A múlt hétvégi Német Nagydíj egy igen megterhelő időszak végét jelentette az F1-ben, mivel a mezőny nyolc hét alatt hat futamot teljesített Európa, Kanada és Azerbajdzsán pályáin. Első ránézésre úgy tűnhet, hogy az egymás utáni héten rendezett montreali és bakui futamok lehettek a legnehezebbek, de valójában a júliusi Osztrák és Brit Nagydíj között kellett a legjobban kapkodni.
Joe Saward szakblogger szerint a néhány nap alatt levezényelt utazást sokan az eddigi legrosszabbnak nevezték az F1-ben, mert nem repülővel, hanem kamionokkal kellett megtenni több mint 1500 kilométert.
Az F1-es cirkuszt óriási flotta szállítja Európa útjain, a felszerelés nagy részét a csapatok utazó „pavilonjai”, az ún. motorhome-ok teszik ki. A legnagyobb a Red Bull és a Toro Rosso közös épülete, ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Red Bull összesen 50 kamiont mozgat a futamok között. Saward információi szerint
a McLaren 27 kamiont használ, a Mercedes 26-ot, a Ferrari 25-öt
(ebből 9-et a DHL olasz kirendeltsége működtet), a Williams 19-et, a Renault 16-ot, a Force India és a Sauber egyenként 12-t, a Haas 10-et, a Manor pedig 9-et, valamint a Honda további 3-at, ez együtt több mint 200 jármű. Ehhez hozzájárul a TV-s közvetítéshez szükséges 21 kamionnyi felszerelés, valamint Bernie Ecclestone saját motorhome-ja és annak vontatója.
A Pirelli az adott helyszíntől függően 10-15 kamiont küld, 15 DHL vontató viszi a VIP helyiségek elemeit, valamint egy német cég is üzemeltet 12 kamiont, amelyekkel a pályák szélén elhelyezett reklámtáblákat, plusz az F1-ben használt összes járművet, köztük a Safety Cart, a Medical Cart és egyéb utcai autókat viszik pályáról pályára. Az FIA 8 transzportert használ, és 6 tanker is közlekedik. Emellett 35 kamiont futtatnak a betétfutamok csapatai, további 20-at a tévétársaságok. Ez összesen
nagyságrendileg 340 kamion, ami rohamtempóban, mindössze három nap alatt kelt át Ausztriából az Egyesült Királyságba,
érintve a rendeztelen közállapotok miatt elhíresült Calaist. Saward szerint már a silverstone-i paddockban is elterjedt, hogy migránsok dobálták meg a Ferrari egyik kamionját, de ezt a csapat szóvivője cáfolta, a Haas egyik járművének vezetője viszont a Daily Mailnek elárulta, hogy őket is megtámadták Calais-nál, mielőtt a komphoz értek.
„Ausztriából tértem vissza az Egyesült Királyságba, kedden hajnali 4 óra körül értem Calais-ba” – idézte a lap Tomaszt. „A mögöttem érkező (szintén Haas kamiont vezető) sofőr villogott, és jelezte, hogy húzódjak le, mert migránsok vannak a raktérben. Biztonságosan bezártam a gépkocsit, amikor kinyitottam, mégis hat migráns ült a földön. Gondolom vannak bandák, akiknek azért fizetnek, hogy szerszámokkal nyissák ki a kamionokat, így ők be tudnak jutni.”
A járművezető szerint
a helyzet Calais környékén veszélyesebbé vált a brexit szavazás után,
mert az emberek most még elkeseredettebben be akarnak jutni Nagy-Britanniába. Néhány héttel ezelőtt viszonylagos nyugalom volt, de most megint nagyon agresszívak lettek a sofőrökkel.”
A Forma-1 mezőnyének 11 csapata közül 9-nek van angliai központja vagy telephelye, és a versenyek mellett tesztek és promóciós rendezvények miatt is rendszeresen ingáznak a kamionjaik a szigetország és a kontinentális Európa között. Ennek ellenére igen ritkán lehet balesetekről, támadásokról vagy egyéb incidensekről hallani.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!