MONTREAL, QC - JUNE 12: A seagull flies towards Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) ahead of Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 12, 2016 in Montreal, Canada. Charles Coates/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, Lewis Hamiltonnak nem lett volna könnyű dolga Kanadában, ha Sebastian Vettel nem áll ki előle a bokszba. A Brit Nagydíjra terveznek komoly fejlesztéseket.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta először jelentett valós veszélyt a Ferrari a Mercedes győzelmére, de egy vitatható taktikai húzás miatt Sebastian Vettel ezúttal is lemaradt az 1. helyről. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, nehezebb út vezetett volna a sikerükhöz, ha Vettel nem áll ki korán Hamilton elől a bokszba.
Látható, hogy a Red Bull, a Ferrari, és a saját csúcssebességünk is ugyanott tart.
Mi már évek óta azt mondjuk, hogy hagyjuk békén a szabályokat, és a teljesítmények kiegyenlítődnek. Erre a következő szezonra szabályt módosítunk! Úgy gondolom, nehezebb dolgunk lett volna (ha Vettelt a pályán kell megelőzni). Nagyon jól vezetett, és az autók közötti különbség túl kicsi volt ahhoz, hogy befolyásolják az eredményt.”
Wolff és a Mercedes versenyzői is azzal riogatnak az idén, hogy a Ferrari valós veszélyt jelenthet a sikerszériájukra, de Lewis Hamilton megjegyezte, hogy Kanadában spórolt motorja teljesítményével. A verseny összképe azonban azt mutatta, hogy az új fejlesztéseiknek köszönhetően
a Ferrari is kezd odaérni a győzelemért folyó harchoz.
„Ha megnézzük a Ferrari hosszú távú fejlesztési görbéjét, látható, hogy minden versenyre egyre jobbá válnak” – mondta Wolff. „A szezon elején volt némi balszerencséjük, de a hétvégén már látszott, hogy a Ferrari képes a futamgyőzelmekre” – tette hozzá.
A Mercedesben azonban van még tartalék, és jelentős pontelőnnyel vezetik mindkét világbajnoki tabellát, sőt a motorfejlesztési zsetonok felhasználása terén is elég jól állnak. Míg a Ferrarinak már csak 4 zsetonja maradt, a Mercedes még 11-ből gazdálkodhat, náluk csak a Honda (12) és a Renault (21) takarított meg többet.
Nagyon igyekezni fogunk”
– ígérte Wolff a fejlesztésekkel kapcsolatban. „Már a Brit Nagydíjra készülünk egy aerodinamikai frissítéssel, és a motor terén is keményen dolgozunk, hogy kinyerjük a szükséges teljesítményt” – tette hozzá. A Mercedes erőforrása valószínűleg továbbra is a legerősebb, összteljesítményét 950 lóerőre becsülték.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!