Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Belgium,
#6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), #33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing), #7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari),
start, mass, Masse, Menge, viele, many
Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem vette jó néven Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel kritikáit a Belga Nagydíj után. Úgy véli, jobb, ha inkább meg sem szólalnak a rajtbaleset okozása után.
Puskaporossá vált a légkör Max Verstappen és a Ferrari versenyzői, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel között. A problémát az okozza, hogy a Belga Nagydíj rajtjánál a három pilóta összeütközött, Verstappen és Vettel egymást okolja, és a Scuderia pilótái ifjú ellenfelük védekező manővereit is bírálják. Különösen Räikkönen akadt ki azért, mert egy gyors egyenesben el kellett vennie a gázról a lábát támadás közben, de Verstappen „nagy hazugságnak” tartja, hogy veszélyesen vezetett volna.
„Szerintem szégyelljék magukat, hogy annyi tapasztalattal a hátuk mögött ilyen rajtbalesetet okoztak, majd utána még miattam panaszkodnak” – nyilatkozta a feldúlt tinédzser. „Nem kellene, hogy ekkora drámát csapjanak abból, ami utána történt. Meg kell érteniük, hogy nem örülök annak, hogy az egész versenyemet elszúrták” – utalt arra, hogy bár nem rajtolt túl jól a 2. kockából, az 1-es kanyarban visszatámadott, és az ütközés nélkül az élmezőnyben maradhatott volna.
A rajt visszajátszásai szerint elsősorban Vettel volt az, aki nem hagyott elég helyet, így Verstappennel közrefogták a vétlen Räikkönent, de a négyszeres világbajnok úgy vélte, hogy a Red Bull versenyzőjének nem kellett volna a La Source kanyar belső ívén próbálkoznia, mert ott nincs elég hely három autó számára. Verstappen ezzel természetesen nem értett egyet.
„Volt ott elég hely három autónak” – közölte. „Amikor Kimi mellé értem, elkezdett beszorítani. Ha Vettel nem fordult volna rá, és hagyott volna még egy méter helyet, mindannyian túljutottunk volna ezen. A videón jól látható, hogy
amikor Vettel befordul, nekimegy Räikkönennek, aztán Kimi autója nekiütközik az enyémnek.”
A 10. körben leállították a futamot Kevin Magnussen óriási balesete miatt, ekkor Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke élő szóban is megpróbálta elmagyarázni a történteket Verstappennek, külön kiemelte, hogy Räikkönen nem hibázott, de Verstappen mégis a sportszerűtlenség határát súrolva védekezett ellene. Utólag elismerte, hogy az indulat is hajtotta.
„Ha elszúrják a versenyemet, nem fogom megkönnyíteni a dolgukat” – szögezte le. „Szerintem jobb, ha ezt megértik. Nem fogom azt mondani, hogy ’gyertek csak’. Minden az 1-es kanyarban történtek után zajlott. Ha ez nem úgy alakult volna, én sem vezettem volna ilyen agresszívan, és nem szorítom így ki Räikkönent” – mondta, és azt is hozzátette, hogy
ha a sportfelügyelők nem látnak kivetnivalót a védekezése láttán, ő sem aggódik a visszhang miatt.
„Szerintem kicsit el kellett vennie a lábát a pedálról, de a sportfelügyelők úgy gondolták, hogy minden rendben van” – utalt Räikkönen második komoly támadására. „Úgy tűnik, hogy olyan vagyok most neki, mint a vörös posztó a bikának. Mindig egymásba botlunk. Legközelebb (Monzában) ismét megpróbáljuk a lehető legjobb eredményt elérni. Vettel is jöhet, hogy beszéljen velem, de először fel kellene fognia, hogy mit tett az 1-es kanyarban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!