A Mercedesek az utolsó körben ütköztek, Hamilton nyert Ausztriában
2016. július 03. 13:32
Remek csatákat, változatos stratégiai megoldásokat és utolsó körös drámát hozott az Osztrák Nagydíj, amelynek végén Lewis Hamilton szerezte meg idei harmadik futamgyőzelmét, miután az utolsó körben összeütközött a sokáig élen álló Nico Rosberggel. A világbajnokságot vezető német csak a 4. helyen ért célba a sérült Mercedesszel, a dobogóra Max Verstappen és Kimi Räikkönen állhatott fel Hamilton mellé. A bajnokságban
Hamilton 11 pontra megközelítette csapattársát
hazai versenye, a Brit Nagydíj előtt.
Akárcsak szombat délután, vasárnap délelőtt is esett az eső a spielbergi Red Bull Ringen, de a verseny rajtjáig felszáradt a pálya. A futam közben néha csöpögni kezdett az eső, de ahhoz nem eléggé, hogy megzavarja a versenyt, a levegő hőmérséklete azonban közel 10 fokkal alacsonyabb volt, mint a hétvége első két napján. Ez papíron a Mercedesnek kedvezett, mert Hamilton és Rosberg – a Ferrarikkal és a Red Bullokkal ellentétben – a kevésbé tartós ultralágy gumikon vágtak neki a versenynek.
A rajtnál Hamilton simán megtartotta az első helyet, Hülkenberg viszont a 2. pozícióból visszaesett a 4.-re, ezért Button és Räikkönen zárkózott fel a Mercedes mögé.
Hülkenberg versenye később egyre rosszabbul alakult:
folyamatosan előzgették a riválisok, a 7. körben egészen a 8. helyig esett vissza, majd a pontszerzők közül is kiszorult. Az utolsó körökben végül a Force India behívta a garázsba, és feladta a nagy reményekkel várt futamot.
Hamiltont a verseny elején senki nem zavarta az élen, mögötte Button a 7. körig tudta tartani a 2. helyet a McLarennel, mielőtt Räikkönen megelőzte őt. Rosberg mögöttük haladt a 4. helyen, amikor a 11. körben – a Mercedesek közül elsőként – kihívták a bokszba, és lágy gumikat tettek fel az autójára. Hamiltont viszont sokkal tovább kint hagyták a pályán az ultralágy gumikon, csak a 20. körben kapott lágy abroncsokat. Rosberg jól járt a korai kerékcserével,
a 6. helyről indulva is korán sikerült a csapattársa elé kerülnie.
A versenyt ekkor Sebastian Vettel vezette, aki a szuperlágy gumikon rajtolva egykiállásos tatkikával próbálkozott, és a 27. körig még nem állt ki kerékcserére. Ekkor azonban nem bírták tovább az abroncsai, és a jobb hátsó gumija minden előzmény nélkül felrobbant a célegyenesben. Vettel a szalagkorlátnak is nekikoccant, majd keresztbecsúszott a pályán, és az 1. helyről fel kellett adnia a versenyt a 29. születésnapján.
„Nem értem, mi történt. Megkérdeztem a mérnökeimet, hogy láttak-e valami furcsát az adatokban, de azt mondták, semmi változást nem észleltek az előző körhöz képest" – magyarázta Vettel még a futam közben. „Szerintem nem volt gond a stratégiánkkal.
Mások is kint maradtak ennyi ideig, néhányan még tovább is.
Nem is csúsztam ki, szóval tényleg nem tudom, mi történhetett."
Vettel kiesése miatt a pályára küldték a Safety Cart, ezt néhányan kihasználták, és átestek a második kerékcseréjükön, például az egész futam alatt előkelő helyen autózó Button. A 32. körben újra elengedték a mezőnyt, Hamilton ekkor még nem tudta támadni Rosberget, és a német hosszú körökig tartotta a körülbelül 1,5-2 másodperces előnyét. Mindkét versenyző a lágy gumikat használta, de Rosberg szettje 9 körrel korábban került fel a Mercedesre. A második kerékcserére mégis Hamiltont hívták ki hamarabb, az 55. körben, pedig az is felmerült, hogy a brit akár egy kiállással is teljesítheti a versenyt. A címvédő újra lágy abroncsokat kapott, Rosberg viszont szuperlágyakat, és a kerékcserék után alig 1 másodpercre csökkent köztük a különbség.
A 61. körben mindketten megelőzték a taktikája miatt ideiglenesen élen álló Verstappent, majd Hamilton egyre közelebb került Rosberghez, és az utolsó körökben a DRS segítségével támadhatta. Az utolsó kanyarban a 2-es kanyarban próbálta megelőzni a csapattársát, akinek autójában a Mercedes elmondása miatt elromlott a fékrendszer, ezért túlcsúszott a kanyaron. Továbbra is keményen védekezett Hamilton ellen, ezért
összeakadtak, és Rosberg autójáról letörött az első szárny.
Hamilton célba tudott érni az 1. helyen, a sérült autóval vánszorgó Rosberget viszont Verstappen és Räikkönen is megelőzte, ezért csak a 4. helyen ért célba.
„Az enyém volt a belső ív, egy erős pozíció, és kissé túl mélyen vettem a kanyart, de ez teljesen rendben van, mert én diktálok" – nyilatkozta a verseny után Rosberg.
Nagyon meglepett, hogy Lewis rám fordult, és balesetet okozott."
Hamilton természetesen nem értett egyet a csapattársával. „Bőven hagytam neki helyet a belső íven, és szerintem blokkoltak a kerekei, és az autómnak ütközött. Úgy tudom, gondjai voltak a fékjeivel.
Azért vagyok itt, hogy nyerjek, ennyi"
– jelentette ki a brit, akit kifütyültek a szurkolók az eredményhirdetés alatt. A Mercedes főnöke, Toto Wolff „agyatlannak" nevezte az ütközést, és megerősítette, hogy Rosbergnek fékhibája volt. Niki Lauda inkább Rosberget találta hibásnak, de mindenki hangsúlyozta, hogy alaposan kielemzik majd a felvételeket. A sportfelügyelők Rosberget vizsgálják, egyrészt az ütközés okozása miatt, másrészt azért, mert az autója már korábban is megsérült, és lógó alkatrészekkel vezetett.
Verstappen az utolsó körben éppen Räikkönen elől próbálta védeni a 3. helyét, ezért meglepte, hogy végül a vártnál is jobb helyen ért célba.
A finn biztos benne, hogy megelőzte volna a Red Bullt,
de a Sergio Pérez utolsó körös balesete miatt lengetett sárga zászlók megakadályozták ebben. „Szerintem ezen a hétvégén jobb eredményre is képes lett volna a csapatunk. A verseny végén sokkal gyorsabb voltam Maxnál, szerintem megelőztem volna, de most nem volt szerencsénk" – mondta. „Azért a dobogós helyezés így sem rossz eredmény."
Verstappen dobogóját látva Daniel Ricciardo valószínűleg nem elégedett az 5. hellyel, a 6. pozícióban befutó Jenson Button viszont boldogan nyilatkozott. „Tudjuk, hogy ehhez az eredményhez a körülmények is hozzájárultak, de
szerintem a McLaren nagyon jól teljesített ezen a hétvégén"
– vélekedett. „Még a Mercedes-motoros Williamsnél is gyorsabbnak tűntünk. A hazai versenyem következik, és Silverstone-ban is hasonló lehet az időjárás, ezért bizakodva utazom haza."
A Williams megint gyenge futamot zárt, a bokszutcából induló Felipe Massa műszaki hiba miatt kiesett a verseny záró szakaszában, Valtteri Bottas pedig csak a 9. helyen ért célba.
Az utolsó pont pedig a Manor újoncához, Pascal Wehrleinhez került,
aki már az időmérőn is remekül szerepelt. A Manor korábban csak egyszer, még a 2014-es Monacói Nagydíjon szerzett pontot Jules Bianchi révén.
A futamot hat versenyzőnek kellett feladnia. Kvjat már a verseny elején leparkolta a szombaton balesetet szenvedett Toro Rossót, Vettel a defekt, Pérez az utolsó körös kicsúszás miatt nem ért célba, Massa, Fernando Alonso és Hülkenberg pedig az utolsó körökben állt ki a garázsba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Pénteken még sokan elbagatellizálták a kérdést, de szombaton már egyre többen aggódtak a baleseteket okozó kerékvetők miatt. Az FIA nem volt hajlandó változtatni rajtuk.
Noha Hamilton már több pole pozíciót is szerzett az idei szezon során, a rajtokkal hadilábon áll. Így fordulhat elő, hogy a tavalyi USA Nagydíjon vezetett utoljára az 1. kör végén, azóta ha nyert is, hátrányból küzdötte fel magát.
A Red Bull a hétvégi verseny házigazdája Ausztriában, de a szintén osztrák menedzsmenttel rendelkező Mercedes nem bírta ki egy fricska nélkül. Az alábbi reklámtáblán az az üzenet áll, hogy régen lovakkal és nyilakkal vadásztak a bikákra, manapság ez már fordítva van. Az üzenet utalás a Mercedes legendás Ezüstnyilaira, amelyek a mai, szintén ezüst színű autók elődei voltak.
Új autót kellett építeni neki az időmérőn történt balesete után, ezért nem állhat fel a rajtrácsra. Nem ez az egyetlen változás a szombati eredmények után.
1987. július 3-án született a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, aki a mai futamot a 9. helyről kezdheti. Szombaton egy olasz riporter egy olasz válogatott focimezt akart neki ajándékba adni, utalva arra, hogy az olaszok majd kiütik a németeket az Európa-bajnokságról (spoiler: nem így történt), de Vettel visszautasította a hölgyet, mondván, hogy neki nagyobb szüksége lesz rá a könnyei letörléséhez.
Borult az égbolt, és jóval hűvösebb van a tegnap, és főleg a pénteken mért hőmérsékleteknél, de egyelőre úgy tűnik, száraz pályán rajtolhat a mezőny.
Ez a Mercedeseknek kedvezhet, mert ők az ultralágy gumikon indulnak, de a hűvösebb pálya miatt várhatóan a hátsó gumikon jelentkező hólyagosodás kevésbé jelentkezik majd. Így is maximum 10 kört bírnak majd ki.
Vettel már odaért, Hamilton még csak a pályán halad. Ilyen most az időjárás a Red Bull Ringen.
A Williams új specifikációjú első szárnnyal akart versenyezni Massa autóján, de szerkezeti sérülést találtak az alkatrészen, ezért nem tartják biztonságosnak az új alkatrészt. Visszatették a régit, de ez csak úgy lehetséges, ha versenyzőjük a 10. rajtkocka helyett a bokszutcából rajtol.
Miután az autók elhagyták a garázst, megérkeztek a kempingszékek a Mercedes szerelőinek, ezeken nézik majd a versenyt, mielőtt felugranak egy bokszkiálláshoz.
...sőt a bokszfalon is látni így öltözött mérnököket. Nemcsak a tűzálló kezeslábas mintázza a helyi szokásokat, hanem a civil ruha is.
Felipe Massa büntetése után a 12. kockából, de ténylegesen a 11. helyről rajtolhat Pascal Wehrlein a Manor-Mercedesszel. Ez Jules Bianchi óta a legjobb eredmény a kis brit istállótól, ráadásul nagyrészt önerőből érték el. Ez az első idei pálya, amelyen Wehrlein korábban versenyzett már, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint az ifjú német most megmutatta, hogy valóban különleges srác.
Bár a Red Bull Ring nagyvárosoktól viszonylag távol, alpesi környezetben fekszik, nagy érdeklődés övezi a versenyt. VIP-kban sincs hiány, egyebek mellett George Lucas és Michael Madsen is ellátogatott a helyszínre.
Az égboltot elnézve csak idő kérdése, hogy mikor kell leváltani a slick gumikat intermediate-ekre vagy esőgumikra. A délelőtti betétfutamokat is megnehezítette az esőzés, ami ezúttal már nem csak a pálya egy részét érintette.
Ma csupán 26 fokos az aszfalt hőmérséklete, korábban már ennek a duplája is volt. A levegő is csak 15 fokos. Nagyon megváltoztak a körülmények vasárnapra, a szuperlágy gumikkal nehézkes lehet a rajt a Red Bullok és a Ferrarik számára.
Minden versenyző sikeresen elhagyta a rajtrácsot, ketten viszont a bokszból indulnak csupán.
Hülkenberg beragadt, így Button és Räikkönen is megelőzte, Vettel nem tudott előrébb kerülni.
Hamilton vezet Button, Räikkönen, Hülkenbeg, Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Vettel és Bottas előtt. A Ferrari és a Williams majdnem összeakadt, de végül megúszták.
1:11.825-öt futott, ezzel övé a leggyorsabb kör, míg Button csak 1:12.474-et tudott, így a Mercedes kényelmesen el tud szakadni az üldözőktől. Érdekesség, hogy Räikkönen lassabb volt a McLarennél.
A bukótérben áll, látszólag egyben van az autója. A mezőny tagjai közben libasorban követik egymást, de már lehet használni a DRS-t, úgyhogy remélhetőleg hamarosan történik valami.
1:11.681-et tudott, de Hamilton is csak alig 1 tizeddel volt lassabb. Räikkönen üldözi Buttont, de nincs még támadási helyzetben. A versenyzők messze elkerülik a sárga rázóköveket.
Csak századokat faragott Rosberg idejéből, 1:11.661-et ért el, 3 tizeddel gyorsabb Buttonnál. Rosberg közben Hülkenberget támadja.
Rosberg a 2-es kanyarban körbeautózta, ezért a Force India nem tudott ideálisan kigyorsítani, és Max Verstappen is elment mellette.
Räikkönen megelőzte Buttont, és átvette a 2. helyet, Vettel pedig Ricciardót és Hülkenberget is maga mögé utasította, így a 6. helyen halad jelenleg. Hamilton rögtön futott egy újabb leggyorsabb kört 1:11:250-nel.
Ő is lenyomta Buttont, és a következő körben Verstappen is megelőzte a McLarent. Hülkenberget kihívták, és szuperlágy gumikat kapott.
Ez jól jött Vettelnek, mert már épp kezdte utolérni a McLarent, de hátra is kell figyelnie, mert az előzés miatt Ricciardo a nyakára esett.
Gyors kerékcsere volt, a 3. helyről állt ki, és a 15. pozícióba tért vissza. Többen is kiálltak közben, Bottas, Sainz és Alonso is megjárta már a bokszot.
A Mercedes be fog ragadni a 9. helyezett Gutiérrezzel kezdődő vonat mögé. Nasr a 10., őt Massa üldözi, és mögötte érkezik Rosberg.
A Mercedes versenyzője így is időt vesztett, de legalább már a 10. helyen halad. Hamilton még mindig vezet az ultralágy gumikkal, és a tempója sem esik vissza.
A Red Bull versenyzőjét korábban arra kérték, hogy siessen, mert lehet, hogy nemsokára kiállnak a bokszba, de ez lehet, hogy csak csali volt a Ferrarinak. Wehrlein közben kiállt a bokszba, és a rádión azt mondta, hogy esőcseppeket észlelt.
Megszabadult Nasrtől és Gutiérreztől, rögtön 1:10.738-at futott a lágy gumikon, ez sokkal gyorsabb, mint Hamilton 1:12.0-s ideje. Ricciardo kiállt a bokszba, és a 7. helyre jött vissza. Verstappen is így tett.
Legutóbbi gyors köreinek köszönhetően Rosberg meg tudta tartani a pozícióját Verstappen előtt, már 1:10.069-re is képes volt. A Mercedes versenyzője jelenleg a 4. és első azok közül, akik már voltak kint a bokszban. Hamilton gumijai már rongyosra koptak, és közben egyre több esőcseppet látni a kamerákon.
Igaz, hogy többen még nem cseréltek kereket előtte, de már 34 másodperc a hátránya Hamilton mögött. A jó rajthely ellenére a tempója továbbra sem elég a csatához, de Hülkenberggel együtt a pontszerzésre még jó lehet.
Button fedélzeti kameráján már egyértelmű, hogy szemerkél az eső, de ez egyelőre nem zavarja a versenyzőket. Bottas még állóra tudta fékezni a kerekét úgy, hogy az füstöljön, így egyelőre nem túl nedves az aszfalt.
A várakozásokra alaposan rácáfolva már a 20. körét teljesíti az ultralágy gumikkal és még mindig képes ugyanolyan tempóra, mint az őt üldöző Räikkönen és Vettel. Rosberg a 4. helyen lendületesen farag a hátrányából, de Verstappen és Ricciardo is közelít az élmezőnyhöz. Mögöttük Grosjean, Nasr, Button és Hülkenberg a pontszerzők sorrendje.
Legújabb leggyorsabb köre már 1:09.929 lett a 20. kör végén, Hamilton eddig bírta, új lágy gumikat kapott. A Ferrarinak most nagyon jól jönne, ha szakadni kezdene az eső.
1:09.666 a 3. helyezett versenyző legjobb köre, Hamilton bokszkiállása csak 4,2 másodperc alatt volt meg, így visszaesett csapattársa mögé.
A lehető legrosszabb helyre, Ricciardo mögé az 5. pozícióba tért vissza. Vettel vezet, de nemsokára neki is jönnie kell.
Szabálytalanul tartotta fel ellenfelét, de egyelőre nem vizsgálják az esetet. Wehrlein másodszor is kiállt a bokszba.
A Ferrari versenyzője még nem volt kint, az abroncsai már rojtosra koptak. 2,9 másodperc a különbség, de Rosberg körönként 1,5-tel gyorsabb.
A Ferrari megpördült a célegyenes végén, nem tudja folytatni, Rosberg vezet.
Túlságosan agresszív taktikát választottak, Vettel nem ment ki kereket cserélni, és a célegyenesben egyszerűen szétrobbant a jobb hátsó gumija.
Valószínűleg ő akart minél tovább kint maradni. A gumiban már több mint 30 kör volt, ami még a szuperlágytól is elég sok. Rosberg jelentette a csapatnak, hogy törmeléken hajtott át.
Ezért mutatja a live timing, hogy mindenki kiállt a bokszba. Ez Rosberget nehéz helyzetbe hozza, mert az abroncsai jóval öregebbek Hamiltonéinál, és kettejük között most csak Wehrlein halad körhátránnyal.
Wehrlein így visszatérhet ténylegesen is a mezőny végére. Hiába volt jó rajthelye, most mégis az utolsó helyen halad. A sportfelügyelők közben vizsgálják, hogy Magnussen szabályosan tartotta-e maga mögött a Manor versenyzőjét. Valószínűleg nem.
Rosberg autójáról lóg valami, Hülkenberget és Grosjeant közben vizsgálják gyorshajtás miatt. A Mercedes versenyzője továbbra is vezet, Hamiltont szorongatták a Red Bullok, de megúszta.
5 másodpercet hozzáírnak az idejéhez, mert egynél többször váltott irányt, jelenleg a 11. helyen halad. Rosberg előnye 1,3 másodperc Hamilton, és 2,3 Verstappen előtt.
Öregebbek az abroncsai, de egyelőre jobb a tempója Hamiltonénál, 1:09.521-gyel megint leggyorsabb kört futott, és Hamilton csak 1:10.1-et tudott.
Megint Rosbergé a leggyorsabb kör 1:09.449-cel, de Hamilton is felgyorsult 1:09.6-ra, sőt a 35. kör elején abszolút leggyorsabb első szektoridőt is elért.
Alig 2 tizedet faragott a hátrányából, 2 másodperc körüli a differencia. Hülkenberg 5 másodperces időbüntetést kapott gyorshajtásért a bokszutcában, így járt Grosjean is.
Stabilizálódott Rosberg előnye 1,9 másodpercnél, a Red Bullok, és Räikkönen is elkezdett lemaradni mögöttük. Vajon Rosberg abroncsai kibírják a végéig?
Eddig még a dobogó közelébe sem jutottak az osztrák pályán, most pedig Max Verstappen és Daniel Ricciardo a 3-4. helyen halad, ráadásul Kimi Räikkönen nem igazán veszélyes rájuk.
A Mercedes ellen nincs orvosságuk, Rosberg 1:09.321-et, Hamilton 288-at futott, ez új leggyorsabb kör.
A McLaren versenyzője a 7. helyet próbálja tartani, nemrég előzte meg a 8. helyezett Nasrt, aki egyelőre lassabbnak bizonyul nála.
1:09.010-zel újabb leggyorsabb kört futott, és 1,8 másodpercre csökkentette a hátrányát. Ez még nem jelentős, de a vége még szoros lehet.
Kicsivel most növekedett a különbség, de még mindig 2 másodperc körül vannak egymástól. Ricciardót figyelmeztették, hogy a 2-es kanyarnál esőcseppekre kell számítani.
A német versenyző 2 másodperc fölé növelte az előnyét, mivel az előző körben 1:08.955-öt tudott futni, de Hamilton is szorosan üldözi. Grosjean feljött a 8. helyre Nasr kifékezésével, de időbüntetéssel kell számolnia.
Elfékezte magát az 1-es kanyarban, és a bukótérből, a hurkákat megkerülve tért vissza. Hamilton DRS távolság közelébe jutott.
Végre kiállt kereket cserélni, fellélegezhet a 9. helyezett Massa. Nasr a 20. helyre tért vissza.
Mérnöke rászólt, hogy a 8-as kanyarban jobban vigyázzon. Vettel közben elmondta, semmi előjele nem volt a defektnek, és nem tudott magyarázattal szolgálni a kiesésére.
Az autó bal oldalán az oldaldoboz melletti függőleges légterelő elem eltört, és lifeg, de egyelőe nem szakadt le. Ez Hamiltonra akár veszélyes is lehet, valószínűleg egy korábbi csatában sérült meg.
A kicsúszás után ismét 1,7 másodpercre növelte az előnyét. Közben Hülkenberg vibráció miatt újra kereket cserélt, egyben letöltötte az időbüntetését is.
Hülkenberg ultralágyakat kapott 19 körre, és Bottas is kereket cserélt, a 12. helyre esett vissza. Hamilton közben begyújtotta a rakétákat, és 1:08.872-vel 7 tizedet vert Rosbergre egy kör alatt és Räikkönen is szorongatni kezdte Ricciardót.
Mérnöke siettette, majd kihívták a bokszba, új lágy gumikat kapott, és pont visszaért Ricciardo elé, de a 2-es kanyarban megcsúszott, és a Red Bull veszélyesen közel került hozzá. Ezen múlhat a győzelem sorsa?
Hamilton hibáját kihasználva ő is kiszáguldott a bokszba, és visszatért a 2. helyre Verstappen mögé, de Hamilton elé. A visszajátszás szerint Hamilton második kerékcseréje sem sikerült elég jól.
Rosberg a lágy helyett szuperlágy gumikat kapott vissza, de Hamilton így is közeledni tud hozzá, részben a lekörözések miatt is. Hamilton reklamál is, hogy miért kapott más gumit, mint Rosberg, de mérnöke szerint a végén ez lesz a helyes választás.
A 2-es kanyarból kigyorsítva került ellenfele elé, de Verstappen és a dobogós hely elég messze van tőle, mivel a holland tinédzser egyelőre vezet, nyakában a 2 Mercedesszel.
1:08.744-gyel új leggyorsabb kört futott, és 6 tizedet vert egy kör alatt csapattársára. Rosberg is kezdi utolérni Verstappent.
Menekül Hamilton elől, először a 2-es kanyarban próbálta megelőzni ellenfelét, majd a 3-asban sikerrel is járt. Hamilton beragadt a Red Bull mögé, Ricciardo kiállt a bokszba, és csak az 5. helyre jött vissza Button mögé.
Verstappen továbbra is maga mögött tartja Hamiltont, közben Rosberg meg tudott lépni. Hamilton előzése is csak idő kérdése.
A fiatal holland okosan védekezett, de a Mercedes tempóelőnyével nem tudott mit kezdeni. Hamilton 1,6 másodperc hátrányba került Rosberg mögött.
Megint a kék zászlókat hiányolja, közben Ricciardo utolérte Buttont, és csatázni kezdenek a 4. helyért. Hamilton 1:08.598-cal, új leggyorsabb körrel üldözi Rosberget.
Betolják a bokszba a Williamst, így Massa hiába vezetett bátran a mezőny végéről indulva, ma pont nélkül marad. Bottas is csak a 9. helyen halad, Wehrlein viszont egyelőre a 10., azaz pontszerző.
Buttont megelőzte Ricciardo, Alonso pedig a bokszban kiszállt az autójából. Nico Hülkenberg is kiesett, műszaki hiba miatt, szintén a bokszban.
1:08.411 volt a legutóbbi leggyorsabb köre, és felzárkózott csapattársa mögé. Nagyon szoros lesz az utolsó 4 kör.
Rosberg már kénytelen védekezni, úgy tűnik, a végén tényleg a lágy gumik válnak be. Rosberg előtt lekörözöttek haladnak.
Ez elég megalázó a Williamsnek, Rosbergnek viszont jól jött, mert így Hamilton nem tudta támadni. Egy kört kell kibírnia.
Rosberg húzta a rövidebbet, letört az első szárnya, és Verstappen és Räikkönen is utolérte. Hamilton megnyerte az Osztrák Nagydíjat.
Nem én mentem neki, mondta mérnökének. A visszajátszás szerint Hamilton autója előrébb volt, de Rosbergé volt az ív, Hamilton mégis ráhúzta a kormányt csapattársára.
A végeredmény: Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Rosberg, Ricciardo, Button, Grosjean, Sainz, Bottas, Wehrlein.
Nemsokára jelentkezünk bővebb összefoglalóval!
Azt nehezményezik, hogy balesetet okozott, és nem állt félre a sérült autójával, hanem még majdnem fél kört megtett.
"Ez nem az én gondom, hanem az övék" - mondta a dobogón.
Hamilton és Lauda is erre gyanakszik, de utóbbi nem érti, hogy miért ütköztek össze. A háromszoros világbajnok inkább Rosberget hibáztatja. (Sky Sports)
Megerősítette, hogy Rosberg brake-by-wire rendszere felmondta a szolgálatot, de azt állítja, hogy erről nem szólhattak a versenyzőiknek. Hamiltonnal 1 kerékcserét akartak megjátszani, de inkább biztosra mentek. (Sky Sports)
A csalódott versenyző az Auto Motor und Sport szerint azt mondta, biztos volt a győzelmében, elismerte, hogy fékhibája volt, de úgy vélte, hogy az övé volt a belső ív és szerinte Hamilton ment neki.