A Hungaroringen már a versenyen is büntetni fognak a pályaelhagyásért
![Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj](https://cdn.origo.hu/2024/02/bgUxD6qFfaxKpfZGhrUc6-3GDcG8UIjX06N8aqwbu9I/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ExMThlYTcxOWM1NDRhMTA4NWUxM2Q5MGZlZjQwMTYy.webp)
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szombat délelőtt tájékoztatta a csapatokat arról, hogyan fogják büntetni a szabálytalan pályaelhagyásokat a Magyar Nagydíj időmérő edzésén és a vasárnapi futamon.
Az időmérőn a zéró tolerancia elvét fogják alkalmazni a 4-es és 11-es kanyarban, a pályát négy kerékkel elhagyó pilóták idejét azonnal eltörlik az érintett körökben. A Hungaroringen egy új rendszer segítségével, elektronikusan fogják mérni, hogy a pilóták mennyivel lépték át a pálya határait. Az FIA közlése szerint az autók körülbelül 20 centiméterrel távolodhatnak el a pálya szélét jelző fehér vonaltól, az ennél nagyobb kihágást már mérni fogja az eszköz.
A pályaelhagyásokat eddig csak az időmérőn büntették szigorúan, de a Hungaroringen a versenyen is vigyázniuk kell a pilótáknak. Aki a 4-es és a 11-es kanyarban összesen háromszor átlépi a határt, fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kap. Ha ezután újabb szabálytalanságot követ el, a sportfelügyelők döntenek a szankcióról, és valószínűleg áthajtásos büntetést osztanak ki neki. Ettől azonban eltekintenek, ha nem a pilóta hibájából történt a pályaelhagyás, például egy leszorítás esetén.
A szabadedzéseken egyébként az említett kanyarokban rengetegszer hagyták el négy kerékkel a pályát a versenyzők, ezért az időmérőn és a versenyen különösen óvatosan kell vezetniük. Az FIA egyébként azért szigorított a szabályokon, mert a 4-es és 11-es fordulókban elhelyezett új rázókövek teteje egy magasságban helyezkedik el a mögötte lévő bukótérrel, így a versenyzők időveszteség nélkül áthajthatnak rájuk, sőt jól is járhatnak a pályaelhagyással.