Konferenciát rendezett az FIA a héten Torinóban azzal a céllal, hogy a résztvevők – köztük Jacky Ickx, Petter Solberg, Allan McNish, Emanuele Pirro és Sebastian Vettel -, megvitassák, hogyan formálhatja a sport öröksége annak jövőjét. A Ferrari F1-es pilótája közvetlenül Bakuból érkezett a helyszínre, és elmondta, szerinte nem szabad teljesen kioltani a veszélyt az autóversenyekből.
„Nyilvánvalóan kedvező számunkra, hogy az autók jóval biztonságosabbak lettek, hiszen aki ismeri egy kicsit a sporttörténelmet, tudhatja, hogy sok évvel ezelőtt a versenyzők nem voltak ennyire szerencsések. Szerintem meg kell találni a megfelelő kompromisszumot, mert a lelkesedéshez bizonyos összetevők nagyon fontosak, például a sebesség, a veszély és a motorhang” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.
Vettel azonban leszögezte: „Ezzel párhuzamosan biztonságosabbá is akarjuk tenni a sportot, hiszen nem hunyhatjuk le a szemünket, ha valami rossz történik, szerintem arra igenis reagálnunk kell. Sokmindent megtanultunk az elmúlt évek során, ezt helyes hozzáállásnak tartom.”
A Ferrari versenyzője egyetértett abban, hogy nehéz megtalálni az arany középutat a veszély és a biztonság között,
ám szerinte „ez talán elsőre rosszul hangzik, de bizonyos szempontból a sportnak tényleg veszélyesnek kell maradnia, mert ez vonzza az embereket. Ha elveszítjük ezt az összetevőt, mert nem érzik többé, hogy amit csinálunk, elérhetetlen számukra, akkor kevésbé lesz izgalmas.”
Az elmúlt években több halálos baleset is történt formulaautós futamokon, ezért az F1-ben jövőre valószínűleg már fejvédőt szerelnek az autókra. Emiatt fellángolt a vita a versenyzők és a közönség köreiben is, hogy mitől is lesz vonzó az autósport. Vettel elárulta, gyerekként őt a sebesség hozta lázba, és úgy vélte, az autók még manapság is hihetetlenül gyorsak a kanyarokban. Ezt kulcsfontosságú tényezőnek tartja.
„Beszéltem versenyzőkkel, köztük Sir Stirling Mosszal, az ő idejükben a Forma-1-es autó volt a legjobb és legizgalmasabb, amit ember vezethetett. Szerintem bizonyos mértékben a veszély is hozzájárul ehhez” – mondta a Ferrari pilótája, aki a múlt hétvégén nem csatlakozott a bakui pálya biztonságát firtató ellenfeleihez.
„Az FIA és a bakui szakemberek pokolian jó munkát végeztek, hogy létrehozzanak egy pályát egy olyan helyen, amelyet nyilvánvalóan nem a versenyzésre találtak ki. Fantasztikus lett. Látványos, és nagyon kevés hely van hibázni. Ez teszi olyan izgalmassá a versenyzést. Szerintem a múltban is így volt, és most is így van.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!