Hiába reménykedtek a McLaren versenyzői, hogy a gyenge időmérő edzés után az Olasz Nagydíjon beférhetnek a legjobb 10 közé, végül egyikük sem tudott pontot szerezni. A táv vége felé Fernando Alonso és Jenson Button jobb híján egymással csatázott, és Alonso végül az utolsó két körre új szuperlágy gumikat is kapott, így megszerezhette a leggyorsabb kört. Nem lett tőle boldogabb.
„Nem alakult tökéletesen a versenyünk, hibákat követtünk el, például az első bokszkiállás során, amikor a zöld lámpa nem működött” – emlékeztetett Alonso. „Időt vesztettünk, és ez elrontotta az egész etapot, de végül is nem voltunk elég gyorsak a pontszerzéshez, ezért nem sok múlik azon, hogy a 11. vagy a 14. lettem. Legalább jó felütéssel és a leggyorsabb körrel zártam a futamot.”
Alonso szerint azonban „ez csak a statisztikáknak tesz jót”, és bár csalódott volt, mert „ma nem voltunk versenyben a pontokért”, úgy vélte, hogy a következő futamok jobban kedveznek majd a McLarennek. Bár csapattársa, Button is lemaradt a pontokról, ő legalább élvezte, hogy visszaküzdhette magát a középmezőnybe, miután
rosszul rajtolt, és az egyik Sauber kiszorította őt a kavicságyba az első Lesmo kanyarban.
„Az 1. kör végén utolsó voltam” – emlékezett vissza. „Utána viszont jobbat nem is kívánhattam volna. Nagyon élveztem a küzdelmet, jókat előztem, egyet ráadásul a Parabolica külső ívén, és az ilyen elég ritkán jön össze! Nagyon elégedett vagyok szereplésemmel. Nem nagy ügy a 12. helyig előre jönni, de az 1. körben történtek után nem is rossz. Mindig lesz ’mi lett volna, ha’, de szerintem ha nem csúszok ki az elején, pontot szerezhettem volna.”
Úgy tűnt, hogy Alonso – aki a futam elején lassú defektet is kapott - ehhez közelebb áll, de kinevette mérnökét, amikor azt mondta neki, hogy Romain Grosjean lelassulhat a futam végére, így elkaphatná ellenfelét. Végül a spanyol nem tévedett, mert ehelyett az ő tempója romlott, és látványos küzdelemben
Button meg is előzte őt, mielőtt kihívták Alonsót egy új szett szuperlágy gumiért.
„Kemény, de sportszerű volt” – nyilatkozta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „Kicsit túl szoros volt ahhoz, hogy teljesen jól érezzük magunkat a bokszfalon, de a McLaren mindig hagyja versenyezni a pilótáit, és ez így helyes. Mindkét versenyzőnk szupertapasztalt profi, és pontosan tudják, mit csinálna. Lehet, hogy nagyon komoly és összpontosító szervezet vagyunk, de nem szabad elfelejteni, hogy a szórakoztatóiparban dolgozunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!