Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan.
Friday 17 June 2016.
Valtteri Bottas, Williams FW38 Mercedes, and Felipe Massa, Williams FW38 Mercedes.
Photo: Andrew Hone/Williams
ref: Digital Image _ONY0034
Vágólapra másolva!
A Williamsnél felemás kép alakult ki a pénteki szabadedzések alatt Bakuban, mert Valtteri Bottas a Mercedesek mögötti mezőny egyik legjobbja volt, Felipe Massa viszont a gumikkal vesződött.
A hosszú egyenesek és az aerodinamikát előtérbe helyező bakui vonalvezetés kedvez a Williamsnek, ezért nem okozott nagy meglepetést, hogy a Mercedes motoros autót vezető Valtteri Bottas az első szabadedzésen a 3., a másodikon pedig a 4. helyet szerezte meg. Azt állítja, ez még csak a kezdet.
Noha jól éreztem ma magamat, még tudunk javítani az autón,
és a gumikból is többet hozhatunk ki. Magasak az elvárásaim a hétvégével kapcsolatban, és tovább kell folytatnunk a munkát, mert egy új pályán mindig lehet fejlődni, és ezt élvezem. Érdekes kanyarról kanyarra felderíteni az összes titkot” – mondta Bottas. „Még jobb tempót kell kihoznom magamból és az autóból, mert ismét esélyünk van egy jó eredmény elérésére.”
Bottas szerint a bakui pálya nagy kihívás elé állítja a versenyzőket, és mérnöki szempontból Rob Smedley is egyetértett vele, mert 3-as szektor nagyon eltérő beállításokat kívánna meg, mint az 1-es és a 2-es, ezért kompromisszumot kell kötniük a beállítások terén. A Williams vezető versenymérnöke szerint Bottastól még jobb eredmény várható, mert
még csak most kezdi megvetni a lábát a pályán.”
„Felipe (Massa) viszont nem elégedett az autóval. Különböző beállításokat kipróbáltunk, ahogy ez egy új pályán megszokott, és szerencsére az edzés végére találtunk egy jó irányt, így sokkal jobban tetszik neki az autó, és ez a köridőkben is megmutatkozik. Egész jók voltunk az alacsony és magas üzemanyagszinttel futott etapjaink során, ami azt sugallja, hogy mindenféle körülmény esetén jól szerepelhetünk. Meggyőződésem, hogy mindkét autónkkal a mezőny elejében lehetünk.”
Massa valóban nagyon kikapott Bottastól pénteken. Az első edzésen 2 másodperccel volt lassabb csapattársánál, és csak a 8. lett, délután pedig 1,3 másodperc volt a különbség, de ez csak a 16. helyre volt elég. Elárulta, hogy Kimi Räikkönenhez hasonlóan a gumik miatt szenvedett, nem tudta az abroncsokat üzemi hőfokra melegíteni, holott az idei szezon során még nem volt ilyen tapasztalata.
Az összes többi versenyző körről körre fejlődött, de én nem tudtam.
Nagyon sok munka vár ránk holnapig, de biztos vagyok abban, hogy versenyképes leszek, ha mindent átnézünk, és megértünk. Jó ez a pálya, persze az ember jobban élvezi, ha minden megfelelően működik, de a pálya ettől még érdekes. Bizonyos kanyarokban nem könnyű megtalálni az ívet, különösen a lassabb részeken.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!