A Malajziai Nagydíj során továbbfejlesztett Honda erőforrás került Fernando Alonso McLarenjébe, és a japán gyártónál úgy vélték, ehhez két zsetont költöttek el: egyet a motorblokk, egyet pedig a kipufogórendszer megváltoztatása miatt. A Japán Nagydíjon viszont az FIA közölte velük, hogy az ő értelmezésük szerint csak egybe került a módosítás.
Ezért egy zsetont visszaadtak a Hondának, mert úgy ítélték meg, hogy a motorblokk elsősorban nem a teljesítmény, hanem a megbízhatóság javítása érdekében változott, így kívül esik az idén még érvényben lévő zsetonszabályon. A döntés értelmében a Hondának két fejlesztési zsetonja maradt a szezon végéig.
Ennek ellenére az idén várhatóan már nem vetnek be új változatot, csupán a jelenlegi legfrissebb specifikációt építik majd be Jenson Button autójába is, várhatóan az USA Nagydíjon.
Továbbra is a Ferrari az egyetlen gyártó, amely az idén már nem fejlesztheti az idei motorját, mert elfogyott a 2016-ra kiosztott 32 zsetonja. A Hondának 2 maradt, a Mercedesnek 6, a Renault-nak pedig még 18, de mindegyikük 2017-re készül már, így az idén nem valószínűek számottevő újítások.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!