MONTMELO, SPAIN - MAY 13: Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR11 Ferrari 060/5 turbo on track during practice for the Spanish Formula One Grand Prix at Circuit de Catalunya on May 13, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160513-00304 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A faenzai fiókcsapat jövőre visszatér a Renault erőforrásaihoz, így ismét megnyílik az út, hogy amit csak lehet, közösen fejlesszenek. James Key szerint elsősorban pénzt takaríthatnak meg.
Jövőre ismét Renault erőforrásra cseréli a lejárt szavatosságú Ferrarikat a Toro Rosso, így azonos hajtáslánccal szerepelhetnek az F1-ben, mint anyaistállójuk, a Red Bull. Az Autosport úgy értesült, ennek apropóján a két csapat ismét szorosabbra fűzné az együttműködését, és elsősorban pénzt takarítanának meg azzal, hogy összehangolják a fejlesztéseket, és bizonyos alkatrészek használatát.
Ha az embernek van két F1-es csapata, mindig ésszerű, ha különböző szinteken van átfedés köztük”
– nyilatkozta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója, aki szerint azért hagyták el tavaly a Renault-t, mert „bizonytalanság volt azzal kapcsolatban, hogy mihez kezdenek, és megvásárolják-e az enstone-i csapatot.”
Key elmondta, korábban is arra törekedtek, hogy közös erőforrást használjanak a Red Bull Racinggel, mert így megoszthatják az ezzel kapcsolatos technológiákat. „Ez lehetővé teszi számunkra, hogy olyan megoldásokat dolgozzunk ki, amelyek mindkét csapatnak megfelelők, így két K+F irányzatot kiválthatunk egy közössel.” A brit szakember rámutatott, korábban a sebességváltó alkatrészei terén közösködtek, de úgy véli,
az alkatrészek megosztása kiterjedhet az üzemanyagrendszerre, a hidraulikára, talán a kipufogórendszerre és az elektronikára is.
„Az egységesítésnek mindenképpen van értelme ott, ahol lehetséges, mert nyilvánvaló költségcsökkentést lehet elérni. Ezek többsége ráadásul nem is befolyásolja a teljesítményt.”
A Red Bull csapatai különböző jogi kiskapukat kihasználva korábban is együttműködtek egymással, a volt Minardiból lett Toro Rosso viszont fokozatosan visszavette az önállóságát az évek során. A Ferrari és a tőlük alkatrészeket és fejlesztési kapacitást is vásároló Haas viszont bemutatta, hogy manapság is van lehetőség két istálló munkájának összehangolására. Key ráadásul úgy véli, elmúltak a Renault-val kapcsolatos tavalyi aggályaik.
A Renault nagyon összeszedte magát az idén, és ez magabiztossá tesz minket a visszatéréssel kapcsolatban”
– nyilatkozta. „Egy évet töltöttünk a Ferrarival, és most sokkal inkább bízhatunk abban, hogy a szervezetük a korábbinál jobb formában van. Nem csupán a megbízhatósági gondjaikon kerekedtek felül, hanem valóban tisztességes teljesítményt is kihoztak a motorjukból.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!