A Belga Nagydíj utolsó edzésén többnyire gyér volt a forgalom a pályán, mert a Spában szokatlanul meleg időben a gumik nem sokáig bírják a strapát, a tartósabb keverékekhez pedig egyelőre érthetően nem akartak hozzányúlni a csapatok. A piros csíkos abroncsokat sokan csak az utolsó percekben, az időmérő-szimulációra rakták fel, és Kimi Räikkönen is ekkor futotta meg a nagydíjhétvége eddigi legjobb, 1:47-es idejét.
A pályán korábban négyszer nyerő finn 3 tizedet vert a másik Ferrarit vezető Sebastian Vettelre, de kettejük közé Daniel Ricciardo is beférkőzött.
Nico Rosberg ugyanakkor csak minimálisan tudott javítani a lágy gumin elért idejéhez képest:
7. lett, megelőzte őt Valtteri Bottas, Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg is.
Hamilton ismét a versenyre készült elsősorban, az egyik szett lágy gumijával 14 kört tett meg, mielőtt elfogytak. A Williams a jelek szerint megoldotta, vagy legalábbis enyhítette a problémáit péntek óta, amit Bottas eredménye mellett Felipe Massa 8. helye jelez.
A Red Bull Max Verstappen miatt aggódhat,
a hollandnak ugyanis elromlott a váltója.
Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak elmondta, hogy a gyanú szerint az elektronika vagy egy szenzor döglött be, de egyelőre nem tűnik úgy, hogy váltócsere miatt büntetést kell benyelniük. Verstappenen kívül Marcus Ericsson sem tett meg mért kört a Sauberrel, neki az erőforrásával volt valami probléma.
Az edzés elején csak a szerencsén és Pascal Wehrlein éberségén múlt, hogy nem történt egy hatalmas baleset: az utóbbi időben haragosokat gyűjtő Esteban Gutiérrez az Eau Rouge után elvette a gázt, és a mögötte érkező újoncnak hirtelen fékezni, illetve a fűre kormányozni kellett, ami közben majdnem meg is pördült. Wehrlein dühösen reklamált az eset után rádión, joggal.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! 11 órakor kezdődik a Belga Nagydíj utolsó, egyórás edzése a továbbra is gyönyörűen napsütéses Spában.
Az első gumikban legalább 23,5 PSI-nek, a hátsókban 22 PSI-nek kell lennie a nyomásnak – ezt többen kifogásolták tegnap, Massa különösen kiakadt. A Pirelli nyilván óvatos azután, hogy tavaly Rosbergnek és Vettelnek volt egy olyan defektje, amire nem találtak kielégítő magyarázatot azon kívül, hogy valami felsérthette az abroncsot. "A csapatom már februárban tudták, hogy Spában kb. 23-24 PSI nyomást írunk elő az első gumikra, és 22-t a hátsókra. Ezt nem meglepetés" - mondta Mario Isola, a gyártó menedzsere, hozzátéve, hogy eredetileg 24 PSI-t terveztek az első gumikra. Az első kerekek dőlésére vonatkozó -3,5 fokos maximumot viszont -3,25 fokra csökkentették.
A szokatlanul meleg időben hamar elfogynak a szuperlágy gumik, és a lágyakra is nagyon kell vigyázni – több csapat viszont pont ezekből tárazott be a hétvégére. Pénteki elemzésünkben többek közt erről is olvashatnak.
A levegő e pillanatban 29 fokos, az aszfalt 30, vagyis a jósolt kis lehűlésnek egyelőre nyoma sincs. 4 perc van a kezdésig.
Rosberg és Hamilton csak délelőtt próbálta ki a szuperlágy gumit, délután nem, így a német 6., a brit 13. lett délután, utóbbi bevallottan teljesen a futamra koncentrált. A leggyorsabbak a Red Bullok voltak.
Megkezdődött a tréning, a Haas mexikói pilótája fog először körbeérni a szuperlágy gumin.
Az Eau Rouge után Gutiérrez úgy döntött, hogy elveszi a gázt, a hátul érkező Wehrlein-nak persze nyilván fogalma sem volt erről, és majdnem felnyársalta a Haast. Az újonc a fűre kormányozva, majdnem megpördülve kerülte el a balesetet, és feldúltan reklamált utána rádión.
"Ez hiába csak edzés, meg kell büntetni érte! Hihetetlen" - mondta. Az esetet vélhetően a versenyirányítás is vizsgálni fogja. Gutiérrez mostanában sorban gyűjti az ellenségeket, az előző futamokon a lekörözéseknél panaszkodtak rá.
Az egyik balos kijáratánál és a Pouhonban is lesodródott a bukótérbe. Jelenleg a 2. helyen áll, az élen Rosberg tanyázik 1:48.880-nal.
Most 7 autó van kint a pályán, az erősebbek közül a két Red Bull, Pérez Force Indiája és Massa Williamse látható.
Tegnap még a spanyol 35 helyes rajtbüntetése volt a nagyobb, de Hamiltonnak azóta beszerelték a nyolcadikat a turbóból és az MGU-H-ból, valamint a hatodikat a belsőégésű motorból és az MGU-K-ból. Számításunk szerint ez elméletileg -55 rajthelyet jelent neki az időmérő után.
Az állás 20 perc után: Rosberg, Bottas, Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Massa, Gutiérrez, Kvjat, Nasr, Wehrlein, Ocon, Ricciardo, másoknak még nincs mért köre. Továbbra sem nagy az aktivitás.
Pedig vadonatúj egységet kapott mára, szóval valami gikszer történhetett a beszerelésnél. A holland autóját javítják a bokszban, kérdéses, hogy ki tud-e még jönni a pályára.
Na, beindult egy kis élet. Az edzés feléhez közeledve Rosberg áll az élen 1:48.880-nal.
A Mercedes közölte, hogy versenyszimulációt bonyolít le, ezt egy próbarajttal kezdte. A lágy gumikon hajtott pályára.
A finn 1:48.406-os idővel jelentkezett, csapattársát 1 tizeddel előzi meg. Rosberg Hamiltonhoz hasonlóan a lágy keveréken köröz.
Verstappenen kívül nekik sincs mért mért körük, és a hollandhoz hasonlóan a bokszban vesztegelnek.
Nincs F1-es nagydíj ilyen nélkül: a négyszeres világbajnokot ezúttal Magnussen bosszantotta fel. "Mekkora idióta, láttátok? Ez egy szabadedzés, szabadedzésnek hívják." Alonso közben kigördült a garázsból.
Räikkönen, Vettel, Rosberg, Bottas, Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Magnussen, Massa, Gutiérrez. Hamilton 19. 1:55-ös idővel.
Kicsit több mint 2 tizedet vert Räikkönenre, 1:48.189 az új etalon. Az aszfalt 33 fokra melegedett.
A garázsban 4-5 szerelő ügyködik az autója hátuljánál, a váltót próbálják helyrehozni.
Rosberg, Hamilton és Massa a három illető. Tényleg nagyon vigyáznak a csapatok a gumikra, illetve egyszerűen nem tudnak hosszabb etapokat menni velük.
Az utóbbi percekben ezt leszámítva nem változott a sorrend, amely most így fest: Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Massa, Rosberg, Bottas, Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Magnussen.
És mások is újra előbújtak a garázsból az edzés vége felé. Hamilton azt mondja, a gumijai elfogytak - összesen 14 kört ment velük.
Ricciardo több másodperccel elmaradt a legjobb körétől, nyilván több benzinnel gyakorol most. A Ferrarikon is a szuperlágy keverék van.
1:47.974, ez a hétvége eddigi legjobb ideje. Vettel ettől 3 tizeddel elmarad, így Ricciardo mögött 3.
A Sauber műszaki hibáva küzd, a svéd ezért nem tett meg mért kört. Hülkenberg javít az idején, 1:48.7-tel 5.
A szuperlágy gumival alig gyorsul a lágyon elért idejéhez képest, marad 6. a rangsorban. Palmer kicsúszott az egyik kanyarnál.
Vége az utolsó edzésnek Belgiumban, Räikkönen végzett az élen Ricciardo és Vettel előtt, Hamilton az utolsó pillanatban feljött az 5. helyre a szuperlágy keveréken. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval.