Élő:

Alonso: Ha az F1 nem változik meg, kiszállok

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Európa Nagydíj, Baku
ALONSO Fernando (spa) Mclaren Honda MP4 31 ambiance portrait during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 16 to 19 in Baku - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A McLaren versenyzője a jövő évi szabályváltozásokra vár, ha ezek után sem élvezi majd a vezetést, más bajnokságokban próbálhat szerencsét.

A világbajnoki címre tör 2017-ben Fernando Alonso a McLaren Hondával, de az F1-nek is ultimátumot adott. Az Autosprint című lapnak kijelentette, „egyáltalán nem” tetszik neki az, ahogy manapság az autók épülnek, és ha ez nem változik, elhagyja a világbajnokságot. Alonso ezt már több alkalommal is felvetette, de ilyen nyilvánvalóan talán még soha sem fogalmazott.

„Soha sem tudjuk az autót az igazi határáig hajszolni, nem tudunk úgy támadni, ahogy szeretnénk, mert a gumik ezt nem teszik lehetővé. Ha túl keményen nyomjuk, túlmelegednek, és rögtön elvesztik a tapadásukat. Ha túlságosan kihasználjuk a motort, túllépjük a fogyasztási előírásokat. Ahhoz, hogy manapság gyorsak legyünk az F1-ben, nem szabad túlságosan támadóan vezetni.”

Alonso kezdi unni az F1-et Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

Alonso szerint ez „ellentétes a versenyzők ösztöneivel”, és úgy véli, a korábbi autókkal összevetve ezért nem izgalmas manapság vezetni az F1-ben. A kétszeres világbajnok cáfolta, hogy könnyebb lenne vezetni az autókat, de fizikailag kevésbé tartja megterhelőnek a küzdelmet. „A gyengébb tapadás miatt könnyebb megtalálni a csúszáshatárt. Azelőtt 10 kör megtétele után kétórás masszázsra volt szükség, most viszont 150 kört is tudunk menni egy csepp izzadtság nélkül is.”

A spanyol pilóta 2001-ben mutatkozott be az F1-ben, majd 2005-ben és 2006-ban lett világbajnok, az autók akkoriban igazi fenevadak voltak. 2004-ben voltak a csúcson, akkor 3 literes, V10-es motorokat használtak, amelyeket futamonként lehetett cserélni, és a futamokon tankoltak is, így több körrekordot is felállíthattak. Alonso azt reméli, hogy jövőre visszatér a vezetés élvezete.

2005-ben még V10-es Renault-val lett először világbajnok Forrás: AFP/Cesar Rangel

„Ha azt fogom látni, hogy az F1 továbbra is más irányba megy, mint amit én megismertem, és megszerettem a közelmúltban, akkor egy adott ponton megfontolom az alternatívákat, és kiszállok az F1-ből. Le Mans hasonlít a legjobban a vezetési stílusomhoz, és ahhoz, amivel mindig is foglalkoztam. Az Indy 500 is lenyűgöző, radikális változás lenne, mert egy teljesen más vezetési stílust és gondolkodásmódot kellene megtanulnom.”

Alonso szerint nyitott lenne a változásra, mert az F1-es világbajnoki cím presztízséhez csak a Le Mans-i 24 órás verseny és az Indianapolis 500 megnyerése hasonlítható. „Mindenesetre ezek olyan tervek és ötletek lennének, amelyek megvalósításához hosszabb távra van szükség.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!