Először büntettek meg versenyzőt egy F1-es futam után tiltott rádióüzenetek miatt. Nico Rosberg és csapata a vasárnapi Brit Nagydíjon hivatalosan azt a szabályt szegte meg, hogy a versenyzőnek minden pillanatban önállóan, külső segítség nélkül kell vezetnie az autóját. Rosberg váltóhibát jelzett a verseny vége előtt néhány körrel, majd mérnöke instrukcióit követve motor üzemmódot váltott, és elkerülte a 7-es fokozatot.
Már a televíziós közvetítésben sugárzott részletben is lehetett megkérdőjelezhető mondatokat hallani, de a Racecar Engineering című szaklap megszerezte a beszélgetés hosszabb változatát, ami alapján egyértelműnek tűnik, hogy Rosbergnek valóban olyan dolgokat mondtak, amiket az aktuális szabályok szerint nem lett volna szabad.
A cikk szerzője azt is tudni véli, hogy a Mercedes mérnökei hamarabb észrevették a sebességváltó-hibát, mint Rosberg, és előre engedélyt kértek, majd kaptak az FIA-tól a segítségnyújtásra.
Rosberg: Probléma a sebességváltóval, problémám van a sebesség… (közbevág a mérnöke)
Mérnök: Versenyző alapértelmezett 1-0-1, karosszéria alapértelmezett 0-1, karosszéria alapértelmezett 0-1. (a versenyző alapértelmezett valószínűleg nyelvbotlás volt)
Mérnök: Kerüld a 7-es fokozatot Nico, kerüld a 7-es fokozatot!
Rosberg: Ez mit jelent? Ugorjam át?
Mérnök: Megerősítem Nico, át kell ugranod. Megerősítem, hogy válts át rajta.
Eddig a 7-es fokozat átugrásával kapcsolatos tanács tűnt kihágásnak, az új szövegrészlet szerint azonban a beszélgetés folytatódott, és Tony Ross nyilvánvaló utasításokat adott Rosbergnek azzal kapcsolatban, hogy miként vezesse az autóját.
Mérnök: Szóval, Nico, ha ismét megakad, akkor (a sebességváltó) le fog kapcsolni 7-ből.
Rosberg: Mit tegyek, ha ismét beragad?
Mérnök: Nico, próbáld kerülni a 7-es fokozatot, ha ismét (beragad), válts lefelé, jól csinálod.
Rosberg: Az előző alkalommal is próbáltam lefelé váltani, de nem működött.
Mérnök: Oké, vettem, vettem.
Az FIA a 2014-es szezon hajrája óta egyre szigorúbban szabályozza a versenyzők és a csapat közötti rádiós kommunikációt, mert a mérnökök a pilótákat folyamatosan instruálták az autók beállításainak optimalizálása érdekében, és azt is megmondták a versenyzőknek, hogy hol nyernek vagy vesztenek időt csapattársaikhoz képest. Ez azért probléma, mert a szabályok már korábban is világosan kimondták, hogy a versenyzőknek minden pillanatban önállóan kell vezetniük az autóikat.
Technikai direktívát írtak, amelyben rögzítették, hogy mit lehet közölni a versenyzővel, minden mást megtiltottak. Több vitás helyzet után a Brit Nagydíjon először büntettek meg versenyzőt rádióüzenetek miatt, de a döntés egyelőre nem hivatalos, mert a Mercedes fellebbezést nyújt be. Rosberg 10 másodperces időbüntetést kapott, ezzel a 2. helyről a 3. helyre csúszott vissza.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!