Újabb győzelmével Nico Rosberg 33 pontra növelte az előnyét Lewis Hamiltonnal szemben a világbajnoki pontversenyben, miközben a Mercedes megnyerte a konstruktőri értékelést, és az is eldőlt, hogy csak az Ezüstnyilak versenyzője szerezheti meg az egyéni címet.
Ez azt jelenti, hogy ha Hamilton mostantól minden versenyt megnyer, Rosbergnek akkor is elég három 2. és egy 3. hely a végső győzelemhez. Hamilton azonban július óta nem győzött, sőt egyáltalán nem végzett Rosberg előtt a futamokon, Toto Wolff vasárnap mégis azt mondta, a Japán Nagydíj után sem dőlt el a világbajnoki cím sorsa, és visszavágásra számít Hamiltontól.
„Emlékezzenek arra, hogy miután Nico zsinórban hét versenyt nyert, utána Lewis győzelmi sorozata következett. Nagyon erős, de néha ellensége szüksége van egy ellenségre. Ő így működik. Lewis akkor szerepel a legjobban, ha nyomás alatt van, és célba vehet valamit. Kétségem sincs afelől, hogy kiélezett lesz közöttük a csata. Egészen a végéig tartani fog.”
A Japán Nagydíjon Hamilton megint értékes pontokat veszített,
miután a 2. rajtkockáját nem tudta megtartani, visszaesett a középmezőnybe, ahonnan csak a 3. helyig tudta visszaküzdeni magát. Wolff szerint a futam után nem volt értelme hibákat keresni, mert az elmúlt három évben megtanulta, hogy érdemes várni a tanulságok levonásával. Újságírók felvetették neki, hogy Hamiltont megzavarhatta a csütörtöki sajtótájékoztató és annak az utórengései, de szerinte nem ez a helyzet.
„Malajziában Lewis nagyon jó formában volt, lehengerlő volt a hétvégén, de cserbenhagytuk a motorhibával. A hét során minden rendben ment, aztán jött a sajtótájékoztató. Szerintem az nem befolyásolta őt. Ezzel nem foglalkozik túl sokat.
A rossz rajtját nem tulajdonítanám ennek. Utána remekül versenyzett, igazán különleges volt, ahogy felzárkózott.”
A Telegraph viszont arról ír, hogy a Mercedesnél tartanak Hamilton „összeomlásától”, és a konstruktőri világbajnoki cím keddi megünneplése után vagy máskor, de még az USA Nagydíj előtt elbeszélgetnek vele. Wolff még Japánban azt mondta, a teljesítménye elfogadhatóvá teszi a pályán kívüli „járulékos veszteségeket.”
Wolff azt is leszögezte, hogy pilótái azután sem eshetnek egymásnak, hogy már biztosan nem veszíthetik el a világbajnok címeket.
„Hagyjuk őket versenyezni, ez nem változott, de elkezdünk megváltoztatni bizonyos részleteket, akkor csak kinyitjuk Pandora szelencéjét. Nálunk soha sem voltak csapatutasítások, és ez így is marad.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!