Start of the race. ROSBERG Nico (ger) Mercedes GP MGP W07 HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes GP MGP W07 RICCIARDO Daniel (aus) Red Bull Tag Heuer RB12 during the 2016 Formula One World Championship, Japan Grand Prix from October 7 to 9 in Suzuka - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Hamilton a Japán Nagydíjon is pontokat veszített azért, mert visszaesett a rajtnál, és korábban Rosbergnek is voltak gondjai az elindulással. Egy bonyolult problémára egyszerű megoldást keresnek.
A szezon eleje óta a Mercedes egyik gyenge pontja a rajtolás. Lewis Hamilton és Nico Rosberg is többször visszaesett a mezőnyben, miután az első rajtsorból nem tudtak megfelelően elindulni, de a csapat még az anyacég bevonásával sem talált megoldást a kupluggal kapcsolatos problémára, ráadásul erre az évre el is vetették az autó módosítását.
Bár a Mercedes erőforrása a gyári istálló mellett a Force India, a Williams és a Manor autójában is dolgozik, a sebességváltók és a tengelykapcsolók nem feltétlenül egyeznek meg az autókban, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, hogy nem keresték meg az ellenfeleiket a rajtprocedúrával kapcsolatban.
„Csak a sajátunkat vizsgáljuk – szögezte le. – A rendszerünk bonyolult, talán a többiekénél is összetettebb, de ha valami balul sül el, mi vagyunk inkább a reflektorfényben. Ha megnézzük az adatokat,
a kuplungunk teljesítménye talán rosszabbnak tűnik, mint amilyen valójában, mert mi vagyunk az élen.”
Wolff szerint a versenyzők is dolgoznak a rajttal kapcsolatos gondjaik megoldásán, sőt még az általuk használt tűzálló kesztyűk varrásán is változtattak, hogy könnyebben működtethessék a kormány mögötti hidraulikus kapcsolókat, ami az ideális fordulatszám-tartomány megtartása miatt fontos.
Hamilton legutóbbi indulásával kapcsolatban Wolff elárulta, hogy az aszfalt nedves felülete sem segített nekik, bár a világbajnoki címvédő nem erre fogta a visszaesést.
Az első megállapításunk, hogy a kuplung felengedése nem zajlott rendesen, de ezzel nagyon leegyszerűsítenénk a helyzetet
– ismerte el. – A folyamat eleve bonyolult, és ma nem volt zavartalan. A nedves csík persze mindenkinek gondot okozott, aki a jobb oldalról indult. Lehetett látni, ahogy (a 4. helyről induló Daniel) Ricciardo sem rajtolt jól, vesztett egy helyet. Az 1-es, 3-as, 5-ös kockából indulók már néhány méter után előrébb jártak. Kár érte. Bizarr, hogy a pálya nem száradt fel teljesen az éjjeli eső után.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!