A Ferrari tálcán kínálta a győzelmet Hamiltonnak Montrealban
2016. június 12. 19:39
A Ferrari újabb győzelmi lehetőséget szalasztott el egy stratégiai hiba miatt: Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíjon azonnal lerajtolta a Mercedeseket, és a várakozásoknak megfelelően a tempója sem volt gyengébb az övéknél, de mivel eggyel többször állt ki a bokszba, mint Lewis Hamilton, végül be kellett érnie a 2. hellyel. Nico Rosberg egy balul elsült támadási kísérlet után zűrzavaros versenyt futott, így átadta a dobogó legalsó fokát a williamses Valtteri Bottasnak, és 9 pontra csökkent az előnye az összetettben.
Végig lógott az eső lába, s bár nem eredt el, a 12 fokos hűvös miatt a csapatok nem tudták, mit várhatnak a gumiktól. A Ferrari nyilvánvalóan azt hitte, hogy muszáj lesz kétszer kereket cserélni, ezért amikor a 11. körben, Jenson Button kiesése miatt Virtuális Safety Car-fázist rendeltek el, ők azonnal megragadták az alkalmat, és mindkét autójukat beszólították a bokszba. Ez ügyes húzás lehetett volna, ha az ellenfeleik is kétszer állnak ki, mert nyertek kb. 5 másodpercet. Végül azonban visszafelé sült el, Hamilton ugyanis csak egyszer járt a bokszban.
A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene ezúttal nem is tagadta, hogy hibát követtek el.
Túlbecsültük a gumikopást, ezért hívtuk be Sebet"
– mondta. „Rossz döntés volt."
A kerékcseréjét megelőzően Vettel 1,5 másodperces előnnyel vezetett Hamilton előtt, de a bokszból csak a 4. helyen tért vissza a pályára. Az ultralágyról a szuperlágy gumikra váltva rámenős vezetéssel 6 kör leforgása alatt utolérte és legyűrte a két Red Bullt, sorozatban szórva a leggyorsabb köröket, így már 5,6 másodpercre közelítette meg Hamiltont, mielőtt a 24. körben ő is sort kerített első, egyben egyetlen kiállására. Ő a lágy Pirelliket kapta meg, amelyekkel 46 kört kellett kibírnia, és a 2. helyen folytatta a küzdelmet. Vettel még mindig 10 másodperccel vezetett előtte, amikor a 37. körben másodszor kereket cserélt.
Ez azonban túl korán volt ahhoz, hogy az ultra- vagy szuperlágy keverékre válthasson, ezért kénytelen volt egy újabb lágy szettet vételezni a bokszban, s bár a 13 körrel újabb gumikon a 7,6 másodperces lemaradását az 55. körig lefaragta 4,1-re,
utána a nagy igyekezetben többször levágta a sikánt, és a rohama kifulladt.
„Ma nagyon erős volt a szél, valószínűleg emiatt is szenvedtem. Elég korán elköteleztük magunkat a stratégiánk mellett, Lewis gumijai viszont alighanem jobban bírták, mint vártuk" – mondta az összetett 3. helyére felkapaszkodó Vettel, aki nem tűnt túl csalódottnak. „Az igazi baj az volt, hogy Lewis túl gyorsnak bizonyult! Nagyon szórakoztató verseny volt."
Az öltözőben Vettel és Hamilton biztosították egymást, hogy élvezték a vadászatot a másikra. A brit versenyző a végén még fokozni tudta a tempót az élen: a lestrapált gumikon 2 körrel a leintés előtt futotta meg az egyéni legjobbját, és úgy érezte, ezzel is nyomás alatt tartotta az üldözőjét, aki emiatt hibázgatott.
Repülj, mint a pillangó, csípj, mint a méh!"
– idézte nevetve Hamilton a nemrég elhunyt Muhammad Alit a levezető körében, és később azt mondta, az utolsó 15 körben a boksz legendája járt a fejében, mert tényleg így érezte magát.
„Ma megint borzasztóan rajtoltam, fogalmam sincs, miért. Valószínűleg túlmelegedett a kuplungom" – magyarázta. „A felvezető körben csodálatosan sikerült a rajtom, de amikor élesben felengedtem a kuplungot, semmi sem történt."
Hamilton, aki ötödszörre nyerte meg a Kanadai Nagydíjat, épp a Sky-nak adott interjút másfél órával a verseny után, amikor Vettel odament hozzá, és a kamerák előtt ugratni kezdték egymást. A brit ekkor elárulta, hogy
a Mercedes A-terve is két kiállás volt, de úgy határoztak, elfogadják a Ferrari ajándékát,
és megpróbálkoznak az egy kerékcserével. „Marginális volt, hogy egy vagy kettő kell, nem voltunk biztosak benne, hogy eljutunk-e így a célig, de sikerült" – ismerte el Toto Wolff.
Rosberg egy hajszállal jobban indult el Hamiltonnál, és kívülről meg is támadta őt az 1-es kanyar külső ívén. Így a jobbosban már ő került volna előnybe, a csapattársa azonban nem hagyta magát, és miután egy pillanatra össze is koccant a két Mercedes első kereke, Rosberg lemenekült a bukótérbe.
Az első kanyarnál borzasztóan alulkormányzott lett az autóm, ahogy mindenfelől támadtak, emiatt belecsúsztam Nicóba"
– ismerte el Hamilton. „Örülök, hogy egyikünk autója sem sérült meg."
A német versenyző azonban visszaesett a 8. helyre. „Barcelonában kívülről támadtam a rajtnál, és ott bejött. Itt is ugyanazt próbáltam csinálni ellene, de nagyon keményen védekezett" – mondta. „Utána szörnyen ki voltam akadva, de végső soron az én dolgom, hogy rendesen befejezzek egy előzést."
Az első etapban Rosberg nem is jutott előrébb, ám miután a 21. körben a lágy gumikra váltott, lendületbe jött. A 38. körben megelőzte Daniel Ricciardót, és rövidesen már az akkor még a 4. helyen álló Valtteri Bottast üldözte, csakhogy akkor egy lassú defekt miatt másodszor is kereket kellett cserélnie, és megint visszaesett 7-ediknek. Az új gumikon nagyot hajrázott, újra elment Ricciardo, majd Kimi Räikkönen mellett, Max Verstappenen viszont fennakadt. Az utolsó előtti körben megpróbálta kifékezni a szerinte is ügyesen védekező holland tinédzsert, amikor megpördült, és még mázlija volt, hogy nem vesztett több pozíciót.
Később elárulta, hogy
az utolsó körökben azért kellett lemaradnia a Red Bulltól néha, mert majdnem kifogyott a benzinje,
kénytelen volt spórolni vele. „Egyébként elég könnyen előzgettem, de persze más stratégián voltam, mint a többiek. Az autóm nagyszerűen ment" – jelentette ki.
Verstappen sokáig esélyesnek tűnt a dobogóra, de aztán másodszor is ki kellett állnia a bokszba, és ezzel visszaesett 5.-nek, ahonnan csak Rosberg defektjének köszönhetően lépett előre eggyel. A Red Bullt irányító Christian Horner szerint a Red Bull a hűvös idő miatt nem jutott el a célig a második szett gumiján.
Kár, hogy nem végeztünk a dobogón a Williams előtt, de hamar rájöttünk, hogy túlságosan kopnak a gumijaink,
ezért megpróbáltuk kihozni a maximumot ebből a helyzetből" – mondta Verstappen, akit a futam elején a csapata megkért, hogy ne tartsa fel Ricciardót, mégsem húzódott le előle, hanem inkább rálépett a gázra. „Éreztem, hogy nem tudom tartani a lépést az előttem haladó kettővel, ezért addig inkább spóroltam a gumikkal és a benzinnel" – indokolta a döntését.
Ricciardo még a rajt után, a 2-es kanyarban került a csapattársa mögé, amikor Rosberg pont előtte tért vissza a pályára a bukótérből. Utána az ausztrál is szokatlanul zavaros versenyt futott. Bár eleinte 4. volt, megint elszúrták a kerékcseréjét – ezúttal a jobb első kereket nem tudták időben feltenni az autójára –, aztán kockásra fékezte az egyik gumiját, ezért neki is szüksége lett egy második kiállásra, és végül a felpaprikázott Rosberget sem tudta maga mögött tartani. Így csak a 7. helyen ért célba. „Ez nem volt jó vasárnap" – ismerte el csalódottan. „Mindig beragadtam, a forgalomban nem tudtam használni a gumijaimat, és a hosszú egyenesben, DRS-szel sem voltam képes előzni. Ráadásul nekem is volt pár zűrös momentumom."
Előtte Räikkönen végzett, aki ezúttal bottal üthette Vettel nyomát.
„Nem rajtoltam túl jól, de legalább sikerült megtartanom a pozíciómat, csak aztán a második kanyarban egy Mercedes előttem próbált visszajönni a pályára" – utalt Rosbergre a finn. „Végig küszködtem, nehéz volt működésre bírnom a gumikat, miközben lassítanom kellett, hogy spóroljak a benzinnel. Folyamatosan veszítettek a hőmérsékletükből."
Míg Räikkönen és a Red Bullok problémákba ütköztek, Felipe Massa pedig – akinek az autójába a pénteki baleset után régi alkatrészeket is visszaszereltek, ezért eleve körönként 2 tizedes hátrányban volt – a túlmelegedő motor miatt kiesett, Valtteri Bottas Hamiltonhoz hasonlóan eljutott a célig egyetlen kerékcserével. Ennek köszönhette, hogy pályafutása során kilencedszer is felállhatott a dobogóra, kihasználva a Williams nagy végsebességét és kis légellenállását a hosszú egyenesekkel tűzdelt montreali pályán.
„Nagyon elégedett vagyok ezzel a nappal" – mondta. „Csapatként remek teljesítmény nyújtottunk, jó volt a stratégiánk és a kerékcserénk is. Köszönettel tartozom a Williamsnek, mindenki nagyszerű munkát végzett."
Sikerült pontot szereznie még a két Force Indiának is,
bár Sergio Pérez számára nem vált be, hogy a lágy gumikon rajtolt, míg a mezőny döntő része az ultralágyakat választotta. Úgy érezte, a hideg miatt fuccsolt be a stratégiája, és végzett csak a 10. helyen, de a nyolcadikként célba érő Nico Hülkenberg sem volt maradéktalanul elégedett. „Kicsit jobbat reméltünk, szerettünk volna közelebb lenni a Williamshez, de az autónk ma nem volt olyan jó, mint az előző napokban" – mondta a német. „Gyenge volt a tapadás, talán a hideg és a szél is szerepet játszott ebben."
A két Force India között Carlos Sainzot intették le, aki a verseny egyik hőse volt, hiszen a váltócsere után a 20. helyről kellett indulnia, és onnan a 9.-re kapaszkodott fel, miközben csapattársa, Danyiil Kvjat a rajtpozícióján csak hármat javítva 12. lett. Sainz önbizalmát láthatóan nem tépázta meg az sem, hogy az időmérőn a Bajnokok Falának csapódott.
Jenson Button annak ellenére is pontokban reménykedett, hogy a McLarenhez nem igazán passzolt a Circuit Gilles Villeneuve, de mivel a több verseny óta használt Honda motor kigyulladt az autójában, már korán búcsúznia kellett. Fernando Alonso sokáig a 10. helyen haladt, de ő is egyetlen kerékcserével próbálta teljesíteni a távot, és ez Pérezhez meg a Red Bull pilótáihoz hasonlóan neki sem jött be.
Öt körrel a leintés előtt, amikor már csak 12. volt, a rádión azt kérdezte, „nem állhatok ki?" Utólag azt állította,
nem feladni akarta a versenyt, csak egy kerékcserére gondolt,
hátha hagyják, hogy a végén friss gumikon élvezkedjen egy kicsit. „Úgysem szerezhettünk pontot" – mutatott rá. „55 kört kellett megtennem ugyanazzal a szett gumival, a többiek sokkal újabbakkal támadtak, ezért kérdeztem meg, hogy ne álljunk-e ki újakért. Azt mondták, ne."
A Kanadai Nagydíjnak alig volt vége, a csapatok máris lázas pakolásba kezdtek, mert péntektől Azerbajdzsánban, az új bakui pályán lesz jelenésük.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Kanadai Nagydíj élő tudósításában! Jelenleg nem esik az eső, de a pálya nedves, és a Ferrari Challenge futamát még a Safety Car mögött kellett elindítani. Kalandos futam várható a változékony időjárásnak, és a korábbiaknál is hűvösebb hőmérsékleteknek köszönhetően.
Csak használt szettek maradtak, aggodalomra azonban semmi ok, ez aligha befolyásolja majd a küzdelmet.
Ehhez azonban arra lenne szükség, hogy Rosberg nullázzon, a brit pilóta pedig megnyerje a versenyt. Utóbbira nagyobb esély van. A többiek legjobb esetben is csak az összetett pontverseny 2. helyére hajthatnak a Kanadai Nagydíjon.
A tegnapi baleset következményeként Carlos Sainz autójában ki kellett cserélni a sebességváltót, így a spanyol pilóta a 15. helyett csak a 20. rajtkockából indulhat.
…rendezték az F1 történetének leghosszabb futamát, a 2011-es Kanadai Nagydíjat. A thrillerbe illő versenyt Jenson Button nyerte meg a McLaren Mercedesszel.
Legalábbis a jelenlegi mezőny tagjai között. A brit pilóta 4 alkalommal nyert Montrealban, Button, Räikkönen, Alonso, Vettel és Ricciardo 1-1 alkalommal győzött. Az elmúlt 5 futam alatt csak Hamilton tudott duplázni.
Mintha ismét esni kezdene Montrealban, de Jenson Button szerint enélkül is izgalmasak lesznek az első körök, mert nehezükre fog esni a gumik felmelegítése. (Sky Sports)
A tavalyi évhez hasonlóan Michael Douglas ismét ellátogatott a Kanadai Nagydíjra, és a McLaren vendégeként Penelope Cruz is a helyszínen van.
Sergio Pérez a Sky Sportsnak azt mondta, hogy a 8-as és 10-es kanyar környékén már esik az eső a pályán. Kiszámíthatatlannak ígérkezik a Kanadai Nagydíj.
„Délelőtt elbeszélgettünk, de nem kell újra figyelmeztetnünk őket. Tudják, hogy (a barcelonai) nem volt a legjobb napjaink egyike, és ezt nem kell megismételnünk” – nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak.
Wolff elmondta, hogy a futamon az lesz a döntő, hogy ki tudja a leggyorsabban üzemi hőmérsékletre melegíteni a gumikat.
Niki Lauda hozzátette, hogy a rajtnál óvatosnak kell lenniük, mert ha Lewis Hamilton és Nico Rosberg kiteszi a másikat a fűre, Sebastian Vettel rögtön átveheti a vezetést.
Kezdődhet a visszaszámlálás a lobbisták tiltakozásáig:
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint kicserélték a Mercedesben az ECU-t, de Toto Wolff szerint semmi baj nem lesz a német pilóta autójával
A muszlim vallású indonéz versenyző a Ramadám miatt böjtöl, ennek részeként napkelte és napnyugta között nem vesz magához élelmet és folyadékot. Menedzsere a Reutersnek megerősítette, hogy ez már egy hete így történik, ezért aggódnak a pilóta kiszáradásától. Lehetséges, hogy Haryanto orvosi utasításra megszakítja a böjtöt, de hétfőn folytatja.
Akadnak ennél veszélyesebb bírói posztok is a pályák mellett, de itt is komoly elköteleződés kell ahhoz, hogy a sportbírók a munkájukat végezzék. Nélkülük nem lenne verseny, ezért két héttel ezelőtt, Monacóban több pilóta is köszönetet mondott nekik.
Az égi áldás érkezése azonban nem zárható ki, az eső esélye 40% a verseny időtartama alatt. A versenytáv a megszokott 70 kör lesz.
Az élmezőny természetesen használt ultralágy gumikkal kezd, Pérez a 11. helyen a lágy keveréket, Button a 12-en a szuperlágyat választotta.
Az autók már visszaértek a rajtrácsra, amikor a szerelők még mindig próbáltk elhagyni a pályát. Nem halasztják el a rajtot.
Vettel vezet, Hamilton a 2. helyen, Rosberg nagyon visszaesett, miután csapattársa a fűre lökte. Nincs kieső egyelőre.
A pontverseny éllovasa nagyon visszaesett, közben Hamilton már Vettelt támadja, szeretné visszaszerezni az 1. helyet.
Lélegzetvételnyi előnyhöz jutott Hamilton előtt. Szorosan üldözi őket Verstappen, Ricciardo, Räikkönen és Bottas is.
Vettel az 1. kör végén átvágta a sikánt a bajnokok falánál, de nem szerzett előnyt és szabályosan tért vissza a pályára.
Most már lehet használni a DRS-t, így a Mercedes motor erejét kihasználva a német pilóta fel tudott jönni a 10. helyre. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:18.331-gyel, de csak 1 ezreddel volt jobb Vettelnél.
1:17.823 az új leggyorsabb köre, nem egész 1 tizedet hozott a német versenyzőn. A visszajátszás szerint versenybaleset volt Hamilton és Rosberg koccanása, de a brit nem nagyon vigyázott csapattársára.
Vettel és Hamilton lerázta a 3. helyezett Verstappent, Rosberg beragadt Hülkenberg mögé a 9. helyre.
0,974 másodperc a különbség Hamilton aktuális leggyorsabb köre 1:17.326. Rosberg nem bír Hülkenberggel.
Érezte, hogy sok lesz, ezért egyszerűen kiengedte az autót a bukótérbe, de szabályosan jött vissza. A 10. helyezett Alonso mögött vonat alakult ki Button, Pérez, Gutiérrez és Grosjean részvételével.
A 7. körben Hamilton 4 tizeddel lemaradt, és azóta sem tudott közelebb kerülni a Ferrarihoz, az élen most 1,3 másodperc a különbség, így a Mercedes pilótája nem nyithatja a DRS-t. Ricciardo utolérte Verstappent, csatázhatnak a 3. helyért.
Kigyulladt a McLaren Honda, de a brit pilóta félre tudott állni. A nagy füst miatt virtuális safety car fázis lépett életbe.
...hogy ne tartsa fel Ricciardót, még a VSC előtt. Egyelőre nem engedelmeskedett.
Valószínűleg a VSC-ből próbáltak hasznot húzni, de Vettel kiállása alatt véget ért a lassú fázis. Mindketten szuperlágy gumit kaptak vissza. Wehrlein is követte őket.
A két Williams előtt, a 4. helyen halad, szabad a pálya előtte. Räikkönen a 14. helyre ért vissza. Hamilton vezet, rögtön rákapcsolt, de Vettelnek is volt egy abszolút legjobb első szektora.
A különbség 11,3 másodperc, de a Ferrarinak már biztosan kétszer kell kiállnia. Vettel mindjárt utoléri a két Red Bullt is.
Továbbra is 11,2 másodperc körüli a különbség Hamilton és Vettel között, de a német pilóta mindjárt utoléri a Red Bullokat, ami óhatatlanul időveszteséget fog okozni. Verstappen a 2., Ricciardo a 3. jelenleg.
Láthatóan gyorsabb a Ferrari, de nagyon széles lett a Red Bull. Ugyanúgy elcsúszik Vettel taktikája, mint Monacóban Massa ellen?
A hajtűkanyarban kifékezte Ricciardót, és Verstappen nyomába eredt. A holland kicsit meglógott a csatának köszönhetően.
Nemrég megelőzte Kvjatot, és többen kiálltak előle a bokszba, így a finn pilóta ismét a 10. helyen halad.
A hátsó egyenesben a Red Bullnak nem volt ellenszere a Ferrari tempójára. A német pilóta feljött a 2. helyre, közben Jolyon Palmer feladta a versenyt a bokszban. Kimi Räikkönen megelőzte Pérezt a 9. helyért.
Vettel az előző körben 7 tizedmásodpercet, előtte pedig 1,2 másodpercet faragott a brit pilóta előnyéből, de Hamilton még mindig magabiztosan vezet. Vettel a csatározások közben el is fékezte magát.
Lágy keverékű gumit kapott, ő már többet nem akar kijönni. Pont Räikkönen elé ért vissza a 8. helyre. Vajon a Ferrari támadást tud indítani?
Lágy gumikat kaptak, meglepetésre Rosberg taktikáján sem változtattak a rajt utáni kalamajka miatt. Hamilton előnye 8 másodperc Vettel előtt.
Verstappen ezt megúszta, a VSC előtt nem engedte el Ricciardót, most pedig Räikkönen beékelődött közéjük. A finn pilóta ráadásul nem gyorsabb Verstappennél, sőt az előző körben 8 tizedmásodpercet kapott tőle.
A német pilóta 1:17.185-tel új leggyorsabb kört futott, Hamilton pedig elfékezte magát a hajtűkanyarban, és kicsúszott. A különbség 5,9 másodpercre csökkent.
A 8. helyen most tiszta a pálya előtte, 1:16.868-at futott lgy gumival. Ez sokkal gyorsabb még Vettelnél is.
Lágy gumikat kapott vissza, és Vettel mögött a 2. helyen folytatja a futamot. Rosberg közben simán megelőzte Pérezt, aki még mindig nem jött ki kereket cserélni. A német pilóta a 7. helyezett.
Ez az eltérő gumitaktikák miatt azonban nem meglepő. A brit pilóta 13 másodperccel jön Vettel mögött, és egy Manort és egy Saubert is le kell köröznie.
Vettel vezet Hamilton előtt, a továbbiak sorrendje Verstappen, Räikkönen, Bottas, Rosberg, Pérez, Massa, Hülkenberg.
Vettel, Räikkönen és Pérez várhatóan még kiáll egyszer a bokszba.
A finn pilóta jóval lassabb a hollandnál, és ennek Ricciardo issza meg a levét. Kezdhet lemondani arról, hogy utoléri csapattársát.
Hamilton tovbbra is 13 másodperc hátránnyal üldözi Vettelt, bár az előző körben bő 3 tizedet tudott hozni a németen.
Ricciardónak lassan előznie kell, ha nem akar még hátrafelé is figyelni, de a továbbfejlesztett Renault motor sem elég erős ahhoz, hogy támadjon az egyenesekben. Hátulról pedig érkezik Bottas a Williams Mercedesszel.
Az előző körben már 8 tizedmásodpercet kapott Hamiltontól, és a gumijai is láthatóan kopottak már. Vettel a rádión a forgalomra panaszkodott, Räikkönennek pedig azt mondtk, hogy vegye lazára a vezetést, de azt válaszolta, hogy nem tudja. Pérez kiment a bokszba.
A német pilóta 1:16.867-tel újabb leggyorsabb kört futott, és utolérte a 4. helyezett Räikkönennel kezdődő sort. A Mercedes versenyzője a 7. helyezett.
A Ferrari pilótja már csak 10 másodperccel vezet Hamilton előtt, de a tempója valamelyest normalizálódott. Räikkönen kijött a bokszba lgy gumikért, Ricciardo fellélegezhet, ezzel feljön a 4. helyre Bottas és Rosberg előtt.
Ricciardo kezd elszakadni Bottastól a 4. helyen, a finn pedig Rosberget tartja biztonságos távolságban. Räikkönen a 8. helyre jött vissza, Massa mögé.
A brit pilóta 1:16.791-gyel a leggyorsabb kört futotta, Massa pedig feladta a versenyt a 7. helyről a bokszban.
A német pilóta sem húzza tovább, sárga jelzésű lágy gumikat kap az autójára. A mért ponton 7,4 másodperc hátránya volt, de ez még növekedhet.
Alaposan elfékezte magát a bajnokok falánl, és a kigyorsításnál Bottas levadászta, majd faképnél hagyta. A 39. körben Rosberg sem kegyelmezett neki, Ricciardo kijött a bokszba új lágy gumikért.
A jobb első kereket a szerelő nem pontosan rakta fel, ezért segíteni kellett neki. Az ausztrál pilóta a 7. helyre jött vissza Räikkönen elé, de Vettel tempóján látható, hogy körönként fél másodpercet is jelenthet az új lágy gumi a kopottakhoz képest.
A különbség 6,7 másodpercre mérséklődött. Idő van még, de vajon kitart-e a Ferrari tempója a verseny végéig?
1:16.631-gyel rohan Hamilton után, de a brit pilóta is 1:16.926-ot tudott legutóbb. Vettelnek leköröznie is kell, úgyhogy nincs könnyű dolga, ha el akarja kapni a Mercedest.
A Haas pilótája nem igazán akart utat engedni az őt leköröző Vettelnek, de a német pilóta kérlelhetetlen volt. így is bukott 1 másodpercet a francia miatt.
1:16.573-mal újabb 2 tizedet hozott vissza a hátrányából, de úgy tűnik, Hamilton ura a helyzetnek. Közben Verstappen zavartalanul halad a 3. helyen, Bottast pedig utolérte Rosberg az 5. helyen.
Pontosabban, Hamilton nem elég lassú. A német pilóta 1:16.546-ot ért el legutóbb, de Hamilton is 824-et futott, így megint csak minimális mértékben csökkent a különbség.
Rosberg figyelmeztetéseket lát a kormányán, csapata megerősítette, hogy az üzenetek valósak.
Ultralágy gumikat kapott vissza, szinte biztosan módosítottak a taktikáján. Räikkönen elő jött vissza az 5. helyre, valószínűleg arra számítanak, hogy utoléri Bottast és Rosberget.
A Sky Sports szerint Massa kiesését a Mercedes erőforrás túlmelegedése okozta.
Vettel 5,6 másodpercre van a Mercedestől és 21 kör van még hátra. Az csak a kérdés, hogy elfogynak-e a gumik a Mercedesen, egyébként Vettel tempója nem elég jó az előzéshez.
A német pilóta 1:16.429-et, a hollad 319-et tudott, de a Red Bullon használt ultralágy gumik vannak. Vettel 3 tizedet hozott Hamiltonon, majd az 50. körben bő 4 tizedet.
Hiába haladt körök óta DRS távolságon belül, Rosberg komoly támadást még nem tudott indítani a Williams pilótája ellen. Lágy gumikat kapott vissza, és a 7. helyre jött vissza. Rádióüzenet szerint lassú defektje volt.
Továbbra is lassabb Vettelnél, de nem engedi már közelebb magához a Ferrarit. Ricciardo közben utolérte Räikkönent, kezdődik a csata az 5. helyért.
A német pilóta 4,6 másodpercre csökkentette a különbséget, de az elmúlt körök során számottevően nem tudott közelebb kerülni Hamiltonhoz. Rosberg közben megtáltosodott az új lágy gumikkal és 1:15.972-vel üldözi Ricciardót.
Nagyn gyors most a Mercedes, még egy lekörözés és már mehet is Räikkönen után. Grosjeannak nem erőssége ma az elengedés.
Ez körülbelül 1,4 tizedmásodpercébe került, így a hátránya Hamilton mögött megint 6 másodperc közelébe szökött. Elúszni látszik a csata a győzelemért. Rosberg közben beragadt Räikkönen mögé.
A hátsó egyenesben kihasználta a DRS előnyét és feljött az 5. helyre. Hamilton közben 5,7 másodperc előnnyel, magabiztosan vezet.
Újabb leggyorsabb körével (1:15.843) másfél másodpercet hozott a Red Bull fiatal versenyzőjén. 9 köre maradt egy további pozíciót javítani.
1:15.599-et futott, 1,9 másodpercet faragott le a hátrányából 1 kör alatt. Vettel közben 6,7 másodpercre van Hamiltontól, megint átvágta a sikánt a kör végén. Kezd szétesni.
Már DRS távolságon belül van, idő kérdése, hogy mikor tudja megelőzni a hollandot, olyan jelentős a tempókülönbség.
Rosberg sokkal gyorsabb nála, de a Red Bull versenyzője agresszívan védekezik. Így sincs sok esélye sokáig bírni a támadásokat.
Nagyon okosan védekezik Rosberg ellen. Kemény, de korrekt, és a Mercedes hiába sokkal gyorsabb, nem annyival, hogy Verstappen hibája nélkül előzni tudjon.
Kétszer is elfékezte magát a hátsó- és a célegyenes végén, így Verstappen lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.
A Sky Sports szakértője, Paul di Resta szerint túlmelegedhettek Rosberg fékei, ezért rontott a német a féktávokon, és maradt le a Red Bull mögött.
Nem engedte el időben a lassabb ellenfél a lekörözés alkalmával, a finn pilóta ezért méltatlankodott. Rosberg továbbra sem bír Verstappennel.
A német pilóta ismét megtámadta Verstappent, meg is előzte a hátsó egyenesben, de megpördült. Folytatni tudta a futamot.
Vettel bejött a 2. helyre a Williams idei első dobogós helyét szerző Bottas előtt. Versappen megvédte a 4. helyet Rosberg előtt. Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Pérez a pontszerzők további sorrendje.