A DTM bajnoki címéért küzdő Edoardo Mortara 14 pontra megközelítette a tabellát vezető Marco Wittmannt, miután a hungaroringi versenyhétvége szombati futamán rajt-cél győzelmet aratott, német riválisa pedig csak a 7. helyen ért célba.
Az Audi színeiben versenyző Mortara már az időmérő edzésen megalapozta a győzelmét: az utolsó percben javított a köridején, és 82 ezredes előnnyel megszerezte a pole pozíciót márkatársa, Jamie Green előtt. Az Audi egyébként legyőzhetetlennek bizonyult az időmérőn,
az ingolstadti gyártó nyolc autója az első nyolc helyre sorakozhatott fel a rajtrácson.
Az óriási fölényükhöz bizonyára hozzájárult, hogy ezen a hétvégén az ő autójuk volt a legkönnyebb – a Mercedesek 25, a BMW-k 7,5 kilogrammal voltak náluk nehezebbek az eredetileg az erőviszonyok kiegyenlítésére szolgáló súlybüntetések miatt. Az Audik mögött a mercedeses Gary Paffett szerezte meg a 9. rajtkockát, a bajnoki éllovas Marco Wittmann pedig a 10. helyről indult a BMW-vel.
A 40 perces, bokszkiállások nélküli versenyen Mortara megtartotta az 1. helyet a rajt után, majd ahogy várható volt, a bajnoki címre már esélytelen márkatársai a futamon sem jelentettek rá veszélyt. Green ugyan végig lőtávolban maradt, 1 másodperc körüli hátránnyal követte az olaszt, de komoly támadást nem indított ellene.
Az Audi végül hatos győzelmet aratott a Hungaroringen, Mortara mellett Green és Miguel Molina állhatott fel a dobogóra.
Az időmérőn elért tökéletes eredményt ezúttal nem tudták megismételni, mert Timo Scheider a 9., Mattias Ekström pedig csak a 19. helyen ért célba. Mindketten a rajtnál buktak pozíciókat, a svéd ráadásul a mezőny legvégére esett vissza, miután a BMW-s Martin Tomczyk hátulról nekiment és kiforgatta.
Wittmann a lehetőségeihez képest a legtöbbet hozta ki a versenyből, a nem Audit vezető pilóták közül ő végzett a legelőkelőbb helyen, de így is csak 7. lett.
A bajnokságban így 33-ról 14 pontra csökkentette a hátrányát,
ami a hátralévő három verseny alatt még bőven behozható. Green pedig a tabella 3. helyére ugrott előre, 17 ponttal előzi meg a szombati futamon csak a 10. helyen célba érő Robert Wickenst.
Mortara a legjobban annak örült, hogy az összes Audi gyors volt a szombati futamon, ezért nehéz helyzetbe hozták Wittmannt, aki a Hungaroringen már semmiképpen nem biztosíthatja be a bajnoki címet. „Remélem, holnap is ilyen versenyképesek leszünk.
Ha vasárnap is hasonló eredményt tudnék elérni, akkor az utolsó hétvégén komolyan küzdhetnék a bajnoki címért,
ezért nyilvánvalóan ez a cél" – mondta.
Egy magyar is rajthoz állt
A DTM betétversenyeként az Audi Sport TT Cup mezőnye is rajthoz állt szombaton, mégpedig a magyar Telek Gábor részvételével. A bajnokságot az Audi azért hozta létre, hogy a feltörekvő fiatal tehetségeket segítse, de minden hétvégén vannak meghívott vendégpilóták is. A korábban a Renault Clio kupában is induló Telek az időmérőn a 17. helyet szerezte meg a 18 fős mezőnyben, a futamon pedig a 14. helyen ért célba, kihasználva többek között, hogy két riválisa a futam végén összeütközött. A versenyt Dennis Marschall nyerte meg.Green a verseny után megköszönte Molinának, hogy a jobb rajtja ellenére nem csatázott vele az indulásnál. „Megtartottam a 2. helyet, majd az egész verseny alatt közel maradtam Edoardóhoz. Néhányszor a DRS-t is használtam, de igazából ennyi volt, semmi érdekes nem történt" – foglalta össze a brit a versenyét. Hozzátette, a könnyebb autó miatt már a hétvége előtt számítottak rá, hogy ők lesznek a legfőbb esélyesek, de a helyes beállításokért ők is keményen megdolgoztak.
„Nem tudhatjuk, hogy holnap is ekkora fölényünk lesz-e, de mindenképpen megpróbálunk hasonló eredményt elérni" – nyilatkozta Molina. „Már csak három verseny van hátra az idényből, most különösen fontos, hogy az egész csapat a lehető legjobb munkát végezze. Ma is hosszú éjszakánk lesz, mindent alaposan ki kell elemeznünk, hiszen – akárcsak az BMW és a Mercedes –
holnap még gyorsabbak akarunk lenni."
A futam egyébként néhány kisebb koccanástól eltekintve meglehetősen eseménytelen volt, egyedül Paul di Resta nem tudott célba érni. A skót pilóta Mercedese megsérült, miután összeért Antonio Felix da Costa BMW-jével egy előzési kísérlet közben.
A Hungaroringre vasárnap is érdemes kilátogatni, mert ekkor egy hosszabb, 60 perces versenyt rendeznek a DTM-ben, amelyen a mindenki számára kötelező
bokszkiállások is megkavarhatják a sorrendet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!