MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Felipe Massa of Brazil driving the (19) Williams Martini Racing Williams FW38 Mercedes PU106C Hybrid turbo on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2016 in Mexico City, Mexico. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Pérezt legyőzték, Hülkenberg viszont több helyet rájuk vert a mexikói időmérőn, így nehéz feladat előtt állnak, hogy csökkentsék/eltüntessék a hátrányukat a konstruktőri tabellán.
Mexikóban folytatódik a küzdelem a Force India és a Williams közt a Forma-1-es konstruktőri világbajnokság 4. helyéért, aminek pénzügyi vonatkozásban is komoly a tétje. Az időmérő közepén fórhoz jutott a Williams azzal, hogy a hibázó Sergio Pérez nem jutott tovább a Q2-ből.
"Sajnos hibáztam az utolsó körömön, és ezzel elvesztettem az esélyemet, hogy bejussak a legjobb tíz közé. Állóra fékeztem az első kerekeimet az 1-es kanyarban, és szélesen fordultam. Elnézést kérek a hibáért, de remélem, hogy holnapi futamon felvidíthatom a rajongóimat" - nyilatkozta a hazai pályán szereplő versenyző. - Jó hír, hogy a harmadik szabadedzés és az időmérő között előre tudtunk lépni az autóval, a tempónk is versenyképesnek tűnik, és szerintem holnap jó eredményt érhetünk el."
A Q3-ban viszont a Force India nemhogy kiegyenlítette,
a maga javára fordította az állást Nico Hülkenberggel, aki az 5. helyet szerezte meg,
miközben Valtteri Bottas 8., Felipe Massa 9. lett.
A Williams mindkét pilótája kínlódott az abroncsokkal. "Küszködtem, hogy hadra fogjam a gumikat - ismerte el Massa. - A bokszból kivezető körön, aztán az első mért körön is próbálkoztam, mindent bevetettünk, de nem sikerült."
A mai legjobb körömet délelőtt futottam, amikor még több benzint cipeltem, és a motort is gyengébb üzemmódban használtam."
Bottas azonban nem érzi úgy, hogy sokkal több lett volna a pakliban számukra. "Délután kisebb volt a tapadás délelőtthöz képest, szenvedtünk a gumikkal - mondta. - Ugyanakkor nagyjából abban a pozícióban végeztünk, ahová tartozunk." A finn amiatt bánkódott kissé, hogy a Mercedesekhez és a Ferrarikhoz hasonlóan nekik nem sikerült a lágy gumival bejutniuk a Q3-ba, mert azzal szerinte előnyösebb stratégiát tudnának kialakítani.
Úgy véli, legyőzhetik a Force Indiát - Hülkenberg viszont három hellyel előle indul, vagyis Bottasnak a Ferrarikat is át kéne ugornia (vagy abban bíznia, hogy Hülkenberg hátrébb csúszik). A német nagyon elégedett volt a teljesítményével.
"Igen jól alakult számomra az időmérő, és nagyon örülök az eredménynek. Manapság minden pályán jól működik az autónk, és úgy tűnt, hogy a pálya állapotának javulásával az autó is egyre jobban teljesített. Mega első kört futottam a Q3-ban, talán az idei legjobb volt, nem hiszem, hogy bármennyit is benne hagytam volna" - mondta Hülkenberg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!