna, ez akkor nagyon felbosszantott, de a versenyzés már csak ilyen, végül is az én dolgom az, hogy legközelebb az ilyen csatákból elsőként jöjjek ki” – tette hozzá. „Ezért természetesen keményen megfizettem, mert sok helyet vesztettem. Onnantól
lépéshátrányba kerültem, és próbáltam visszatérni.”
Rosberg csapata eredetileg kitartott az egykiállásos taktika mellett, de egy lassú defekt miatt másodszor is fel kellett tenni lágy gumikat az autójára. Ismét visszaesett, és támadásba lendült, a verseny végére utol is érte a 4. helyezett Max Verstappent, de megelőzni már nem tudta. Sőt, szerencséje is volt, mert az utolsó előtti körben elfékezte magát a pálya végi sikánnál, de nem vesztett további helyezéseket.
Majdnem elfogyott az üzemanyagom,
ezért sem tudtam rendesen támadni Maxot, de ő is remek munkát végzett. Le kellett maradnom mögötte, ismét megpróbálni, megint visszavenni, majdnem annyi lett az egésznek. Ez nyilvánvalóan bosszantó verseny volt számomra.”
Az élen közben Hamilton és Vettel csatázott, bát az eltérő boksztaktikák miatt a pályán ritkán kerültek közel egymáshoz. A Ferrari két kiállásra szavazott, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sportsnak elárulta, ők is fontolgatták ezt a változatot. „Marginális volt a különbség az egy és a két kiállásos stratégia között” – ismerte el.
Nem voltunk biztosak abban, hogy célba tudunk érni, de végül is sikerült.”
Hamilton a 25. körben kapott lágy keverékű gumikat, így 45 kört teljesített ezzel a gumiszettel, de végül 5 másodperces előnnyel a kétszer kiálló Vettel előtt szelte át a célvonalat. A győzelmet a nemrég elhunyt Muhammad Alinak ajánlotta a csapatrádión. Hamilton a dobogón elismerte, hálás azért, mert Rosberggel nem törték össze Mercedeseiket a rajtnál.
„Nem tudtam biztosan, hogy meddig bírják az ultralágy gumik” – utalt az első etapjára. „Láttam, hogy kezdenek szemcsésedni, és Seb mögött voltam, úgyhogy ez kezdett aggasztani. Utána viszont úgy tűnt, hogy bírják, tudtam volna még menni az ultralágyakkal” – tette hozzá. A brit pilóta elmondása szerint
nem nyomta nagyon a lágy gumis etapjának elején,
„de tudtam, hogy (Vettel) nagyon siet mögöttem. Élveztem vele a csatát, nagyon gyors volt, és alaposan megizzasztott a győzelemért” – foglalta össze Hamilton a Kanadai Nagydíjat, ami szerinte „egy ideje a legjobb versenye” volt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!