SPA, BELGIUM - AUGUST 26: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing returns to the garage during practice for the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 26, 2016 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160826-01194 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Ricciardo és Verstappen eltérő stratégiát választott a futamra, és még a Red Bull sem sejti, hogy melyik lesz a jobb. Nem a csapat küldte különböző utakra a pilótákat elővigyázatosságból, ők maguk döntöttek így.
Max Verstappen a 2. helyről rajtolhat Spában, miután a Q3-ban csupán 149 ezreddel futott lassabb kört Nico Rosbergnél. Ez meglepően kis különbség annak fényében, hogy a Red Bullban dobogó Renault motor a fejlesztések ellenére még mindig gyengébbnek tűnik a Mercedeshez képest.
"Nagyon elégedettek lehetünk azzal, hogy egy ilyen pályán, ahol sok a hosszú egyenes, közel férkőztünk (a Mercedeshez)" - értékelte az eredményt Verstappen, aki
az élmezőny többi tagjához képest más stratégiát fog követni a futamon.
A Belga Nagydíj időmérőjén a várakozásoknak megfelelően akadtak olyanok, akik nem a szuperlágy, hanem a lágy gumival próbálták meg kivívni a továbbjutást a Q2-ben, hogy ne a különösen gyorsan amortizálódó keverékkel kelljen elrajtolniuk a futamon. Nico Rosberg, Daniel Ricciardo és a Ferrari párosa sikeresen teljesítette a tervét, így hosszabbra nyújthatják az első etapot a szuperlágy gumin rajtolóknál.
Verstappen utóbbiak közé tartozik, ám úgy érzi, ő választott helyesen. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint ez csak vasárnap derül ki.
"A szuperlágy gumival korábban kell kijönni a bokszba, de utána lehet javítani a pozíción. Érdekes lesz látni, hogy alakul. A versenyzőkkel egyeztettünk (a gumiválasztásról), és egymástól függetlenül hozták meg a döntést" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.
A csapat szempontjából jó, hogy mindkét lehetőséget lefedjük, mert nem tudjuk, melyik a helyes választás."
Az 5. rajtkockát megszerző Ricciardo szerint a stratégiabeli különbség "nekem fog segíteni, de Max választotta a saját stratégiáját, én meg az enyémet, és mindketten úgy érezzük, hogy a sajátunk a legjobb." Az időmérő nem keserítette el.
"Máskor csalódott lennék, ha ötödikként végzek úgy, hogy közben Max odaér az első rajtsorba" - mondta. "Tűrhető kört futottam a szuperlágy gumin, bár kicsit többet is kihozhattam volna belőle."
"A hosszú etapjaim ezen a hétvégén valamelyest jobban sikerültek, mint a rövidek, ezért bizakodom." Horner elmondása szerint az ausztrál az 1-es kanyarban hibázva vesztett időt a leggyorsabb körében.
Verstappen a délelőtti edzésen nem tudott értékelhető munkát végezni, mert meghibásodott a váltója. A holland köszönetet mondott a szerelőknek, hogy megjavították, és a Hollandiából átruccanó szurkolóknak is hálás a támogatásért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!