Ahogy a sajtó korábban már megszellőztette, a Ferrari valóban izmosabbá tett motorral küldi csatába a versenyzőit a hazai futamán. A maranellóiak mindhárom megmaradt zsetonjukat beváltották a hétvégi Olasz Nagydíjon érkező fejlesztéshez,
amelytől azt várják, hogy az erőforrásuk teljesítménye utoléri a Mercedesét.
A Motorsport.com információja szerint a frissítést a Haas istálló is igénybe veheti, míg a Saubernek várnia kell ugyanerre. A Ferrari már egy héttel ezelőtt, Spában bevethette volna a továbbfejlesztett egységet, de jobban járnak, ha ezen a hétvégén szerelik be Kimi Räikkönennek és Sebastian Vettelnek, figyelembe véve a motorok életciklusát. Mellesleg így egy héttel tovább tudták tesztelni az újítást a próbapadon is.
Räikkönen a 4., Vettel az 5. belső égésű motorját kezdheti használni a szélvészgyors monzai pályán, vagyis a finn büntetés nélkül kaphat még egyet a továbbfejlesztett erőforrásból a szezon későbbi részében. Ugyanez igaz a Haas pilótáira is, a Sauber párosa viszont már egyformán 5-5 használt motornál tart, Felipe Nasr és Marcus Ericsson tehát csak büntetés árán élvezheti az új specifikáció előnyeit.
A Renault-nak 21, a Mercedesnek 6, a Hondának 3 fejlesztési zsetonja maradt, de a Renault például kijelentette: 2017-re összpontosítanak, és az idén már nem nagyon várható tőlük zsetonok beváltása. Jövőre pedig eltörlik a zsetonrendszert a Forma-1-ben, a hajtásláncokat lényegében már szabadon lehet majd fejleszteni.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!