Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives at the Monaco street circuit, on May 29, 2016 in Monaco, during the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / JEAN CHRISTOPHE MAGNENET
Vágólapra másolva!
Maurizio Arrivabene azt ígérte, hogy maguk mögött hagyják a gyenge monacói szereplést, és Montrealban előrehozott fejlesztésekkel, megújulva folytatják a küzdelmet.
Kanadában megérkezik a mezőny az idei F1-es szezon harmadához, a Ferrari viszont az idén még nem nyert futamot, ráadásul a múlt hétvégén, Monacóban a dobogóra sem állhatott fel egyik versenyzőjük sem. Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke már a Kínai Nagydíj idején magyarázkodni kényszerült a Scuderia szereplése miatt, de ezúttal azt ígérte, Kanadában újult erővel térnek majd vissza.
Felgyorsítunk néhány fejlesztést Kanadára”
– idézte őt a Speed Week. „Minden futamra javulnunk kell, hogy versenyképessé váljunk, és ezt is tervezzük” – nyilatkozta az olasz, de az újabb motorfejlesztéssel kapcsolatos pletykákat nem erősítette meg.
A Ferrari problémája elsősorban már nem a motor teljesítménye, hanem a gumik használata terén keresendő. Ez Barcelonában vált nyilvánvalóvá, és bár a Monacói Nagydíj előtt teszteltek is, a megoldást egyelőre nem találták meg, így az utcai verseny időmérőjén sem hozták ki a lehető legtöbbet az autóból.
Abszurd, hogy a Q1-ben futjuk a legjobb időt, aztán nem tudjuk megismételni a Q2-ben és a Q3-ban”
– mondta Arrivabene. „Alaposan elemeznünk kell, hogy mi történik a karosszériával, a gumikkal, a hőmérséklettel és a keréknyomással” – tette hozzá. A Motorsport.com információi szerint Jock Clear a múlt hétvégén már megfigyelte az ellenfeleket, akikről úgy hírlik, okos megoldást találtak arra, hogy kijátsszák az FIA előírásait a keréknyomással kapcsolatba - igaz, a kétkamrás felnit valószínűleg a Ferrari is használja egy ideje.
„A problémát az okozza, ahogy az autónk a gumikat használja, ezt tudjuk” – ismerte el Arrivabene. „Ennek a megoldásán kell dolgoznunk, mert ha nem a legjobb rajthelyekről indulhatunk, akkor olyan gondokkal szembesülhetünk, amelyekkel nem kellene. Nézzék meg, mi történt a (monacói) versenyen! Agresszív stratégiára kellett váltanunk, hogy visszanyerjük az elvesztett helyeket, így Felipe Massa mögé kerültünk. Nem lenne szabad, hogy ő az ellenfelünk legyen” – jelentette ki.
A stratégiánk helyes volt, de nem kellett volna ezt választanunk, ha jobban zárjuk az időmérőt.”
Arrivabene nem tagadta, a keréknyomással kapcsolatos trükkök „megérdemelnek egy részletes áttekintést” és cáfolta, hogy a jelenlegi gondjaiknak közük lenne ahhoz, hogy a Ferrari hagyományosan gyengébb egy mért körön, mint a hosszú etapokon. „Lehetséges, hogy a probléma ugyanaz, de más az oka." - jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!