Williams Martini Racing's Finnish driver Valtteri Bottas drives ahead of Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton during the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 4, 2016. / AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE
Vágólapra másolva!
A Williams annak ellenére is visszaszerezte a konstruktőri pontverseny 4. helyét a Force Indiától, hogy Valtteri Bottas a futam végén elvesztette a rajttól őrzött 5. helyét az Olasz Nagydíjon.
Nagy taktikai csata, és egy szép előzés jellemezte a Williams szereplését az Olasz Nagydíjon, de örömük nem lehetett felhőtlen, mert az ominózus manővert pont Valtteri Bottas ellen követték el. A finn pilóta a futam elején egy ideig Lewis Hamiltont is feltartotta, de legfőbb ellenfele Daniel Ricciardo lett, akit két kiállásos taktikával és korai kerékcserékkel próbáltak maguk mögött tartani.
Az ötlet az utolsó etapig működött, mert Ricciardo kénytelen volt a pályán támadni, és bár a Red Bull szuperlágy gumikat kapott az utolsó etapra, úgy tűnt, hogy az egyenesben gyors Williams Mercedest igen nehéz lesz a pályán megelőzni. Az ausztrál pilóta azonban gondolt egyet, és messziről vágott be Bottas mellé, aki jobb híján sportszerűen átengedte az 5. helyet.
„Valóban nagyon messziről érkezett” – mondta Bottas a Sky Sportsnak. „Frissebb és gyorsabb gumikon futott, valamint a szélárnyékot is jól elkapta. Mindent kihoztam, ami a motorból volt, az összes gombot megnyomtam, amit csak lehetett, és
próbáltam a lehető legkésőbb fékezni a kanyar előtt, de így is be tudott vetődni a belső ívre, és jobban tudott kigyorsítani a sikánból.”
Bottas ettől függetlenül „menőnek” tartotta a versenyt, mert „jó csaták” részese volt, és úgy vélte, csapatként nagyon örömteli eredményt értek el Monzában. „Személy szerint viszont több pontra számítottam” – ismerte el, miután a rajthelyénél gyengébben zárta a futamot.
A Williams visszaelőzte a Force Indiát a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért zajló csatában,
de Bottas azt mondta, továbbra is mindent ki kell hozniuk az autójukból, mert lesznek pályák, amelyek kifejezetten a Force Indiának kedveznek majd. „Minden hétvégén szinte tökéletesen kell mennünk, de képesek vagyunk erre, csupán meg is kell tennünk” – vélte.
Massa a 11. rajthelyről indulva végül két pozíciót tudott javítani, és a 9. lett. A rajtnál gyorsan megszabadult Esteban Gutiérreztől, és a bajnokság szempontjából kiemelten fontos Nico Hülkenberget is maga mögé utasította. „Még annál is többet vártam, mint amennyi összejött” – foglalta össze Massa a történteket.
Nem igazán küszködtem annyira a lágy gumikkal, mint korábban, és amikor felraktuk a szuperlágyat, az autó nagyon jó lett, és a tempóm is.
Sikerült utolérnem Sergio (Pérezt) is, ha még egy köröm lett volna, talán előtte tudok végezni” – vélte. „Elégedett vagyok a versennyel, a lágy gumis teljesítményünkkel, és azzal, hogy megelőztük a Force Indiát. A leginkább viszont az utolsó körömmel ezen a csodálatos helyszínen. Nagyon sok szeretetet kaptam ezen a versenyen.”
Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke elismerte, számítottak arra, hogy Ricciardo veszélyt jelent majd rájuk, mert az előzés előtti etapok során is jó tempót ment, ezért tudták, hogy az egyetlen esélyük az lehet, ha Bottast a bokszkiállások során Ricciardo előtt tartják.
Megjátszottuk a lapjainkat, de jó stratégiát választottak, és sikerült megelőzniük minket.
Az egész versenyen gyorsabbak voltak nálunk, megtettük, ami tőlünk tellett, nem jött be, de legalább megpróbáltuk” – magyarázta. „Szerintem (Bottas) védekezett, amennyire csak tudott, még a kerékvetőre is ráhajtott” – vélte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!