SPIELBERG,AUSTRIA,02.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, qualifying, press conference. Image shows Nico Rosberg (GER/ Mercedes GP) and Lewis Hamilton (GBR/ Mercedes GP). Photo: GEPA pictures/ Daniel Goetzhaber - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint a csapat idiótának néz ki, mert nem tudják fegyelmezni a versenyzőiket. Azt mondta, ha nem hallgatnak rájuk, csapatutasításokat alkalmazhatnak, bármennyire is utálja ezeket.
A szezon kilencedik futamán harmadik alkalommal is összeakadt Lewis Hamilton és Nico Rosberg. A Spanyol Nagydíj első körében kiütötték egymást, Kanadában Hamilton kényszerítette Rosberget a fűre, az Osztrák Nagydíj utolsó körében pedig a győzelemért harcoltak, amikor a 2-es kanyarban Rosberg elfékezte magát, és összeütközött a külső ívről támadó és már előrébb járó Hamiltonnal.
Rosberg első szárnya letört, ezért csak lépésben tudott célba érni, és visszaesett a 4. helyre, Hamilton viszont – a visszajátszások szerint sárga zászló hatálya alatt – megelőzte, és megnyerte a versenyt. Rosberget vizsgálják a sportfelügyelők, mert balesetet okozott, és nem állt félre sérült autójával, de a csapaton belül is nehéz pillanatai lehetnek, mert Toto Wolff és Niki Lauda inkább őt hibáztatta.
„A határon voltunk a fékekkel, talán teljesen át is léptük azt” – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. „Nem szólhattunk a versenyzőinknek, ezért Nicónak elromlott a brake-by-wire rendszere a célegyenesben, és nagyon keményen védekezett. Bosszantó látni, hogy a két autónk majdnem kiüti egymást” – mondta Wolff. „Még nem tudom, mit mondok majd nekik, de majdnem mindketten kiestek” – tette hozzá a csapatfőnök, aki „agyatlannak” nevezte a balesetet.
Wolff elmondta, Hamiltonnal csak egyszer akartak kereket cserélni, de át kellett állniuk két kiállásra, ezért ismét Rosberg mögé került. Sajnálatosnak nevezte a történteket, de azt mondta, hogy ez előfordul a versenyzésben. Nem zárta ki azonban azt, hogy a jövőben durvább módszerekkel fegyelmezik majd a bajnoki címért küzdő versenyzőiket.
„Egy maroknyi idiótának tűnünk, és az 1500 fős munkaerőnk felé is tiszteletlenség, hogy szétdolgozzák magukat az autók felkészítése érdekében, ezért ennek véget kell vetnünk” – szögezte le. „Úgy tűnik, a szép szó nem vezet eredményre, úgyhogy minden lehetséges megoldást figyelembe kell vennünk, akár még a nem túl népszerű csapatutasításokat is. Ez is napirenden van, meg fogjuk beszélni, mert lehet, hogy ez az egyetlen módja a helyzet kezelésének.”
Utálom a csapatutasításokat, mert tartozunk a rajongóknak azzal, hogy versenyzünk, de azt nem akarjuk, hogy minden versenyen összeütközzenek a csapattársak.”
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Andreas Haupt szerint Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke azt mondta, „nem fordulhat elő, hogy még a verseny előtt eldöntjük, hogy ki fog nyerni”. Lauda azonban Rosberg nyakába varrta az eseményeket, mert szerinte „ha tudom, hogy a fékjeim már nem működnek rendesen, akkor nem küzdök olyan keményen, ahogy ő tette. Az én nézőpontom szerint Nico a hibás.”
Rosberg természetesen másként gondolja, és hihetetlennek nevezte, hogy elvesztette a győzelmet az utolsó körben.
„Csatáztunk egymással, kissé küzdöttem a fékjeimmel, mert túlmelegedtek, és a gumik is kezdtek elkopni, ez Lewisnak esélyt teremtett” – mondta. „Ugyanakkor biztos voltam abban, hogy tudok még védekezni, és célba tudom vezetni az autót. Az enyém volt a belső ív, egy erős pozíció, és kissé túl mélyen vettem a kanyart, de ez teljesen rendben van, mert én diktálok. Nagyon meglepett, hogy Lewis rám fordult, és balesetet okozott.”
Hamilton úgy látta, hogy Rosberg – valószínűleg a fékhiba miatt – hibázott az 1-es kanyarban, ez nyitott utat számára az utolsó körben.
„Bőven hagytam neki helyet a belső íven, és szerintem blokkoltak a kerekei, és az autómnak ütközött. Úgy tudom, gondjai voltak a fékjeivel. Azért vagyok itt, hogy nyerjek, ennyi” – mondta a dobogón, miközben a célegyenesbe beengedett szurkolók kifütyülték, de Hamilton úgy reagált, hogy „ez az ő gondjuk, nem az enyém.”
A sajtótájékoztatón hozzátette, hogy a közönség negatív reakciója természetesen nem esett jól számára, de megérti a rajongókat. „Ez néha így alakul, és ez alapján nem ítélném meg őket. Nem tudom, miért ez a véleményük, én úgy gondolom, hogy sportszerűen nyertem meg a versenyt.”
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint azért is voltak ellenségesek a szurkolók, mert a pályán hallható kommentár elsősorban Hamiltont tette felelőssé a történtek miatt.
Hamiltont is behívták a sportfelügyelők
A koccanás után Hamilton a pálya szélére szorult, de visszatért a pályára, és egy sárga zászlót elhagyva megelőzte a lelassuló Rosberget. Ez alapvetően nem szabályos, de a korábbi F1-es pilóta, Anthony Davidson rámutatott, hogy Rosberg autója nagyon lelassult, és ebben az esetben ki lehet kerülni. „Ez kissé a szürke zóna” – mondta a Sky Sports műsorában. „Nagyon közel volt (a zászlóhoz), de ha nagyon szigorúak akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy a sárga zászló alatt előzött.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!