Átfogó technikai szabályváltozás előtt áll a Forma-1, ami jelentős mértékben érinti a jövőre használható gumiabroncsokat is. A Pirelli 2017-től szélesebb gumikat készít majd, és az olasz cég elnöke, Marco Tronchetti Provera szerint ettől számottevően gyorsabbak lesznek az autók.
„Nagy változás előtt állunk, ami technológiai szempontból számunkra is igen vonzó” – idézte őt az Autosport. „Nagyon belefolytunk a munkába, és készek vagyunk a lehető legjobb teljesítményt nyújtani, ezekkel a gumikkal pedig csodálatos eredmény várható. Ha rengeteg részletet megváltoztatunk az autón és a motoron, nyerhetünk pár tizedet, ezekkel a gumikkal viszont másodpercekről beszélünk, ami rávilágít a gumik fontosságára.”
„Mi foglalkozunk azzal az egy elemmel, amely kapcsolatban van a talajjal. A jövő évi gumik erőteljes látványt nyújtanak, erőt sugároznak, és az első szélcsatorna tesztek alapján bizonyítják, hogy lenyűgöző lehet a végkifejlet. Remélem élvezetes is lesz!” – tette hozzá.
Provera védelmébe vette beosztottjait, akik folyamatosan a tesztek hiánya miatt siránkoztak, és rámutatott, hogy az erre vonatkozó megállapodás létrehozása előtt a gumigyártó volt az egyetlen érdekelt fél, amely nem tesztelhetett. Az olasz cégvezető szerint
az utcai autók abroncsain két-három évig dolgoznak, és ez alatt 20-25 alkalommal tesztelik a gumikat.
Úgy véli, hogy a teszttilalom feloldásával képesek lesznek az elvárásoknak megfelelő abroncsokat szállítani.
Szintén neuralgikus pontot jelent a gumigyártó és a versenyzők viszonya, miután a korábbi defektek után több pilóta is változatos módokon szidta az olaszok termékeit. Ezt Bernie Ecclestone megtiltotta nekik, és Provera úgy véli, sokat segít az is, hogy a csapatokkal megállapodtak, a versenyzők egyeztethessenek a Pirellivel a gumikkal kapcsolatos véleményükről. A Motorsport.com szerint azonban a guminyomásokkal kapcsolatos előírásaikon nem hajlandó lazítani.
Határértékeket szabunk meg. Ha ezeket betartják, a csapatok azt csinálnak, amit akarnak”
– szögezte le. „Nemrég átláthatóvá tettük, hogy a versenyen milyen guminyomást és kerékdőlést használnak, mert a helyzet folyamatosan változik, és így mindenki számára biztonságosabb. Egy tartományt írunk elő, ezen belül mindenki úgy állítja be az autóját, ahogy jónak látja. Ez a mi kötelességünk, a teljesítéséhez hiteles adatokra van szükségünk.”
Provera ezzel arra utalt, hogy a két héttel ezelőtti Monacói Nagydíjtól kezdve a csapatoknak valós idejű adatokat kell szolgáltatniuk az FIA és a Pirelli felé, amit már sokan túlzásak tartanak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!