HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 31: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer and Nico Rosberg of Germany driving the (6) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during the Formula One Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 31, 2016 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160731-00675 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Paddy Lowe szerint jó hír, hogy lett egy riválisuk, amely meg tudja szorongatni őket, de nem képesek megjósolni, hol lesznek erősek, és hol nem. Elismeri, hogy megkönnyebbülést jelent egy győzelemmel a zsebükben nyári szabadságra menni.
Az utóbbi pár versenyen a Red Bull lépett elő a Mercedes legfőbb üldözőjévé: az elmúlt négy futamhétvége alatt 116 pontot gyűjtöttek, míg közvetlen riválisuk, a Ferrari csak 65-öt. A Német Nagydíjon Nico Rosbergnek nem sikerült elkapnia Daniel Ricciardót és Max Verstappent, s bár ehhez kellett a rossz rajtja és egy büntetés is, az egy fokozattal keményebb gumikon a tempója sem volt elég erős hozzá. A Mercedes technikai igazgatója szerint a Forma-1-nek jót tesz, hogy kaptak egy kemény ellenfelet.
„Az előző két évben sok versenyt fel lehetne idézni, ahol gondjaink akadtak, a tempófölényünk jóvoltából mégis jól jöttünk ki a helyzetből" – emlékeztetett Paddy Lowe a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában. „Most nem így volt. Le a kalappal a Red Bull előtt, szép munkát végeztek, és az F1 szempontjából talán jó hír, hogy kicsit közelebb vannak hozzánk, mint 2014-ben és 2015-ben voltak."
Az egyes csapatok formája pályáról pályára az idén még a szokásosnál is ingadozóbb, és Lowe szerint nem mindig úgy, ahogy várni lehetne, ezért
ők sem tudják előre felmérni, hol kell tartaniuk a Red Bulltól.
„A tempónk itt nem volt annyira erős a Red Bullhoz képest, mint Magyarországon, pedig ha megnézzük a pályát jellegét, azt gondolhatnánk, fordítva kellett volna lennie. Sok mindent nem értünk" – mondta még Hockenheimban, hozzátéve, hogy a Mercedes számára megkönnyebbülést jelentett megnyerni a nyári szünet előtti utolsó versenyt.
„Ez 2014-ben és 2015-ben nem sikerült, pedig lélektanilag kellemesebb egy győzelem után szabadságra menni. A csapat számára így jó, mert nincs olyan érzésünk, hogy valamiféle válságot kellene kezelnünk."
A Mercedesnek a konstruktőri összetettben 159, az egyéniben pedig 84 pontos előnye van, és Lowe elismerte, hogy ennek birtokában elkezdhetik egy menedzselni a különbséget a többiekhez képes, „akárcsak Lewis a gumikat" a Német Nagydíjon. Abban ugyanakkor ő is biztos, hogy Hamiltonra vár még egy rajtbüntetés a motorkeret túllépése miatt.
Lehetetlennek tűnik, hogy Lewis büntetés nélkül eljusson a szezon végéig,
ezért most biztosan nagyon örül, hogy növelni tudta kissé az előnyét, így lett egy kis puffere a későbbi veszteséghez" – mondta. Hamilton kilenc fordulóval a szezon vége előtt 19 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot csapattársa, Rosberg előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!