Verstappent lassulni tanítják a Red Bullnál

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Európa Nagydíj, Baku
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen steers his car at the Baku City Circuit, on June 17, 2016 in Baku, during the first practice session for the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A fiatal tehetségnek furcsa, hogy új autójával nem kell mindig 100 százalékos tempót diktálni, néha a kevesebb is elég. Helmut Marko szerint ezt Verstappen fejébe kellett verni.

Szokatlan trend rajzolódik ki a Red Bullnál, miután meglepetésre Max Verstappent előléptették a Toro Rossótól, és rögtön váratlan győzelmet szerzett a Spanyol Nagydíjon. Verstappen viszont rögtön utána, Monacóban kétszer is összetörte az autót, ezért a Globo szerint Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kénytelen volt elbeszélgetni vele.

„Számomra az volt fontos, hogy megértessem vele, teljesen felesleges volt olyan gyorsan mennie a versenyen” – mondta Marko. „Kiváló munkát végzett, számos előzést bemutatott, és hiába volt már az 5. helyen, az élmezőny nagyon messze volt.”

Verstappen jött, látott, győzött, de azért van még mit tanulnia Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Egy olyan pályán, mint Monaco, ilyenkor már nincs mit tenni. Értelmetlen volt kockáztatni a semmiért. Sokat beszéltem vele, és úgy tűnik, Max hallgat ránk. Fontosnak tartom ezt a tanulási folyamatában.”

Verstappen elismerte, hogy sok dolgot újra kell tanulnia a Red Bullnál, mert „ez már egy másik helyzet, és kell néhány hétvége, amíg beleszokok.” Ezek egy része, hogy a Toro Rossóval ellentétben a Red Bullt nem kell minden pillanatban csúcsra járatni ahhoz, hogy elérje a céljait.

Markót már akkor őrültnek tartották, amikor Verstappent az F1-be katapultálta, és akkor is megkérdőjelezték a döntését, amikor a tinédzsert előléptette a Red Bullhoz Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

„Egyre jobban megértem az autót” – nyilatkozta. „Az autónk nagyszerű, úgyhogy nem kell rögtön a határig hajszolni, mert mindig marad tér a fejlődésre. A Q1-ben például nem kell 100 vagy 99 százalékon teljesíteni, elég 92 is a továbbjutáshoz. Másfél évig a legjobb 10 határán küzdöttem, épp, hogy befértem a Q3-ba, és az első Q1-es körömtől kezdve 100 százalékot kellett nyújtani. Most teljesen más hozzáállás szükséges.”

A 18 esztendős pilóta szerint a bakui hétvégéjét már teljesen máshogy építette fel, mint a három héttel azelőttit Monacóban. „Úgy tűnt, hogy ez tökéletesen bevált, mert minden edzésen gyorsultam, és építettem az önbizalmamat. A Q1 után a Q2-ben is nagy lépést tettem, majd a Q3-ban tényleg nagyon nyomni kezdtem, és nagyon jó kör lehetett volna” – mondta a Red Bull versenyzője, akit a forgalom hátráltatott az utcai pályán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!