Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel (C) damages his car's steering as he clips the back of Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (L) the Formula One Malaysian Grand Prix in Sepang on October 2, 2016. / AFP PHOTO / MOHD RASFAN
Vágólapra másolva!
Vettel ismét rajtbalesetbe keveredett, ezúttal ő húzta a legrövidebbet. Rosberg és Verstappen is bírálta a korábbi négyszeres világbajnokot, de szerinte csupán egy versenybaleset történt. A sportfelügyelők nem így gondolták, ezért Japánban rajtbüntetést kap.
Az idén harmadszorra is rajtbaleset részese volt Sebastian Vettel, azonban ezúttal ő járt a legrosszabbul. A Ferrari versenyzője az 5. helyről indult, és az 1-es kanyar felé tartó 683 méteres úton megelőzte Daniel Ricciardót, a féktávon pedig Max Verstappen mellé is beszúrt. Ők ketten szorosan, de nagyobb baj nélkül elfordultak, Vettel viszont felöklelte az előtte haladó Nico Rosberget.
Rosberg szabályosan versenyzett, Vettel is elismerte, hogy neki nem kellett foglalkoznia azzal, hogy mi történik mögötte, mégis visszaesett a mezőny végére, miután a Ferrari pilótája kiforgatta őt. Vettel bal első futóműve eltört, és azonnal kiesett. Verstappen a rádión azt mondta, Vettel „megőrült”, és „úgy jött, mint egy idióta.” Vettel másként látta a helyzetet.
„Fej-fej mellett haladtunk (Verstappennel). Ő kezdett beszorítani engem, de versenyeztünk, és mindketten gond nélkül bevehettük volna a kanyart” – magyarázta Vettel.
Nico nyilvánvalóan másik ívet választott, de ő volt elöl, neki nem kell foglalkoznia azzal, hogy a többiek mit művelnek mögötte. Két dolog sült el rosszul: Nico vétlenül megpördült, én pedig itt állok, miközben a futam még tart.”
Rosberg a leintés után azt mondta, hogy „felöklelt egy elszabadult négyszeres világbajnok”, Verstappen pedig a díjátadás előtt is Vettelt okolta a történtek miatt. A Ferrari versenyzője más véleményen volt.
„Most már mindenki tudja, hogy össze-vissza cikázik, amikor versenyeznek vele. Amikor az embert beszorítják a belső ívre, nem lehet olyan jó ívet venni az 1-es kanyarban. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy bevegyem a kanyart, ez sikerült is anélkül, hogy nagyon elfékeztem volna magam. Nico próbált bevágni, gondolom Lewis (Hamiltonnal) csatázott, ekkor ütköztünk össze.”
A baleset érdekes keveréke volt Vettel két korábbi rajtbalesetének: Kínában pont ő vádolta Danyiil Kvjatot azzal, hogy bevetődött az ő Ferrarija mellé egy hasonló ívű kanyarban, Spában pedig úgy vélte, hogy Verstappennek nem kellett volna bepróbálkoznia a hajtűkanyarban. Akkor Kimi Räikkönent forgatta ki, aki Rosberghez hasonlóan a külső íven haladva is szűken próbált befordulni.
„Bevetődött belülről, túl későn fékezett, aztán kiütötte Nicót. El kellett kerülnöm az ütközést, és ez az én versenyemnek is ártott” – magyarázta Verstappen.
Láttam, hogy jön mögöttem, az első kanyarban akarta megnyerni a versenyt, ami nyilvánvalóan röhejes.
„Láttam a tükörben, úgyhogy későn fékeztem, kezdtem utolérni Nicót, de (Vettel) mégis beszúrt belülről. Az ív már így is szoros volt ahhoz, hogy késői lassítással próbálkoztunk, ilyenkor természetes, hogy blokkoljuk a kerekeket.”
A rajtbalesetet az FIA sportfelügyelői is megvizsgálták a verseny után, és úgy döntöttek, hogy Vettel hibát követett el. Három rajthelyes büntetést, és két büntetőpontot osztottak ki neki.
„Noha az autók viszonylag hasonló sebességgel haladtak, az 5-ös rajtszámú autó (Vettel) apró hibát vétett az 1-es kanyarba való behajtáskor, ami a 6-os autóval (Rosberg) való ütközéshez vezetett. Ennek következtében a 6-os autó megpördült a 2. helyről, és számos pozíciót veszített, amit a sportfelügyelők megállapítása szerint elsősorban az 5-ös autó vezetője okozott, ezért büntetést rendeltek el.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!