A német autógyárak felségterületévé válhat 2018-tól a Formula E, miután a Mercedes megerősítette, hogy opciójuk van egy csapat indítására a 2018/19-es szezontól. Az időpont kulcsfontosságú, mert az Audi nemrég bejelentette, hogy az Abt csapat partnereként gyári szinten is részt vállalnak a sportban, a BMW pedig az Andretti mögé állt be, 2018/19-től azonban ők is gyári programban gondolkodnak.
Ennek feltétele, hogy az akkumulátorok tovább fejlődjenek, és a jelenlegi helyzettel ellentétben ne kelljen autót cserélni a versenytávok teljesítése érdekében. Egy héttel ezelőtt a McLaren megnyerte a Formula E akkumulátor tenderét, 2018/19-től a Williams helyett ők szállíthatnak akkukat, amelyek az elvárás szerint a jelenlegi 28 KWh helyett 54 KWh kapacitásúak lesznek.
A 2018/19-es szezontól kezdve a bajnokság a jelenlegi 10 csapatról 12 csapatra bővül, és az F1-es istállót is működtető Mercedes-Benz Grand Prix opciós szerződést kötött a Formula E-vel a sorozatban való részvétellel kapcsolatban. Toto Wolff elégedetten nyilatkozott a megállapodásról.
Nagy érdeklődéssel figyeltük a Formula E fejlődését, és közben mi is szemmel tartjuk a lehetőségeket az autóversenyzés jövőjével kapcsolatban.
„Örömteli, hogy megállapodást kötöttünk, ami helyet biztosít számunkra a sorozatban az ötödik szezontól kezdve. Az elektromosság jelentős szerepet fog játszani az autóiparban, és a versenyzés mindig is technológiai K+F területet jelentett számunkra. Ez a Formula E-beli részvételt is relevánssá teszi a jövőben.”
A Mercedes és elődmárkái több mint 120 éve részt vesznek különböző autóversenyekben, 2014 óta a Forma-1-ben is minden korábbit felülmúló sikereket érnek el. F1-es erőforrásuk állítólag átlépte már az 1000 lóerős rendszerteljesítményt, de a hibrid alkotóelemekkel a jelenlegi szabályok adta keretek között valószínűleg már nem tudnak nagyságrendi előrelépést tenni.
Érdekesség, hogy szokatlan módon Lewis Hamilton és Nico Rosberg szerződése is egyszerre, 2018-ban jár le, a Mercedes viszont 2020-ig vállalta, hogy biztosan részt vesz az F1-es világbajnokságban. Azóta viszont a Liberty Media Corporation megkezdte az F1 felvásárlását, így a sport az amerikai médiamágnás, John Malone kezébe kerülhet. Malone a Liberty Global és a Discovery Communications révén a Formula E legnagyobb részvényese is.
A Formula E következő szezonja a hétvégén indul Hongkongban, később Marrákes, Buenos Aires, Mexikóváros, Monaco, Párizs, Berlin, Brüsszel és New York utcáin is pályára lép a mezőny, amelyben már most is megtalálható a Jaguar, a DAMS (Renault), a Virgin Racing (DS/Citroen), a Mahindra, az Abt (Audi), az Andretti (BMW), a Faraday Future, a Venturi, a NextEV, és a gyári támogatás nélküli Techeetah. Alejandro Agag, a sorozat ügyvezetője a Mercedest is üdvözölné.
A Formula E olyan területté kíván válni, ahol az autógyártók fejleszthetik a technológiáikat, amelyekett aztán az utcai autóikban is bemutathatnak.
Óriási lökést jelentene a céljaink eléréséhez, ha egy olyan márka, mint a Mercedes, részt venne a bajnokságunkban.”
A Mercedes a Párizsi Autószalonon bemutatta az elektromos autókat lefedő EQ almárkáját, illetve a Generation EQ nevű utcai SUV-tanulmányt. Dieter Zetsche, a Daimler elnök-vezérigazgatója elmondta, 2025-ig legalább 10 elektromos hajtású modellt mutatnak be, és azt tervezik, hogy a személyautó értékesítésük 15-25%-át zéró emissziós járművek teszik majd ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!