Töretlen lendülettel nyerik a versenyeket a Mercedesek az F1-ben, de elképzelhető, hogy a sikerszéria néhány fontos építőkockája is kiválik a szervezetből. Jövőre átfogó technikai szabályváltozások jönnek a sportban, teljesen új autókat kell építeni, ez az erőviszonyok átrendeződését hozhatja el, ráadásul a csapat összetétele is megváltozhat.
Makacsul tartja magát a pletyka, hogy a Ferrari szeretné megerősíteni technikai stábját James Allison távozása óta, és többeknek feltűnt, hogy Paddy Lowe, a Mercedes technikai csapatfőnöke egyelőre nem kötelezte el magát a világbajnok istállóval a következő szezonra.
Lowe és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója jó viszonyt ápol, így meglepő lenne a váltás, de az F1-ben semmi sem elképzelhetetlen. A spekulációt táplálhatja, hogy a Sky Sports kérdésére Wolff a Mexikói Nagydíj hétvégéjén kitért a válasz elől.
A pletykaszezon napjait éljük, úgyhogy bármit is hallok, semmi sem tud meglepni. Nem aggódom, a szervezetünket számos szakember alkotja.”
A Mercedest érintő fejlemény, hogy Malajziában úgy tűnik, kezdenek ráunni az F1-re, és helyi politikusok mellett a pálya igazgatója is felvetette, hogy meg kellene szabadulniuk a nagydíjtól, miután 2018-ban lejár a szerződésük. Lehetséges, hogy csak az F1 új tulajdonosaira próbálnak nyomást helyezni árengedmény reményében, de a verseny leállítása sem kizárt. Azt egyelőre nem tudni, hogy ez miként érintené a nagydíj és a Mercedes főszponzorát, a Petronast.
„Mi nyilvánvalóan érdeklődve várjuk a döntést – nyilatkozta a vállalat stratégiai kommunikációs igazgatója, Rizan Ismail. – A Petronas a FOM-mal kötött szerződést, úgyhogy ezt Szepangnak és a FOM-nak kell rendeznie. Amint megszületik a döntés, tájékoztatjuk az érdekelteket, áttekintjük a helyzetet, és további lépéseket teszünk.”
A Petronas 2014-ben szokatlanul hosszú, 10 éves szerződést kötött a Mercedes F1-es csapatával, és az együttműködés a marketingtevékenység mellett kutatás-fejlesztést és az utcai autók ellátását is magában foglalja.
„Nem tudok mit hozzáfűzni, egyszerűen azért, mert nincs információm, amit megoszthatnék. A Petronas valóban szponzorálja a malajziai versenyt, de az ő szerződéses helyzetük nem ismert számomra. A további szponzorációs programjaikról sem mondhatok semmit.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!