Éles hangú bírálatot fogalmazott meg Luca Baldisserri, a Schumacher-korszak egyik alapembere a Ferrari jelenlegi menedzsmentjével szemben a Corriere dello Sport hasábjain. A vezető versenymérnökként dolgozó olasz szakembert 2010-ben, Fernando Alonso világbajnoki veresége után távolították el az istálló közeléből. Azóta a nem túl sikeres versenyzőakadémia vezetője volt egészen tavalyig, amikor Lance Strollt, Felipe Massa várható utódját követve távozott a Scuderiától.
Baldisserri keményen odaszólt a Ferrari jelenlegi menedzsmentjének, Sergio Marchionne elnök-vezérigazgatónak és Maurizio Arrivabene csapatfőnöknek. Úgy véli, egyiküknek sincs igazi tapasztalata a versenyzésről, és az irányításuk alatt a Ferrari
már nem csapat, csak rettegő emberek gyülekezete. A félelem határozza meg a hangulatot.
A srácok nem mernek kockázatokat vállalni, mert attól tartanak, hogy dicstelenül kirúgják őket.”
Az olasz szakember hibának tartja, hogy a Ferrari "horizontális" struktúrát próbál kialakítani, és nem egy-egy kulcsemberre, hanem egymással együttműködő csoportokra bízza az autó fejlesztését.
„Ez a kifejezés nem jelent semmit. A Forma-1-ben vertikális parancsnoki láncra van szükség, akárcsak a hadseregben. Az elöljárók azért vannak, hogy utat mutassanak, motiválják az embereket, és döntéseket hozzanak. Ha valaki hibát követ el, azt sem kell rögtön kirúgni. (James) Allisonnal ez történt, ami nagy veszteség.”
A technikai igazgató posztját Mattia Binotto vette át a Scuderiánál, de már kinevezésekor is elismerték, hogy a motorspecialistának segítségre lesz szüksége ahhoz, hogy elláthassa új feladatát. Baldisserri szerint erre a posztra nem jó választás.
Mattia tudja, hogyan kell motiválni az embereket, nagy tapasztalata van, de technikai igazgatónak nem felel meg.
Ő is pontosan tudja, hogy nem képes megtervezni egy autót, nincsenek átfogó ismeretei a karosszériáról, az aerodinamikáról és a mechanikai területekről. Inkább csapatfőnöknek lenne jó.”
A tervezői gárda válsága mellett pilótafronton is gondok akadtak a Ferrarinál, és Baldisserri is úgy véli, a csapatnak talpra kell állítania Sebastian Vettelt. Kimi „Räikkönen sokkal jobban szerepel, mint 2015-ben, Vettel viszont sokkal rosszabbul. A Ferrari szempontjából fontos, hogy segítsenek neki összeszedni magát, és meg tudják tartani, legalábbis rövid távon.”
A Ferrari az idén egyetlen futamot sem nyert, és négy fordulóval a szezon vége előtt 50 pont hátrányban van a konstruktőri 2. helyezett Red Bullhoz képest is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!