Scuderia Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen races during the third practice session ahead of the Formula One Grand Prix of Germany at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 30, 2016. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN
Vágólapra másolva!
Maurizio Arrivabene elismerte, hogy csak az erőforrás terén javultak az európai szezon kezdete óta, de nem pánikolnak, higgadtan próbálnak döntéseket hozni a jövőjükre vonatkozóan.
A nyári szünet előtti utolsó versenyen, a Német Nagydíjon is megmaradt a Ferrari gyenge formája, és az előző futamok eredményeihez hasonlóan megint lecsúsztak a dobogóról. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes után már a Red Bull is megelőzte őket a konstruktőri pontversenyben, és a belátható jövő sem fest túl jól számukra, miután elvesztették a technikai igazgatójukat, James Allisont.
„Kanadában jól reagáltunk a motorral” – emlékeztette Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke a Motorsport.com-ot. „Ha viszont megnézzük a jelenlegi helyzetet, nem hiszem, hogy a leszorítóerő terén jelentősen fejlődtünk Barcelona óta. Ez a gond. Tudjuk, hogy mely területen kell dolgoznunk, és a lehető leggyorsabban meg is kell tennünk, még akkor is, ha ez nem könnyű.”
A paddockban sokan úgy gondolják, hogy a Ferrari hamarosan utoléri a Mercedes szintjét az erőforrás teljesítményének tekintetében, a 47 lóerővel gyengébb Renault motorral hajtott Red Bull mégis gyorsabbnak bizonyul náluk. Arrivabene szerint ez egyértelműen a karosszéria hiányosságaira vezethető vissza. Úgy véli, hogy az aerodinamikai és a mechanikai tapadás terén is javulásra van szükségük úgy, hogy e két tényező hatékonyan kiegészítse egymást. Ez most hiányzik.
„El kell ismernem, hogy (a Red Bull) elég sokat fejlődött, előttünk járnak, de ezzel tisztában vagyunk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy megadjuk magunkat. Gondolkodnunk kell, aztán jól kell reagálnunk a helyzetre” – jelentette ki. A csapat felállásával kapcsolatban elmondta, „pánikolás nélkül kell átvizsgálnunk a csapatot, hogy tiszta fejjel dönthessük el, mit tegyünk. Pontosan tudjuk, hogy javulnunk kell ahhoz, hogy a szezon hátralévő részében előrébb tudjunk lépni.”
A Ferrarinál a korábbi motorfőnök, Mattia Binotto vette át a technikai igazgató posztját, de a pályán zajló mérnöki munkáért felelős Jock Clear szerint az olasz szakembernek segítségre lesz szüksége a feladatok ellátásához. Joe Saward szakblogger a Német Nagydíj után arról írt, hogy a paddockban sokan úgy vélik, a Ferrarinak újabb három évre lehet szüksége ahhoz, hogy rendezzék a soraikat, és ismét sikeres szakmai stábot építhessenek.
„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak” – nyilatkozta Kimi Räikkönen a Hockenheimringen. „Ez sajnos ilyen egyszerű. Remélhetőleg megtaláljuk az eszközöket, amivel (a Red Bullt és a Mercedest) is megszorongathatjuk a későbbiekben, de nem lesz könnyű. Mindenki láthatja, hol értünk célba, ez nyilvánvalóan mindannyiunknak fáj. Most viszont ez van, keményen kell dolgoznunk, javulnunk kell.
Räikkönen a nyári szünet után következő spái versenyen sem vár áttörést, de megjegyezte, „az ottani pálya teljesen más vonalvezetésű, úgyhogy lehet, hogy más lesz a helyzet. Mindenesetre biztosan dolgoznunk kell annak érdekében, hogy oda jussunk, ahol lenni szeretnénk. Meglátjuk majd, hol álluk, de muszáj fejlődnünk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!