Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives during the first practice session at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 26, 2016 ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő Spában kijátszotta a szabályok hiányosságait, és alig vesztett ezzel pontokat, de reméli, hogy a jövőben visszatérnek az egyszerűbb és hangos motorok.
Kisebb bohózatba fordult a múlt hétvégi Belga Nagydíj, mert Lewis Hamilton és Fernando Alonso autójában folyamatosan erőforrásokat cseréltek, így ketten szinte versenyeztek, hogy ki indulhat az utolsó rajtkockából. Hamilton esetében új alkatrészekre volt szükség korábbi hibák miatt, Alonso autójában pedig a belgiumi hétvégén mondott csődöt az új változat.
„Hogy mit gondolok erről a szabályról?” – kérdezett vissza Hamilton. „Nem túl nagyszerű, hogy hat különböző erőforrás alkatrészünk van, és ezek eltérhetnek” – utalt arra, hogy bár nem fogyott ki az összes alkatrészből, a fejlesztések miatt eltérések keletkeztek a specifikációk között.
„A versenyeket néző embereket ez nem érdekli. Műszakilag túlságosan bonyolult ez az egész. A nézők többségének fogalma sincs arról, hogy mi az MGU-H és rohadtul nem is érdekli őket.”
Hamilton a régi vágású versenyzőkhöz hasonlóan nem szereti az aktuális V6-os hibrid erőforrások lefojtott hangját sem. „Még mindig az interneten nézek régi versenyeket, és az akkori autók hangja nagyszerű volt.
Remélem, hogy egy napon visszatérünk majd ehhez, és leegyszerűsítjük a motorokat.”
A Mercedes egy kiskaput használt ki a múlt hétvégén, így szerelhettek be összesen három új erőforrást Hamilton autójába, de ők is elismerték, hogy ezt a lehetőséget meg kellene szüntetni. A McLaren Hondánál versenyző Jenson Button is ismeri ezt a helyzetet tavalyról, szerinte
a rajtbüntetések értelmetlen halmozásának kellene véget vetni.
„Nem kellene számokat emlegetni, de természetesen büntetésre szükség van, ha túllépjük a motorok vagy egyéb alkatrészek keretét” – vélte. „Szerintem az a baj, ha valakiben felmerül, hogy akkor most (Alonsót) megint megbüntetik? Mert nem ezt jelenti. Ez az oka annak, hogy a Mercedes három erőforrást szerelt be a hétvége során. Ezeknek a számoknak semmi értelme sincs, és szóra sem érdemesek. Nevetséges az egész.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!