Mivel tavaly csak későn dőlt el, hogy visszavásárolják az enstone-i F1-es csapatot a Lotustól, a Renault-nál kezdettől fogva átmeneti évként tekintettek 2016-ra. Tudták, hogy az építkezésre kell szánniuk, de ennyire nehéz szezonra valószínűleg ők sem számítottak:
az első tíz versenyen mindössze egyszer, Szocsiban tudtak pontot szerezni, ahol Kevin Magnussen a 7. helyen végzett.
A dán versenyző a Renault rendezvényén, amelyet csütörtökön este tartottak a budapesti Gundel étteremben, az Origo GPhírek-nek ennek ellenére azt mondta, Enstone-ban minden a tervek szerint halad. „Ezt az autón nem könnyű észrevenni, mert ahhoz nem igazán nyúltunk hozzá, szinte teljesen ugyanolyan, mint a 2015-ös szezon első versenyén volt" – magyarázta. „Sem a tavalyi, sem az idei szezon során nem fejlesztettük jelentősen."
Az előrelépés a színfalak mögött, főleg a főhadiszálláson történt.
A csapat infrastruktúráját elkezdték visszabővíteni, felvettünk új szakembereket, megpróbáltunk rátalálni a megfelelőekre."
A Renault-nak erre valóban nagy szüksége is volt, hiszen az előző tulajdonos, a Genii Capital forráshiánnyal küzdött, ezért leépítettek, és elküldtek, illetve elvesztettek sok alkalmazottat is. A csapatnál jelenleg kb. 550-en dolgoznak, de a következő szezonra szeretnék 650-re növelni a létszámot. Magnussen hangsúlyozta, hogy ez a folyamat még távolról sem fejeződött be.
„Van, akinél meg kell várnunk, hogy az előző csapatánál lejárjon a szerződése, csak utána érkezhet meg hozzánk, és aztán még ahhoz is idő kell, hogy beilleszkedjen a többiek közé, beletanuljon az új helyzetébe" – mondta. „A több tervező és mérnök munkájának segítése érdekében különféle új berendezéseket is beszerzünk Enstone-ban. Mindez azonban az idei autó fejlesztését még nem segíti."
Magnussen szerint a Renault R.S. 16 két évvel le van maradva a technikai fejlődésben, a Red Bull azonban bebizonyította, hogy a francia autógyár motorja már képes a győzelemre. „Tudom, hogy rendkívül keményen dolgoztak a frissítéseken, és ugyanilyen ütemben fogják fejleszteni a kasztnit is" – vélte a Formula Renault 3.5 2013-as bajnoka.
Az új autónk teljesen naprakész lesz, már kifejezetten az új szezonhoz fogják építeni, és aztán folyamatosan fejlesztik majd.
Nem kell amiatt aggódnunk, hogy az év közben elfogy rá a pénz. Világos tervünk van. Ez a felállás Enstone-nal és Viryvel győztes kombináció, az utóbbi tizenegynéhány évben világbajnokságokat is nyert."
A kérdésre, hogy ebben a helyzetben a pilótáknak fontosabb-e pontos visszajelzésekkel segíteni a mérnökök munkáját, mint azért aggódni, hogy a 12. vagy a 11. helyen érnek célba, Magnussen azt felelte, neki és csapattársának, Jolyon Palmernek mindkettőre törekednie kell.
„Egyértelmű, hogy mi a dolgunk: gyorsnak kell lennünk, még ha ezt mondani könnyebb is, mint csinálni, és persze a lehető legjobb visszajelzéseket kell adnunk a mérnököknek, motiválva közben a csapatot" – mutatott rá. „Elvégre a versenyzőknek az egész vállalatban vezető szerepük van. Nyilván nem mi vagyunk a főnökök, de mindenki azt figyeli, amit mi csinálunk. Ez óriási felelősség, kemény munkával lehet meghálálni."
A még mindig csupán 23 éves dán versenyző, aki 2014-ben rögtön egy dobogós hellyel indította F1-es pályafutását a McLarennél, már kinyilvánította, hogy jövőre is szeretne a Renault-nál maradni, azt azonban nem tudja, a sorsa mikor dől el. „Gőzöm sincs, ezt valószínűleg Fredtől (Vasseur, csapatfőnök) kellene megkérdezni" – mondta. „Az mindenestre biztos, hogy ez a csapat az egyik legjobb hely lesz a Forma-1-ben a következő évek során."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!