A gumik használata szempontjából az egyik legkritikusabb versennyel folytatódik majd az F1-es szezon a nyári szünet után, amikor két hét múlva ismét pályára lép a mezőny a belgiumi Spa-Francorchampban. Tavaly Nico Rosberg és Sebastian Vettel is nagy sebességnél kapott defektet, de a Pirelli szerint nem az ő abroncsaik hibáztak.
Nagy botrány lett ebből, és azóta népszerűtlen óvintézkedéseket is bevezettek, az idén pedig az is látható, hogy egyes csapatok az ellenfeleiknél visszafogottabb vagy bátrabb hozzáállással rendeltek abroncsokat. Alapvető eltérés, hogy 2016-ban a tavalyi szezonnal ellentétben már nem csak két, hanem háromféle keverékű gumiból lehet rendelni minden versenyre.
A Mercedes ezúttal kifejezetten konzervatív volt: a legpuhább, szuperlágy keverékből mindössze 4-4 szettet rendeltek a pilótáik, miközben a Ferrari, a Williams, a Renault, a Toro Rosso, a Sauber és a Haas versenyzői 7-7 szettet igényeltek. Ez markáns különbség, ritkán fordul elő, hogy az élcsapatok között ekkora differencia alakul ki, és elképzelhető, hogy ez már a versenystratégiát is befolyásolja majd.
A Red Bull, a Force India és a McLaren egy fokkal óvatosabb volt, ők 6 szett szuperlágyat kértek, a Manor versenyzői pedig csak ötöt, ők a Red Bullhoz, és Nico Rosberghez hasonlóan 4 közepes keverékű szettből gazdálkodhatnak. Lewis Hamilton hárommal, és 6 lágy szettel, miközben Sebastian Vettelnél és Kimi Räikkönennél 1-5 az arány.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!