First placed Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (R) celebrates his pole position, with his teammate second placed British driver Lewis Hamilton (L) after the qualifying session for the Formula One Grand Prix of Hungary at the Hungaroring racing track on July 23, 2016 in Mogyorod near Budapest, Hungary. / AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
A német versenyző és a Mercedes is úgy ítéli meg, kellően lelassított ahhoz, hogy ne kelljen tartania a büntetéstől. Hamilton nem bánkódik a 2. rajthely miatt.
A Magyar Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg vitatott módon szerezte meg a pole pozíciót, mert leggyorsabb körében áthaladt egy sárga zászlós szakaszon, és megfutotta az érintett szektorban a legjobb részidőt is. A belső kamerás felvételek alapján ugyanakkor látszik és hallatszik, hogy a német lelépett a gázpedálról, és szerencséjére Fernando Alonso még azelőtt folytatja az útját a megpörgése után, hogy odaért a 9-es kanyarhoz.
Rosberget egyelőre nem vizsgálják a sportfelügyelők, és maga is nyugodt.
Igen, duplán lengették a sárga zászlókat, de hosszan elvettem a lábam a gázról
mondta az időmérőt követően. "Emiatt sok időt buktam, azon a szakaszon lassabb is voltam, mint egy körrel korábban. Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz."
A Mercedest irányító Toto Wolff ugyanígy vélekedett, bár elképzelhetőnek tartja, hogy valaki végül mégis jelenteni fogja az esetet. A Mercedes szóvivője az Origo GPhírek-nek azt mondta, bár az ilyen esetek megítélése nem egyértelmű,
a telemetria alapján Rosberg korán elvette a gázt a 8-as kanyar előtt.
A csapat egyelőre nem tud róla, hogy a sportfelügyelők vizsgálódnának az ügyben.
Sárga zászlók esetén egyébként nem a hagyományos értelemben vett három szektort nézve kell kötelezően lassítani, hanem a bírói szektorok között, azok pedig rövidebb szakaszokra osztják fel a vonalvezetést. A 8-as kanyar például a 2. szektorban, a 16. és a 17. bírói poszt közt található, a 9-es pedig a 17. és a 18. közt.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bemártaná Rosberget, ő ugyanis nehezen hitte el a Sky Sportsnak, hogy ilyen erős kör- és szektoridővel a német kellően lassított. Ezzel persze a saját pecsenyéjét sütögetné, mert Rosberg hátrasorolásával előrébb lépne a rajtrácson Daniel Ricciardo és Max Verstappen.
Ricciardo megelőzhette volna Rosberget
A mezőny javarésze pórul járt Alonso megpördülésével – közéjük tartozik Lewis Hamilton is, aki az első gyors körök megtétele után még 1 tizeddel vezette a tabellát Rosberg előtt, ám az utolsó percben nem tudott javítani. "Nem tudom, Nico mennyit gyorsult, de én négy tizedet javítottam az első szektorban, szóval szóval jónak éreztem a kört. Szerencsétlen volt Fernando megpördülése, de előfordul ilyesmi. Nem vagyok nagyon letörve" - közölte.
Wolff ugyanakkor úgy véli, Hamilton mellett Ricciardo is reális eséllyel pályázott a pole pozícióra. "Megkönnyebbültem" - mondta. "Az 1. és 2. hely nagyon jó, örülök a végeredménynek, mert könnyebb hibázni, mint jól elvégezni a feladatot. Ricciardo tempója ráadásul elég jó lett volna a pole-hoz."
Az ausztrálnak végül szintén a sárga zászlók miatt kellett lassítania, holott állítása szerint ő is faraghatott volna az idején.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!