Sebastian Vettelnek a Kanadai Nagydíj időmérő edzésének végén az idén először sikerült fél másodpercnél jobban megközelítenie a gyorsabbik Mercedest, a rádión először mégis elnézést kért a Ferraritól.
Az időmérő előtt azt gondoltam, lehet esélyünk a pole-re, először ezért voltam csalódott egy kicsit.
De végső soron elégedett vagyok, különösen azzal, ahogy az autóm viselkedett, mert így holnap jó esélyünk lesz" – mondta. „1:13 alá akartam kerülni, ami egy századdal sikerült is. Ahhoz azonban nem volt elég, hogy legyőzzem a Mercedeseket, vagy legalább beférkőzzek közéjük."
Vettel úgy érezte, a döntő köre a Q3 végén jól sikerült, csak a 10-es kanyarban sokallt be kissé, a 6-osban pedig lehetett volna valamivel agresszívabb. Lewis Hamiltontól ugyanakkor így is csupán 0,178 másodperccel maradt le, és a jelek szerint a Ferrarinak sikerült orvosolnia azt a Barcelonában és Monacóban jelentkező problémát, hogy a Q3-ra a riválisaihoz képest nem tudott eleget javítani.
Vettel ezúttal egy teljes másodperccel gyorsult a Q1-hez mérten – többet, mint Daniel Ricciardo és Nico Rosberg.
A csapat új hátsó futóművet és turbót vitt Montrealba, és Vettel azt mondta, a fejlesztéseik beváltak. „Arra számítottunk, hogy javítani fognak az autónk teljesítményén, így is történt" – jelentette ki, a motoron végzett módosításról, amelytől elsősorban a futamon várnak sokat, hozzátéve: „Ezen a pályán a hosszú egyenesek miatt kifejezetten fontos. Pont azért vetettük be itt. Bevált, és nem csak ma segített, holnap is jól fog jönni."
Több társához hasonlóan egyszer, a Q3 elején Vettel is súrolta a hírhedt Bajnokok Falát, és utána azzal viccelődött, „csak azért, hogy holnap már ne kelljen!" Mivel a Ferrari versenytempója pénteken közel volt a Mercedeséhez, a négyszeres világbajnok nem érzi esélytelennek magát a győzelemre. „Ezen a pályán lehet előzni, de várjuk ki, milyen időnk lesz!" – mondta. „Az előrejelzés nem túl kedvező..."
A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönen csak a 6. rajtkockát tudta megszerezni, miután mindkét Red Bullnál is lassabbnak bizonyult.
Úgy érezte, főleg a hajtűkanyarban vesztett időt, pont ott, ahol a tavalyi versenyen megpördült.
„Sajnos egy ilyen helyen egy kis probléma is nagy időveszteséget okoz, mert utána hosszú egyenes jön" – magyarázta. „A pálya bizonyos részein erősek voltunk, máshol kevésbé. A 10-es kanyarban nem tapadtak be az első gumik. A bejáratnál sokat vesztettem ezzel, és emiatt a kijáratnál is. Máshol nem volt gond."
A finn versenyző, akinek a 0,589 másodperces hátránya a csapattársához képest a legnagyobb az idén, pénteken szenvedett az autójával, de azt mondta, szombaton sokkal jobbnak érezte. „Biztos vagyok benne, hogy a versenyen még jobb lesz, csak ebből a rajtpozícióból indulva nem lesz könnyű dolgunk" – ismerte el.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!